Giardia
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Een groot percentage van de honden is besmet met Giardia maar heeft geen verschijnelen, ze scheiden echter wel geregeld de zeer besmettelijke cysten uit.
Door het eten van ontlasting of snuffelen eraan wordt de volgende hond weer besmet.
Veel honden zullen dan ook positief testen op Giardia helaas...
Door het eten van ontlasting of snuffelen eraan wordt de volgende hond weer besmet.
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
monique1977
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
AnP
- Hele grote hondenneus

Dat is waarschijnlijk de reden dat als ik asta geen panacur geef regelmatig dat ze iedere keer weer hartstikke ziek isAnnette schreef:Een groot percentage van de honden is besmet met Giardia maar heeft geen verschijnelen, ze scheiden echter wel geregeld de zeer besmettelijke cysten uit.
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Inderdaad!AnP schreef:Dat is waarschijnlijk de reden dat als ik asta geen panacur geef regelmatig dat ze iedere keer weer hartstikke ziek isAnnette schreef:Een groot percentage van de honden is besmet met Giardia maar heeft geen verschijnelen, ze scheiden echter wel geregeld de zeer besmettelijke cysten uit.
Je moet het eigenlijk vergelijken met een wormbesmetting: als jij je hond de ene dag hebt ontwormd en de volgende eet ze weer ontlasting kan ze gewoon onmiddellijk weer besmet zijn.
Idem dus met Giardia ......
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
AnP
- Hele grote hondenneus

Ja daarom krijgt ze dus 4x per jaar 3 dagen panacur. Het kost wat, maar mijn meisje heeft daarom geen girardia meer.
Daarom vroeg ik ook of ze ging hertesten
da zei dat ze niet altijd positief testten als ze de parasiet hadden en dan kon die later zomaar wel positief zijn.
NU laat ik asta niet meer testen, heb haar een jaar lang laten testen na de laatste positieve test (4x) en het blijkt dat 4x per jaar 3 dagen panacur de parasiet weghoud.
Daarom vroeg ik ook of ze ging hertesten
NU laat ik asta niet meer testen, heb haar een jaar lang laten testen na de laatste positieve test (4x) en het blijkt dat 4x per jaar 3 dagen panacur de parasiet weghoud.