Lunatic schreef:
Een volledig verbod gaat mij ook tever, maar een hele goede controle op deze groep is toch wel op z'n plaats. Deze man was niet alleen, ze waren in een groepje, dus zijn er meer rotte appels
Het blijft lastig, ik ben helemaal voor leven en laten leven, rekening houden met elkaar. Maar met dit soort dingen, die bij deze wind makkelijk 100km/u halen en geen remmen hebben, moeten toch zeer zeker scherpe regels zijn en nageleefd worden.
precies, geen verbod dus (zoals de petitie stelt) maar controle op naleving van de regels De regels zijn er al, en het is nu aan de overheid en de buggy club om deze regels streng(er) na te leven en flinke sancties op te leggen aan de overtreders die het image hebben weten te vergallen ten gevolge van iedereen...
Ik heb getekend. Het zal je hondje maar wezen...
Kan dan wel wezen dat je hiermee een hele groep uitsluit, maar ik blijf het absurd vinden dat zo'n sport gewoon op een openbaar terrein waar ook andere mensen (en dieren) mogen komen beoefend mag worden.
Ik ken overigens weinig kiters die rekening houden met anderen...erger me hier in de buurt op de stranden ook groen en geel aan hun aso gedrag. Kijken voor niets en niemand uit. Levensgevaarlijk gewoon.
Laat de gemeentes dan maar een stuk strand afzetten puur en alleen voor dat soort dingen. Maar goed, is nu wel lekker makkelijk om de kiters en de loslopende honden op hetzelfde stuk toe te staan...ben je van 2 irritatiegroepen in 1x af...
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Lupos schreef:Ik heb niet getekend.
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar zoals ik begrijp, was deze kite-buggyer fout bezig en houdt de Buggy club zeer strikte regels in acht. Omdat ik vind dat je niet een hele groep mag uitbannen van zijn of haar hobby omwille van 1 rotte appel, teken ik dus niet. Dat doet helemaal niets af aan het drama dat zich heeft voltrokken, maar ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief: door enkele "rotte appels" onder hondeneigenaren zijn de losloopgebieden in de afgelopen jaren ontzettend snel terug gelopen. Ik vind het oneerlijk te worden gestraft door enkelen die zich blijkbaar niet kunnen verplaatsen in anderen en daarmee mijn genot ook ontnemen. Datzelfde geldt (vind ik) voor de kiters. Zij hebben een hobby en hebben hiervoor strikte regels. Nu is er een groepje dat -met fatale gevolgen- de regels heeft genegeerd, maar dat wil niet zeggen dat ze dus allemaal fout zijn!
Ik ken de eigenaresse van de hond via een ander forum en zij laat weten dat er heel vaak levensgevaarlijke situaties ontstaan door kite-buggyers die zich niet aan de regels houden. Ze had zelfs een afspraak met de politie dat ze zou bellen als er zich weer zo een situatie voordeed. Ze stond dit keer al met d'r telefoon in d'r handen, maar het was helaas al te laat...
Als je de reacties leest van andere mensen wordt het ook duidelijk dat de snelheid van kitebuggyers in combinatie met geen remmen en andere wandelaars levensgevaalijk is.
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd is! Geloof me, dat vind ik echt ook! Maar ik vind tevens dat ieder recht heeft op zijn hobby. Ik vind het verbieden van zoiets dan ook geen goede oplossing. Natuurlijk mag er controle zijn en moeten regels worden nageleefd (en gecontroleerd), natuurlijk is het onbeschrijfelijk rot voor deze eigenaresse en ik zal de laatste zijn om dat te bagatelliseren. Maar... het verbieden van- vind ik geen oplossing. Dat is te makkelijk en schaad je ook velen mee die "gewoon' genieten van hun eigen hobby. Dat gun ik hen ook, net als dat ik van mijn hobby geniet. De oplossing zit hem dan -wat mij betreft- ook niet in het verbieden van de hobby, maar in het paal en perk stellen. Daarom teken ik dus niet de petitie. Niet omdat ik het niet erg vind wat er is gebeurd, maar omdat ik me probeer te verplaatsen in de mensen die het wel goed doen en hun hobby wensen te behouden (en dat recht hebben ze ook vind ik).
Voorbeeld:
Ik ben ook eens bijna aangereden door een galopperend paard op het strand. Ik zat Juna te fotograferen en ineens keek ze achter mij en stond ze op. Toen ik omkeek sneerde de stijgbeugel precies langs mijn hoofd en ik had ook geen halve meter dichter bij de branding moeten zitten. Dit paard was op hol geslagen.
Ik ben me kapot geschrokken! Maar, moet men dan maar het paardrijden op het strand verbieden? Of moet men, -zoals ik het dus zie-, meer controle uitvoeren op de ruiters, die hun verantwoordelijkheid dienen te nemen door juist in te schatten of het paard wel geschikt is om op het strand te rijden?
Ik begrijp je punt wel, maar het gaat bij deze petitie niet zozeer om een verbod, eerder om andere/strengere regels voor de kiters. De gemeente zal zoiets ook niet snel verbieden, maar met de petitie wordt er wel aandacht gevraagd voor de gevaarlijke situaties die ontstaan.
Laatst gewijzigd door Marlotte op 08 feb 2011, 16:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Zal niet tekenen ondanks dat ik het verschrikkelijk vindt, want het zal je hond maar zijn. Maar ook hier vind ik: waarom moeten "de goeie onder kwaaie" lijden. Dat is hetzelfde waarom er hier in het Twiske geen loslopende honden (buiten de losloopgebieden) worden gedoogd omdat vorig jaar een paar geiten door loslopende honden zijn doodgebeten. Mijn honden zijn het niet geweest. Dat de bewuste surfer moet worden bestraft is duidelijk maar niet over de rug van de andere Kite-surfers die de regels wel naleven.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Marlotte schreef:
Ik begrijp je punt wel, maar het gaat bij deze petitie niet zozeer om een verbod, eerder om andere/strengere regels voor de kiters. De gemeente zal zoiets ook niet snel verbieden, maar met de petitie wordt er wel aandacht gevraagd voor de gevaarlijke situaties die ontstaan.
Aandacht vragen is prima, maar ik heb de petitie gelezen en dat betreft wel degelijk een verbod op alle kite-surfers, vandaar dus dat ik niet teken want ik kan er niet achter staan om een hele groep het plezier te ontnemen omdat 1 kite-surfer te belazerd is om zich aan de regels te houden
Hmmm Ik ben niet zo zeer voor het verbieden van iets dus ook niet voor het weren van kitebuggy's. Ik kom deze dingen regelmatig tegen en heb er eigenlijk nooit last van om heel eerlijk te zijn.
Wat ik beter vindt is dat men duidelijke regels gaat opstellen en deze regels ook daadwerkelijk gaat controleren (Alleen een bord neerzetten helpt niet).
kan niet meer intekenen meer dan 5 000 mensen hebben gereageerd en dat is genoeg om het bij de politiek op de agenda te krijgen. verbieden lijkt me latig een stuk strand afbakkenen voor deze sport ?
Wij lopen zelf altijd in los zand in de wintermaanden juist om deze tak van sport te vermijden...