Ook bij mij gaat er wel eens iets goed mis!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Wel een goede les voor mij geweest. Vanavond een lang gesprek gehad met mijn zwager die reddingshonden opleid en zelf altijd reuen heeft gehad.
Ik ben natuurlijk geen reu gewend, ja mijn eerste hond, meer dan 30 jaar geleden was er een, maar sindsdien altijd teven gehad.
Nino is nu echt een "man " aan het worden en probeert nu uit hoever hij kan gaan. Dus ik moet echt even duidelijk maken dat ik echt diegene ben die het voor het zeggen heeft. Voorlopig gaat hij aan de lange lijn, veel aandachtsoefeningen en veel extra training. Veel "werk aan de winkel" dus.Heb het er graag voor over, want hij heeft wel een super karakter, maar ja, hij moet wel zijn plek weten!
Castratie overweeg ik niet. Ik wil ze alletwee man laten blijven.
Ik moet gewoon iets beter mijn best doen om die bruine weer op het "rechte pad" te krijgen. En dat gaat mij ook wel lukken.
Merk toch aan bepaalde dingen dat ik vorig jaar te ziek ben geweest om ze regelmatig en consequent te blijven trainen. Maar ik ben weer helemaal fit, dus Nino kan zijn lol op. :twisted:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Succes! Maar dat gaat je zeker lukken. Want volgens mij valt het wel mee, en heb je ze best heel goed onder controle. Die deugnietjes van je... :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Heel veel succes!
Maar is Nulay niet op een moeilijkere leeftijd dan Nino momenteel?
Ik oefen met Keo ook veel aan de lange lijn. Als het dan een tijdje goed gaat laat ik hem weer eens los. Maar meestal gaat dat na een paar keer weer mis en dan hup weer aan de lange lijn. Hopelijk komt er een dag dat hij het in zijn oren heeft geknoopt hoe het nu echt moet :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:Heel veel succes!
Ik oefen met Keo ook veel aan de lange lijn. Als het dan een tijdje goed gaat laat ik hem weer eens los. Maar meestal gaat dat na een paar keer weer mis en dan hup weer aan de lange lijn. Hopelijk komt er een dag dat hij het in zijn oren heeft geknoopt hoe het nu echt moet :D
Nulay zit wat dat betreft in een andere leeftijd. Van pup naar volwassenheid. Nino begint zich nu te realiseren dat hij echt een man is. Nulay is nog bezig om daarachter te komen.
Alletwee moeilijke leeftijden met het verschil dat Nulay een heel zacht hondje is en Nino er een met een plankje voor zijn kop .
De aanpak voor beide honden is totaal verschillend en dat maakt het moeilijker. Ik zal vaker met ze individueel moeten gaan trainen.
Want als ik Nino flink aanpak, krijgt Nulay zowat een rolberoerte, die voelt zich dan ook meteen aangesproken, terwijl Nino je aan kan kijken met een blik van: gaat het een beetje met je vandaag vrouwtje??"
Het is even een plan van aanpak maken . En @Erica, in heel veel opzichten zijn ze heel braaf en af en toe is er een dag bij dat ze mij zelfs versteld doen staan. Maar zoals vandaag, dat gaat dus niet goed en daar zal ik dan echt aan moeten werken. Maar dat is dan ook wel weer het leuke: alles op alles zetten om ze weer in het gareel te krijgen.
Ik wil dat ze op den duur net zo als Toosje worden en het is echt een uitdaging voor me om te kijken of dat gaat lukken.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Nino&Toosje schreef:
Nulay zit wat dat betreft in een andere leeftijd. Van pup naar volwassenheid. Nino begint zich nu te realiseren dat hij echt een man is. Nulay is nog bezig om daarachter te komen.
Alletwee moeilijke leeftijden met het verschil dat Nulay een heel zacht hondje is en Nino er een met een plankje voor zijn kop .
De aanpak voor beide honden is totaal verschillend en dat maakt het moeilijker. Ik zal vaker met ze individueel moeten gaan trainen.
Want als ik Nino flink aanpak, krijgt Nulay zowat een rolberoerte, die voelt zich dan ook meteen aangesproken, terwijl Nino je aan kan kijken met een blik van: gaat het een beetje met je vandaag vrouwtje??"
Het is even een plan van aanpak maken . En @Erica, in heel veel opzichten zijn ze heel braaf en af en toe is er een dag bij dat ze mij zelfs versteld doen staan. Maar zoals vandaag, dat gaat dus niet goed en daar zal ik dan echt aan moeten werken. Maar dat is dan ook wel weer het leuke: alles op alles zetten om ze weer in het gareel te krijgen.
Ik wil dat ze op den duur net zo als Toosje worden en het is echt een uitdaging voor me om te kijken of dat gaat lukken.
Ik vind het knap dat je hun verschillende behoeften zo goed kunt aflezen. Ben met 1 al zo zoekende wat het beste werkt... Maar omdat je dat kan gaat het ook vast wel lukken. Al zal het streven dat die 2 als Toosje worden nog een hele klus worden, want zij is ook wel heeeel erg braaf :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:
Nino&Toosje schreef:
Ik vind het knap dat je hun verschillende behoeften zo goed kunt aflezen. Ben met 1 al zo zoekende wat het beste werkt... Maar omdat je dat kan gaat het ook vast wel lukken. Al zal het streven dat die 2 als Toosje worden nog een hele klus worden, want zij is ook wel heeeel erg braaf :wink:
En ook Toosje heeft haar streken :wink: :D
marit

Ongelezen bericht door marit »

:lol: :lol: ach die arme nino weet nog gelukkig niet wat er boven zijn hoofd hangt!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

marit schreef::lol: :lol: ach die arme nino weet nog gelukkig niet wat er boven zijn hoofd hangt!
Daar zal hij wel heel snel achter komen vrees ik. :twisted: :D
Plaats reactie