Mank

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

jolandatb schreef:Veel is herkenbaar.

Jerry is net 5 maanden en sinds een poosje loopt ie wat moeilijk.
Vooral als hij een tijd heeft geslapen is het net een oud wijf zo moeilijk loopt hij dan.
Hij wil soms niet eens mee om uitgelaten te worden.

Nu denken ze groeipijn, maar dan moet Jerry toch ook laten merken dat hij pijn heeft? Hij geeft geen kik of maakt geen pijnlijke geluiden.

We lopen al kleine stukjes met hem, heb hem wat minder in de bench zodat ie lekker languit kan liggen in de mand of waar hij ook wil liggen.

Vanmiddag om half 5 heb ik een afspraak met de dierenarts.
Toen ik belde zeiden ze al...is vast groeipijn.
Maar toch... iets in me zegt dat het niet goed is. :(
Hangt van de manier af waarop hij moeilijk loopt.
Bij groeipijn wisselen de poten elkaar vaak (niet altijd dacht ik) af, bij een elleboog of heupaandoening blijft het bij de poot zelf.
Hier zelf goed op letten, en mocht je het niet vertrouwen gewoon röntgenfoto's laten maken, en dan het liefst niet bij de da maar direct bij de orthopeed of een da met flinke orthopedische kennis, succes want met 5 maanden lopen als een oud wijf en niet mee willen is echt niet normaal :(
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

een hond zal nooit snel aangeven dat hij pijn heeft, dan toon je je zwak en lig je uit de groep. Pas als het heel erg is zal je wat merken.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Sterkte Jolanda, ik vind het ook een beetje vreemd voor een pup van 5 maanden, Jim heeft nog nooit geen zin gehad om uit te gaan, hoe mank ook.

Zelfs nu staat hij te popelen, terwijl ik alleen kleine rondjes doe, maar jeeeee wat is hij zielig echt, hij begrijpt er niets van, gister heb ik een stukje park aan de lijn gedaan maar dat was al teveel, ik heb dus nu ook een afspraak om kwart voor 5 bij de dierenarts. Ik ben zo blij dat ik verzekerd ben trouwens pppfff. Had donderdag al gebeld maar nu het na het weekend en rust toch nog niet ok is vind de dierenarts het prettig hem wel even te zien omdat hij 11 maanden is.

Laat je nog even weten wat de dierenarts heeft gezegd?
Ik ben later ook weer even terug....
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Sterkte beide........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door jolandatb »

We zijn er weer :cry: :cry:

Hij blijkt rechtsvoor kreupel
Verdacht van HD en LPC (ED)
Maandag gaan ze hem onder een roesje verder onderzoeken

Oooooooooooooo wat vind ik dit erg
Roos

Afschuwelijk nieuws jolandatb :cry:
Sterkte maandag!
Misschien kun je je eigen topic openen, als je daar behoefte aan hebt tenminste?

@ roxy Hoe is het met Jim gegaan bij de da, ik hoop dat jullie beter nieuws hebben?
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ooo Jolanda kreeg er kippenvel van toen ik het las ik ben zelf zo'n "zeikerd" met mijn lab, kan me voorstellen hoe je je voelt, wat zielig.

Enig idee hoe dat nu kan? Zou het aangeboren zijn, ik heb er niet genoeg verstand van hoor... Is hij lelijk uitgegeleden oid?
Ben je trouwens verzekerd?
Zie dat je nog een hond hebt, neem aan dat je de regeltjes wel kent met balletjes en gladde vloeren dus daar zal het niet liggen.

Sterkte hoor, ik hoop te lezen hoe het jullie verder vergaat en wat de uitkomst maandag is, groeipijnen hmmm :evil: zou natuurlijk fijn zijn als dat het was, maar stel je had het maar aangenomen.. Misschien kunnen ze nu nog iets voor je doen om het verdere proces te vertragen. :groteknuffel:

Bij Jim viel het schijnbaar mee, pijnstiller en 10 dagen rustig aan, mag wel wandelen maar aangelijnd. Zijn voorvoet of hoe noem je dat zeg maar de voet was gevoelig de overgang van de poot naar voet zeg maar.
Jim is gewogen en weegt bijna 30 kilo een mooie slanke Lab.
Roos

Nou voorzichtig aan dan maar met Jim, en ik hoop dat de aanlijnwandelingen hem gaan helpen.
Voor jullie ook sterkte.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank je Roos, blij als 10 dagen voorbij zijn want OMG wat is hij klierig ppfff.
Roos

roxy schreef:Dank je Roos, blij als 10 dagen voorbij zijn want OMG wat is hij klierig ppfff.

Kun je hem niet binnen een zoekspelletje laten doen, of kan hij nog niet zoeken?
Mooi moment om het hem te leren :wink:
Of de spelletjes van Nina Otteson, die vallen hier best in de smaak, ook als ze geen verplichte rust hebben.
En een kong met iets lekkers erin invriezen, daar zijn ze ook wel even zoet mee.
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door jolandatb »

We kennen de regeltjes wel gelukkig.

Het zou aangeboren zijn.

Maar we hebben besloten... maandag gaan ze onder narcose alles onderzoeken...daar krijgen we de uitslag.
Hij zal zijn leven pijnstillers moeten hebben...En kan er oud genoeg mee worden. We willen zeker niet dat hij pijn heeft.

Ben nog TE :cry: door dit alles.
Roos

jolandatb schreef:We kennen de regeltjes wel gelukkig.

Het zou aangeboren zijn.

Maar we hebben besloten... maandag gaan ze onder narcose alles onderzoeken...daar krijgen we de uitslag.
Hij zal zijn leven pijnstillers moeten hebben...En kan er oud genoeg mee worden. We willen zeker niet dat hij pijn heeft.

Ben nog TE :cry: door dit alles.
Laat het maar even bezinken en als je er weer een beetje bij bent kun je eens wat gaan lezen over de aandoeningen waar ze hem van verdenken.
Zijn leven lang pijnstillers is nog niet gezegd hoor, aan veel ED aandoeningen kunnen ze uitstekend geopereerd worden waarna ze met een beetje mazzel weer heel veel (alles) kunnen doen.
Over HD weet ik eigenlijk niet heel veel, mijn Dewi heeft ook slechte heupen is na een foto gebleken maar als we haar goed bespierd kunnen houden kan zij gewoon oud worden met die heupen.
Dus met beiden valt best te leven, ook zonder pijnstillers als ik zo naar Dewi kijk :wink:
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Jolanda sterkte hoor, laat het idd maar ff bezinken zoals Roos zegt, en het is tussen alle ellende door toch fijn om te horen dat ze er evengoed oud mee kunnen worden al kunnen ze bepaalde dingen misschien dan wat minder lang kan ik me zo voorstellen.

Hou ons op de hoogte, en idd is het misschien fijn een topic voor jezelf te openen zodat je veel meer reakties die je steunen kunt krijgen, niet dat je hier niet mag schrijven hoor dat bedoel ik niet maar er zijn veel topics over mank lopen volgens mij dus niet iedereen zal misschien meer kijken, vind dat je wel wat steun verdiend. Hou je Taai!!
Roos

Hoe gaat het met Jim?
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ha die Roos, Jim gaat weer goed hoor, hij springt en rent alweer lekker in het rond, echt genieten en na het trieste verhaal van Jolanda koester ik hem nog meer, zover als mogelijk want ik ben al zo :verliefd1: op hem :D ze zijn toch zo leuk.
Als hij een jaar is laat ik foto's maken van zijn heupen en zijn knie even na laten kijken sprak toevallig in het park vandaag de assistente van de dierenarts, zal spannend worden en hoop dat alles goed is. Aan de andere kant denk ik moet je het eigenlijk wel laten doen.... eigenlijk is er geen echte aanleiding maar het zou als het goed is in ieder geval wel al een geruststelling zijn....
Plaats reactie