de crull den ham

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

banjer schreef:nou....het is zoals het is....lupos....gedane zaken...enz... leuk om te zien trouwens dat je school hebt in waddinxveen. Hebben wij nog jaren gewoond op de Gerstakker en komen er nog regelmatig. We hebben ook nog een Japanse Akita...gaat op dit moment uitstekend met Banjer maar mochten er problemen ontstaan dan maken we kortere bocht en vragen advies. gr desiree.
dank je wel. Ik weet inmiddels dat Lucky jullie Akita is (zie je andere topic :wink: ) en je bent meer dan welkom om te komen trainen :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Lupos schreef:
banjer schreef:nou....het is zoals het is....lupos....gedane zaken...enz... leuk om te zien trouwens dat je school hebt in waddinxveen. Hebben wij nog jaren gewoond op de Gerstakker en komen er nog regelmatig. We hebben ook nog een Japanse Akita...gaat op dit moment uitstekend met Banjer maar mochten er problemen ontstaan dan maken we kortere bocht en vragen advies. gr desiree.
dank je wel. Ik weet inmiddels dat Lucky jullie Akita is (zie je andere topic :wink: ) en je bent meer dan welkom om te komen trainen :klasse:
Eind goed al goed! :applaus:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Heb je ook gegoogled op "crull den ham labrador"? Daar staan ook wel wat reacties die overeenkomen met wat hier geschreven is. Misschiem dat je er nog wat aan hebt.
Geniet in iedergeval lekker van jullie pup!
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

@banjer waar wij als forumleden je op willen wijzen is dat broodfok in vele verschillende vormen aanwezig zijn.
En een broodfokker is zo gehaaid dat hij je altijd het positieve kan laten zien en aantonen.

Waarom zijn wij tegen broodfok:

de teven worden bij elke loopsheid gedekt (dus 2 nestjes per jaar)
de honden zitten niet in de meest ideale omstandigheden gehuisvest
geen controle op ED/HD/ogen/DNA enz enz
en zo zijn er nog wel 100 zaken op te noemen

Kijk eens op deze site en je zal meteen begrijpen waarom wij er tegen zijn:

http://www.broodfok.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Donderdag 15 september is er een optocht tegen de broodfok
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gedane zaken nemen geen keer. Ik wens je veel plezier met jullie Banjer en hoop dat jullie een geweldig hondje eraan hebben. (dat zal vast wel lukken).
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

@raymond c en @donja.
Na een nacht slecht geslapen te hebben en mezelf verweten te hebben dat ik misschien mee gedaan heb om de broodfok in stand te houden wil ik het volgende graag met jullie delen. De crull heeft op haar adv staan dat vader en moeder beiden een stamboom hebben. Voor een leek zoals wij was dat al zoiets van..nou...dat is al goed want dan zijn ze kennelijk goed bevonden. Tevens vermelden ze dat ze speurhonden opleiden en samenwerken met de politie en met Schiphol. Ik heb in die tijd ook natuurlijk gegoogled en kwam er achter dat het een asiel is, een opvangcentrum, een pension en een kennel. Tevens bestieren ze de dierenambulance. Dat waren voor ons allemaal signalen die ons het gevoel geven...dat soort mensen zetten zich in voor het welzijn van dieren hetgeen voor ons heel belangrijk is. Vervolgens ga ik op hun hyvespagina kijken en wordt mij die indruk bevestigd. Allemaal reacties van mensen die "zaken`met de Crull hebben gedaan. Ik zal de link van de pagina er bij doen: http://decrull.hyves.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens ben ik op het internet ook nog het volgende tegengekomen:
http://www.hondenpage.com/hondenforum/2 ... kopen?.php" onclick="window.open(this.href);return false; met de volgende reactie van iemand:

Kijk alsjeblieft goed uit, want wij hadden (achteraf) dus ook een pup gekocht bij een broodfokker.
Die mensen zijn zo leip dat je het echt niet door hebt.
Via via kwamen we er achter dat het dus een broodfokker was ( de hufter)
Ik weet niet waar je woont, maar hondenkennel de Crul in den Ham biedt ook labrador pups aan.
Dan weet je zeker dat je geen doorgefokte labrdor hebt en dit is ook zeker geen broodfokker.
Succes met de aankoop!

En als laatste zijn wij gaan kijken en wel een hele dag lang hoe ze daar met de dieren omgaan. Ook belangrijk voor mij was om papa en mama zelf te zien.
Moet ik mezelf nu iets gaan verwijten? Ik wilde absoluut geen hondje vanuit een boerderij of schuur met stro achteraf in het westland of waar dan ook omdat ik natuurlijk weet dat dat soort mensen helemaal niks met het welzijn van dieren te maken hebben. De complete indruk die bij mij gewekt is dat dit in ieder geval mensen zijn/waren die van dieren houden en daar liefdevol mee omgaan. Een prettige en gezonde leefomgeving. Ik haat het wanneer mensen dieren pijn doen. Ik walg van mensen die dieren verwaarlozen, dumpen of anderszins snode plannen hebben. Mijn maag draait zich om wanneer je de talloze beelden op internet of tv ziet voor welk dier dan ook. Dus ik heb gewoon een slechte nacht gehad. Heb ik nou te maken met een broodfokker of niet.? Ik sta open voor elke reactie.
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Ik kan jou niet het antwoord geven of je te maken hebt met een broodfokker of niet. Ik ben zelf ook een leek wat labradors betreft. Tara is voor ons ook de eerste hond en ik heb mij gewoon verbaast over hoe moeilijk het is om een goede fokker te vinden. Ik heb toen ook gedacht dat wij bij een goede fokker terecht zijn gekomen maar ook daar zullen er vast mensen zijn die daar anders over denken. Soms kom je er denk ik gewoon niet helemaal achter als je niet in die wereld zit. Ik heb gister alleen zitten googlen omdat ik benieuwd was naar de fokker en ik las daar ook reacties die minder positief waren en marktplaatsadvertenties.
Voor jou kan je er nu natuurlijk ook helemaal niks meer mee. Ook al zou het wel voor 100 procent een broodfokker zijn dan heb jij nu toch je hondje waar je ontzettend gek op bent en waar je voor gaat zorgen en van geniet. Ik denk dus niet dat je jezelf nu iets moet gaan verwijten want daar schiet je ook niks mee op.
Geniet van Banjer! Ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet, foto?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Na een beetje gebruik van Google vond ik een pvda politicus in Hardenberg die van de overeenkomst met dit asiel/kennel/(brood?)fokker af wil.

En dit: http://www.dierenpensionreview.nl/Overi ... ll/Reviews" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarin staat oa dus dat ze uit de NLV zijn gegooid. En waarschijnlijk niet voor niets.

Dat je hier reacties krijgt als je daar een pup weg haalt is logisch. Dat je evengoed gek bent op je pup ook. Maar je verdiepen in de aanschaf van een pup is niet hetzelfde als een dagje puppensnuiven waarbij prachtige praatjes voor zoete koek geslikt worden.

Je kunt (hopelijk) jaren plezier hebben van jullie Banjer. Maar het zou je sieren om geen 'reclame' voor deze (brood?) fokker te maken.
Hier op het forum probeerd iedereen nu juist verantwoorde aanschaf te stimuleren he.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
banjer

thnx Donja. Ik zal vandaag eens wat fotos van hem erop zetten. gr desiree
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ook ik kan jou geen antwoord geven, maar aan jouw verhaal te lezen heb je er toch wel over nagedacht waar jouw pup te kopen.
Wellicht niet volgens de maatstaven van dit forum, maar toch niet onbezonnen.
Ook ik hoop dat jij en Banjer jr erg gelukkig worden samen, en ook ik kan een foto wel waarderen van dit mannetje :)
Als je er nog eentje hebt zou ik ook graag een foto van Banjer sr zien, die miste ik in zijn herdenkingstopic :wink:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Saskia.Bernadette schreef:
Hier op het forum probeerd iedereen nu juist verantwoorde aanschaf te stimuleren he.
En dat is alleen maar goed, maar kun je mij dan de defenitie geven van een op verantwoorde wiize aan te schaffen labradorpup?
En dan voor een leek, niet voor iemand die hier al een aantal jaar meeleest/schrijft.
En als ik die iemand op mijzelf moet betrekken, nou ik weet het nu nog niet, ook niet na zo lang meelezen :(
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Roos schreef:Ook ik kan jou geen antwoord geven, maar aan jouw verhaal te lezen heb je er toch wel over nagedacht waar jouw pup te kopen.
Wellicht niet volgens de maatstaven van dit forum, maar toch niet onbezonnen.
Ook ik hoop dat jij en Banjer jr erg gelukkig worden samen, en ook ik kan een foto wel waarderen van dit mannetje :)
Als je er nog eentje hebt zou ik ook graag een foto van Banjer sr zien, die miste ik in zijn herdenkingstopic :wink:
Sluit me hier helemaal bij aan.... en heel veel geluk met je Banjer :)
banjer

fotos sr

Oeiii Roos dat werd weer even slikken toen ik zijn map met fotos openden. De eerste 3 fotos waren echt in zijn gelukkige tijd in Curacao, 2003-2006 de 4e foto is genomen een week voordat ie overleed. De laatste foto staat ook bij belevenissen en is Banjer jr.
Dankje voor je reactie en die van donja.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://i1082.photobucket.com/albums/j37 ... -00029.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Roos schreef:
Saskia.Bernadette schreef:
En dat is alleen maar goed, maar kun je mij dan de defenitie geven van een op verantwoorde wiize aan te schaffen labradorpup?
En dan voor een leek, niet voor iemand die hier al een aantal jaar meeleest/schrijft.
En als ik die iemand op mijzelf moet betrekken, nou ik weet het nu nog niet, ook niet na zo lang meelezen :(
http://www.labradorforum.nl/puppy.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie hier..........
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:verliefd1: wat een ontzettend lief koppie heeft hij zeg.... geweldige foto de 1e! en Banjes jr is ook een dot :verliefd1:
Geniet van je ventje!
Plaats reactie