Petitie voor weren kitebuggy's op strand
-
- Grote hondenneus
Petitie voor weren kitebuggy's op strand
Willen jullie alsjeblieft de petitie tekenen?
IJMUIDEN -
Naar aanleiding van de dood van een hond op het strand van IJmuiden hebben veel mensen een petitie op internet ondertekend.
De petitie heeft tot doel kitebuggy's van het strand te weren of het gebruik ervan aan strenge regels te onderwerpen.
Een kitebuggy is een karretje op drie wielen, dat verbonden is aan een vlieger.
Het strand van IJmuiden is één van de locaties die populair zijn bij de bestuurders van kitebuggy's.
Met de voertugen kunnen snelheden van 80 kilometer per uur worden behaald.
Afgelopen vrijdag werd op het strand een hond aangereden.
De klap werd de witte herder fataal, voor de eigenaresse is het verdriet zeer groot.
Op de website http://www.witteherder.nl/petitie" onclick="window.open(this.href);return false; stromen de steunbetuigingen inmiddels binnen.
De dood van de herder was voor de initiatiefnemers van de petitie "de druppel" in de overlast door kitebuggy's die zij al eerder hebben ervaren, zo schrijven zij op de website.
http://www.echo.nl/hw-hb/buurt/ingezond ... tebuggier/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt
IJMUIDEN -
Naar aanleiding van de dood van een hond op het strand van IJmuiden hebben veel mensen een petitie op internet ondertekend.
De petitie heeft tot doel kitebuggy's van het strand te weren of het gebruik ervan aan strenge regels te onderwerpen.
Een kitebuggy is een karretje op drie wielen, dat verbonden is aan een vlieger.
Het strand van IJmuiden is één van de locaties die populair zijn bij de bestuurders van kitebuggy's.
Met de voertugen kunnen snelheden van 80 kilometer per uur worden behaald.
Afgelopen vrijdag werd op het strand een hond aangereden.
De klap werd de witte herder fataal, voor de eigenaresse is het verdriet zeer groot.
Op de website http://www.witteherder.nl/petitie" onclick="window.open(this.href);return false; stromen de steunbetuigingen inmiddels binnen.
De dood van de herder was voor de initiatiefnemers van de petitie "de druppel" in de overlast door kitebuggy's die zij al eerder hebben ervaren, zo schrijven zij op de website.
http://www.echo.nl/hw-hb/buurt/ingezond ... tebuggier/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt

De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Volgens de gemeente is er weinig aan de hand: er is weliswaar een triest ongeval gebeurd, maar overtedingen door kitebuggies zijn geen schering en inslag.
Zie het hele artikel.Het Haarlems Dagblad schreef:De gemeente zegt dat de regels meestal goed worden nageleefd en is niet van plan aan de petitie gehoor te geven: ,,De afspraken met de buggyclub bestaan al drie jaar. Eén incident is nog geen aanleiding alles om te gooien.’’

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik heb niet getekend.
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar zoals ik begrijp, was deze kite-buggyer fout bezig en houdt de Buggy club zeer strikte regels in acht. Omdat ik vind dat je niet een hele groep mag uitbannen van zijn of haar hobby omwille van 1 rotte appel, teken ik dus niet. Dat doet helemaal niets af aan het drama dat zich heeft voltrokken, maar ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief: door enkele "rotte appels" onder hondeneigenaren zijn de losloopgebieden in de afgelopen jaren ontzettend snel terug gelopen. Ik vind het oneerlijk te worden gestraft door enkelen die zich blijkbaar niet kunnen verplaatsen in anderen en daarmee mijn genot ook ontnemen. Datzelfde geldt (vind ik) voor de kiters. Zij hebben een hobby en hebben hiervoor strikte regels. Nu is er een groepje dat -met fatale gevolgen- de regels heeft genegeerd, maar dat wil niet zeggen dat ze dus allemaal fout zijn!
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar zoals ik begrijp, was deze kite-buggyer fout bezig en houdt de Buggy club zeer strikte regels in acht. Omdat ik vind dat je niet een hele groep mag uitbannen van zijn of haar hobby omwille van 1 rotte appel, teken ik dus niet. Dat doet helemaal niets af aan het drama dat zich heeft voltrokken, maar ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief: door enkele "rotte appels" onder hondeneigenaren zijn de losloopgebieden in de afgelopen jaren ontzettend snel terug gelopen. Ik vind het oneerlijk te worden gestraft door enkelen die zich blijkbaar niet kunnen verplaatsen in anderen en daarmee mijn genot ook ontnemen. Datzelfde geldt (vind ik) voor de kiters. Zij hebben een hobby en hebben hiervoor strikte regels. Nu is er een groepje dat -met fatale gevolgen- de regels heeft genegeerd, maar dat wil niet zeggen dat ze dus allemaal fout zijn!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Ik ken de eigenaresse van de hond via een ander forum en zij laat weten dat er heel vaak levensgevaarlijke situaties ontstaan door kite-buggyers die zich niet aan de regels houden. Ze had zelfs een afspraak met de politie dat ze zou bellen als er zich weer zo een situatie voordeed. Ze stond dit keer al met d'r telefoon in d'r handen, maar het was helaas al te laat...Lupos schreef:Ik heb niet getekend.

Als je de reacties leest van andere mensen wordt het ook duidelijk dat de snelheid van kitebuggyers in combinatie met geen remmen en andere wandelaars levensgevaalijk is.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd is! Geloof me, dat vind ik echt ook! Maar ik vind tevens dat ieder recht heeft op zijn hobby. Ik vind het verbieden van zoiets dan ook geen goede oplossing. Natuurlijk mag er controle zijn en moeten regels worden nageleefd (en gecontroleerd), natuurlijk is het onbeschrijfelijk rot voor deze eigenaresse en ik zal de laatste zijn om dat te bagatelliseren. Maar... het verbieden van- vind ik geen oplossing. Dat is te makkelijk en schaad je ook velen mee die "gewoon' genieten van hun eigen hobby. Dat gun ik hen ook, net als dat ik van mijn hobby geniet. De oplossing zit hem dan -wat mij betreft- ook niet in het verbieden van de hobby, maar in het paal en perk stellen. Daarom teken ik dus niet de petitie. Niet omdat ik het niet erg vind wat er is gebeurd, maar omdat ik me probeer te verplaatsen in de mensen die het wel goed doen en hun hobby wensen te behouden (en dat recht hebben ze ook vind ik).Marlotte schreef:Ik ken de eigenaresse van de hond via een ander forum en zij laat weten dat er heel vaak levensgevaarlijke situaties ontstaan door kite-buggyers die zich niet aan de regels houden. Ze had zelfs een afspraak met de politie dat ze zou bellen als er zich weer zo een situatie voordeed. Ze stond dit keer al met d'r telefoon in d'r handen, maar het was helaas al te laat...Lupos schreef:Ik heb niet getekend.
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar zoals ik begrijp, was deze kite-buggyer fout bezig en houdt de Buggy club zeer strikte regels in acht. Omdat ik vind dat je niet een hele groep mag uitbannen van zijn of haar hobby omwille van 1 rotte appel, teken ik dus niet. Dat doet helemaal niets af aan het drama dat zich heeft voltrokken, maar ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief: door enkele "rotte appels" onder hondeneigenaren zijn de losloopgebieden in de afgelopen jaren ontzettend snel terug gelopen. Ik vind het oneerlijk te worden gestraft door enkelen die zich blijkbaar niet kunnen verplaatsen in anderen en daarmee mijn genot ook ontnemen. Datzelfde geldt (vind ik) voor de kiters. Zij hebben een hobby en hebben hiervoor strikte regels. Nu is er een groepje dat -met fatale gevolgen- de regels heeft genegeerd, maar dat wil niet zeggen dat ze dus allemaal fout zijn!![]()
Als je de reacties leest van andere mensen wordt het ook duidelijk dat de snelheid van kitebuggyers in combinatie met geen remmen en andere wandelaars levensgevaalijk is.
Voorbeeld:
Ik ben ook eens bijna aangereden door een galopperend paard op het strand. Ik zat Juna te fotograferen en ineens keek ze achter mij en stond ze op. Toen ik omkeek sneerde de stijgbeugel precies langs mijn hoofd en ik had ook geen halve meter dichter bij de branding moeten zitten. Dit paard was op hol geslagen.
Ik ben me kapot geschrokken! Maar, moet men dan maar het paardrijden op het strand verbieden? Of moet men, -zoals ik het dus zie-, meer controle uitvoeren op de ruiters, die hun verantwoordelijkheid dienen te nemen door juist in te schatten of het paard wel geschikt is om op het strand te rijden?

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Speurneus
Natuurlijk is het wenselijk om ook je paard onder controle te houden, maar dat is een beest en die kan ergens van schrikken.Lupos schreef:Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd is! Geloof me, dat vind ik echt ook! Maar ik vind tevens dat ieder recht heeft op zijn hobby. Ik vind het verbieden van zoiets dan ook geen goede oplossing. Natuurlijk mag er controle zijn en moeten regels worden nageleefd (en gecontroleerd), natuurlijk is het onbeschrijfelijk rot voor deze eigenaresse en ik zal de laatste zijn om dat te bagatelliseren. Maar... het verbieden van- vind ik geen oplossing. Dat is te makkelijk en schaad je ook velen mee die "gewoon' genieten van hun eigen hobby. Dat gun ik hen ook, net als dat ik van mijn hobby geniet. De oplossing zit hem dan -wat mij betreft- ook niet in het verbieden van de hobby, maar in het paal en perk stellen. Daarom teken ik dus niet de petitie. Niet omdat ik het niet erg vind wat er is gebeurd, maar omdat ik me probeer te verplaatsen in de mensen die het wel goed doen en hun hobby wensen te behouden (en dat recht hebben ze ook vind ik).Marlotte schreef:Ik ken de eigenaresse van de hond via een ander forum en zij laat weten dat er heel vaak levensgevaarlijke situaties ontstaan door kite-buggyers die zich niet aan de regels houden. Ze had zelfs een afspraak met de politie dat ze zou bellen als er zich weer zo een situatie voordeed. Ze stond dit keer al met d'r telefoon in d'r handen, maar het was helaas al te laat...Lupos schreef:Ik heb niet getekend.
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar zoals ik begrijp, was deze kite-buggyer fout bezig en houdt de Buggy club zeer strikte regels in acht. Omdat ik vind dat je niet een hele groep mag uitbannen van zijn of haar hobby omwille van 1 rotte appel, teken ik dus niet. Dat doet helemaal niets af aan het drama dat zich heeft voltrokken, maar ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief: door enkele "rotte appels" onder hondeneigenaren zijn de losloopgebieden in de afgelopen jaren ontzettend snel terug gelopen. Ik vind het oneerlijk te worden gestraft door enkelen die zich blijkbaar niet kunnen verplaatsen in anderen en daarmee mijn genot ook ontnemen. Datzelfde geldt (vind ik) voor de kiters. Zij hebben een hobby en hebben hiervoor strikte regels. Nu is er een groepje dat -met fatale gevolgen- de regels heeft genegeerd, maar dat wil niet zeggen dat ze dus allemaal fout zijn!![]()
Voorbeeld:
Ik ben ook eens bijna aangereden door een galopperend paard op het strand. Ik zat Juna te fotograferen en ineens keek ze achter mij en stond ze op. Toen ik omkeek sneerde de stijgbeugel precies langs mijn hoofd en ik had ook geen halve meter dichter bij de branding moeten zitten. Dit paard was op hol geslagen.
Ik ben me kapot geschrokken! Maar, moet men dan maar het paardrijden op het strand verbieden? Of moet men, -zoals ik het dus zie-, meer controle uitvoeren op de ruiters, die hun verantwoordelijkheid dienen te nemen door juist in te schatten of het paard wel geschikt is om op het strand te rijden?
Die kite-buggie mensen hebben een vaste plek op het strand waar ze hun hobby mogen uitoevenen, als ze zich daar niet aan houden moet daar zeker tegen opgetreden worden.
Zoals je net al zei, er zijn al zo weinig losloop plekken voor de hondjes, als een stukje strand daar één van is en die kite-buggy's komen dan willens en wetens juist op dat stuk, waar ze dus niet mogen komen, tja...
Het zal je hond (of kind) maar wezen he!
Ik vind het diep triest voor Conny en heb dan ook getekend.
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

-
- Speurneus
- Contacteer:
Natuurlijk, deze kite-surfer was volledig in overtreding. Maar wat ik bedoel te zeggen is: deze persoon in kwestie was 100% fout. Er valt niets goed te praten, want dat is het gewoon niet. Hij/zij reed op een plaats waar dat niet was toegestaan. Maar moet je het dan volledig verbieden? Dat vind ik dus niet. Net zoals ik over de piss zou gaan als een hond een kind doodbijt en de overheid zou besluiten dat ALLE honden dan alleen nog maar aangelijnd met muilkorf mogen worden uitgelaten... Oftewel: een rotte appel hoeft nog niet te zorgen voor het uitbannen van een hobby van anderen...Lunatic schreef: Natuurlijk is het wenselijk om ook je paard onder controle te houden, maar dat is een beest en die kan ergens van schrikken.
Die kite-buggie mensen hebben een vaste plek op het strand waar ze hun hobby mogen uitoevenen, als ze zich daar niet aan houden moet daar zeker tegen opgetreden worden.
Zoals je net al zei, er zijn al zo weinig losloop plekken voor de hondjes, als een stukje strand daar één van is en die kite-buggy's komen dan willens en wetens juist op dat stuk, waar ze dus niet mogen komen, tja...
Nogmaals, dat doet niets af aan het hele drama wat zich heeft voltrokken. Het is verschrikkelijk wat deze eigenaresse heeft moeten meemaken door een idioot die alle regels aan zijn laars heeft gelapt. Toch blijf ik erbij dat daar niet een hele groep voor dient op te draaien en ook de buggy club heeft de actie sterk veroordeeld.

-
- Speurneus
Een volledig verbod gaat mij ook tever, maar een hele goede controle op deze groep is toch wel op z'n plaats. Deze man was niet alleen, ze waren in een groepje, dus zijn er meer rotte appelsLupos schreef:Natuurlijk, deze kite-surfer was volledig in overtreding. Maar wat ik bedoel te zeggen is: deze persoon in kwestie was 100% fout. Er valt niets goed te praten, want dat is het gewoon niet. Hij/zij reed op een plaats waar dat niet was toegestaan. Maar moet je het dan volledig verbieden? Dat vind ik dus niet. Net zoals ik over de piss zou gaan als een hond een kind doodbijt en de overheid zou besluiten dat ALLE honden dan alleen nog maar aangelijnd met muilkorf mogen worden uitgelaten... Oftewel: een rotte appel hoeft nog niet te zorgen voor het uitbannen van een hobby van anderen...Lunatic schreef: Natuurlijk is het wenselijk om ook je paard onder controle te houden, maar dat is een beest en die kan ergens van schrikken.
Nogmaals, dat doet niets af aan het hele drama wat zich heeft voltrokken. Het is verschrikkelijk wat deze eigenaresse heeft moeten meemaken door een idioot die alle regels aan zijn laars heeft gelapt. Toch blijf ik erbij dat daar niet een hele groep voor dient op te draaien en ook de buggy club heeft de actie sterk veroordeeld.

Het blijft lastig, ik ben helemaal voor leven en laten leven, rekening houden met elkaar. Maar met dit soort dingen, die bij deze wind makkelijk 100km/u halen en geen remmen hebben, moeten toch zeer zeker scherpe regels zijn en nageleefd worden.
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

-
- Speurneus
Ik loop daar regelmatig en net zo regelmatig gaan de kitesurfers over de scheef en dat heeft in het verleden al heel veel hachelijke situaties opgeleverd. Het was een kwestie van tijd dat er iets zou gebeuren.
Ben al vaker weer van het strand af gegaan en elders gaan wandelen.
Het is niet één die zich niet aan de regels houd, het zijn er meer.
En wat paardrijden betreft: Ja, ik ben van mening dat alleen gevorderde ruiters het strand op mogen.Wat niet weg neemt dat er altijd iets kan gebeuren, het paard is van nature een vluchtdier.Maar b.v. ook dravers voor de sulky komen op tijden op het strand dat ze er niet eens mogen zijn.
En er zijn ook lolbroeken bij die zelf op honden afrijden.
Heb ik ook meegemaakt. We waren met een hele groep honden en wilden die net aanlijnen omdat er sulkys aankwamen, toen een idioot onze kant uit kwam rijden , expres. Een hond trok zich los ( hij zat nog net niet vast) en rende achter, voor en naast de sulky, waarnaar de eigenaresse bijna een hartverzakking kreeg.
Als die rijder gewoon rechtdoor was gegaan, was er niets aan de hand geweest.
Ben al vaker weer van het strand af gegaan en elders gaan wandelen.
Het is niet één die zich niet aan de regels houd, het zijn er meer.
En wat paardrijden betreft: Ja, ik ben van mening dat alleen gevorderde ruiters het strand op mogen.Wat niet weg neemt dat er altijd iets kan gebeuren, het paard is van nature een vluchtdier.Maar b.v. ook dravers voor de sulky komen op tijden op het strand dat ze er niet eens mogen zijn.
En er zijn ook lolbroeken bij die zelf op honden afrijden.
Heb ik ook meegemaakt. We waren met een hele groep honden en wilden die net aanlijnen omdat er sulkys aankwamen, toen een idioot onze kant uit kwam rijden , expres. Een hond trok zich los ( hij zat nog net niet vast) en rende achter, voor en naast de sulky, waarnaar de eigenaresse bijna een hartverzakking kreeg.
Als die rijder gewoon rechtdoor was gegaan, was er niets aan de hand geweest.