de crull den ham
-
banjer
de crull den ham
Onze Banjer hebben wij in kennel de Crull in Den Ham opgehaald. Hij is geboren op 13 mei jl. Zijn moeder heet Zora en vader Kay. In totaal 9 pups. Als je volgens mij beetje zot bent op labradors kom je vanzelf op deze site terecht. Nu ben ik benieuwd of er ook zusjes of broertjes van Banjer lid zijn van deze site of eventuele halfbroertjes en zusjes.
gr Desiree
gr Desiree
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Re: de crull den ham
Ben zot van labradors, maar is nu niet de eerste kennel waar ik aan denk om een pup te gaan aanschaffen.banjer schreef:Onze Banjer hebben wij in kennel de Crull in Den Ham opgehaald. Hij is geboren op 13 mei jl. Zijn moeder heet Zora en vader Kay. In totaal 9 pups. Als je volgens mij beetje zot bent op labradors kom je vanzelf op deze site terecht. Nu ben ik benieuwd of er ook zusjes of broertjes van Banjer lid zijn van deze site of eventuele halfbroertjes en zusjes.
gr Desiree
Echter ga ik nu volledig voor werklijn, en mijn volgend hondje is dan een Golden Retriever vanuit zuivere jacht/werklijnen.
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Mijn keus zou het ook niet zijn. Nergens staat dat er gefokt wordt volgens de regels van de labradorvereniging. Hebben de ouderdieren gezondheidsuitslagen? Heupen, ellebogen en ogen getest?
Ik zie het nergens staan.
Toch wens ik jullie veel plezier met jullie hondje en hopelijk een lang en gezond leven.
Ik zie het nergens staan.
Toch wens ik jullie veel plezier met jullie hondje en hopelijk een lang en gezond leven.
-
banjer
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
dat zullen er vast genoeg zijn, want die arme Zora wordt zo ongeveer elk half jaar gedekt
Of ze hier op het forum zitten weet ik niet, ik mag met blijdschap zeggen dat ik daar geen hondje vandaan heb!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Zo erg zijn wij hier niet, tuurlijk kan en mag je (van mij dan he) blijven.banjer schreef:Ohhhh jee....wat heb ik nu weer geschreven....ik hoop dat we wel lid mogen blijven van deze site want ik vind het erg leuk. Ik heb net Banjer meegedeeld dat ie niet echt zuiver op de graad is. Vond ie niet leuk maar met beetje heeeeeel veel liefde, knuffels en lol gaan we er wel komen.
Maar we geven wel heel veel om onze hondjes.
Je zult wel merken dat er binnen het forum leden zijn die meer doen aan show of jacht.
Ook andere sporten worden door veel leden beoefend, maar daar moet je maar eens op zoeken.
Wij (ik probeer het toch in ieder geval) proberen dan ook echt alles uit en op te zoeken over de moederhond - vaderhond en het liefst nog verder (opa-oma - overgrootmoeder - enz)
Vaak zijn er leden die zelfs vanuit een specifieke combinatie een hondje willen hebben.
Waar de meeste (ik zeer zeker) moeite mee hebben zijn die prachtige advertenties van "fokkers" die zo gezegd een rashond fokken.
Maar niet zijn aangesloten bij een rasvereniging en kynologenclub.
Waar je moederhond per toeval eens kan zien, en je van de vader soms een foto krijgt te zien.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Dit staat er bij hun op de website:
mmmm tja ze leren snel, maar vele zijn een keikop-eigenwijs.
Je haalt wel een hele grote lieve knuffelkont in huis.
En niet elke Lab houd van zwemmen, en niet elke Lab apporteert graag.
En dat kammen/borstelen, ik doe dat nooit 1x per week.
Hooguit 1x per maand (en dan moet ie nog in de rui zijn ook)
Gemakkelijk op te voeden?De Labrador is gemakkelijk op te voeden. Als gezinshond moet hij vaak uitgelaten worden, hij houdt er namelijk van om lange wandelingen te maken. Ook vindt hij het prachtig om te zwemmen of te apporteren.
Een keer per week de vacht goed borstelen is voldoende.
mmmm tja ze leren snel, maar vele zijn een keikop-eigenwijs.
Je haalt wel een hele grote lieve knuffelkont in huis.
En niet elke Lab houd van zwemmen, en niet elke Lab apporteert graag.
En dat kammen/borstelen, ik doe dat nooit 1x per week.
Hooguit 1x per maand (en dan moet ie nog in de rui zijn ook)
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Lupos, hoe weet je dat Zora zo vaak gedekt wordt? Ik kan op de site weinig info vinden, behalve dat vader en moeder wel een stamboom hebben. Dan zouden de puppies die toch ook kunnen hebben....Lupos schreef:dat zullen er vast genoeg zijn, want die arme Zora wordt zo ongeveer elk half jaar gedekt![]()
Of ze hier op het forum zitten weet ik niet, ik mag met blijdschap zeggen dat ik daar geen hondje vandaan heb!
Ik vind het zo'n vreemd idee: het zou dan een broodfokker zijn ( als Zora elk halfjaar gedekt wordt) en aan de andere kant hebben ze een asiel, een pension en een dierenambulance...het lijkt niet met elkaar in overeenstemming.
Maar ik hoop ook van harte dat Banjer een lang en gelukkig leven tegemoet gaat.
-
banjer
Wat een simpel oproepje al niet kan doen. Ik vind de reactie van Lupos enigszins kort door de bocht maar ik begrijp en respecteer het. Voordat we de pup gingen halen wisten we al dat bij ons de behoeftes anders waren/zijn dan bij sommigen anderen. Onze oudste hond is een echte bastaard border/schotse collie en wordt dit jaar nog 18 jaar. We willen een labrador die voor ons een gezinshond moet worden, knuffelbeer, maatje en vriendje. Niet meer en minder. Ja natuurlijk hopen we niet op een sloper of wat dan ook. Voor ons was het belangrijk in welke omstandigheden Banjer geboren en opgegroeid is. Ja we hebben uurtje mogen ravotten met vader en met moeder, 2 heerlijke labradors. We hebben vrij mogen rondkijken in het asiel, opvangcentrum en de hokken van de andere honden en katten. Ook de dierenarts hebben we nog gesproken. Dat gaf voor ons ieder geval een indruk die doorslaggevend was. Stamboom of niet. Ik respecteer ook zeker de mening van Raymond en vindt het mooi dat hij op die manier, zoals velen, ermee bezig is. We merken nu al dat er bij onze Banjer geen greintje agressie inzit. Het is een heerlijk sulletje waar wij elke dag van genieten. Ik heb overigens ook de topic gelezen over de hondenwedstrijd waar baasjes hun (fok)honden zo maar andere honden laten bijten en laten uitvallen.Vaak krijg je terug wat je erin stopt. En ik vind het niet erg om deze reacties te krijgen. Ik leer erg veel van deze site en probeer een hoop dingen uit. Samen met jullie hoop ik dat Banjer gezond opgroeit en blijft. Hij is in ieder geval verzekerd van een goed huis.
Ps voor degenen die dr ook een hondje vandaan hebben....je mag me ook pb schrijven hoor.....ik zal je niet verraden....lol
gr desiree
Ps voor degenen die dr ook een hondje vandaan hebben....je mag me ook pb schrijven hoor.....ik zal je niet verraden....lol
gr desiree
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Het eerste lijkt me in tegenspraak met de berichten hier.banjer schreef:Wat een simpel oproepje al niet kan doen. Ik vind de reactie van Lupos enigszins kort door de bocht maar ik begrijp en respecteer het. Voordat we de pup gingen halen wisten we al dat bij ons de behoeftes anders waren/zijn dan bij sommigen anderen. Onze oudste hond is een echte bastaard border/schotse collie en wordt dit jaar nog 18 jaar. We willen een labrador die voor ons een gezinshond moet worden, knuffelbeer, maatje en vriendje. Niet meer en minder. Ja natuurlijk hopen we niet op een sloper of wat dan ook. Voor ons was het belangrijk in welke omstandigheden Banjer geboren en opgegroeid is. Ja we hebben uurtje mogen ravotten met vader en met moeder, 2 heerlijke labradors. We hebben vrij mogen rondkijken in het asiel, opvangcentrum en de hokken van de andere honden en katten. Ook de dierenarts hebben we nog gesproken. Dat gaf voor ons ieder geval een indruk die doorslaggevend was. Stamboom of niet. Ik respecteer ook zeker de mening van Raymond en vindt het mooi dat hij op die manier, zoals velen, ermee bezig is. We merken nu al dat er bij onze Banjer geen greintje agressie inzit. Het is een heerlijk sulletje waar wij elke dag van genieten. Ik heb overigens ook de topic gelezen over de hondenwedstrijd waar baasjes hun (fok)honden zo maar andere honden laten bijten en laten uitvallen.Vaak krijg je terug wat je erin stopt. En ik vind het niet erg om deze reacties te krijgen. Ik leer erg veel van deze site en probeer een hoop dingen uit. Samen met jullie hoop ik dat Banjer gezond opgroeit en blijft. Hij is in ieder geval verzekerd van een goed huis.
gr desiree
Het tweede toont alleen maar aan dat je onze reacties niet serieus wenst te nemen. Genoteerd. Ik zal je in elk geval niet meer lastig vallen met reacties op jouw (toekomstige?) topic(s).
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
banjer
nou nou nou Saskia....ik weet niet of het eerste in tegenspraak is met de berichten hier. Ik weet niet of er mensen zijn die deze kennel kennen. Het gaf ons in ieder geval een prima indruk. En als we voor de gek zijn gehouden dan is dat zo. Het 2e was slechts humoristisch bedoelt. En voor de rest blijf ik lezen...leren , vragen en reageren. Mocht ik je op een of andere manier voor het hoofd gestoten hebben dan is dat niet mijn bedoeling geweest. En voor de rest van de opmerkingen: point taken.
gr desiree
gr desiree
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Heel simpel: beetje het forum bijhouden en af en toe de voorsteltopics volgendoggie schreef:Lupos, hoe weet je dat Zora zo vaak gedekt wordt? Ik kan op de site weinig info vinden, behalve dat vader en moeder wel een stamboom hebben. Dan zouden de puppies die toch ook kunnen hebben....Lupos schreef:dat zullen er vast genoeg zijn, want die arme Zora wordt zo ongeveer elk half jaar gedekt![]()
@Banjer: je kunt het kort door de bocht vinden, dat mag. Ik ben fel tegen onverantwoord fokken. Heel kort door de bocht. Ik vind het verschrikkelijk hoe sommige ouderdieren behandeld worden, ook erg kort door de bocht. Ik heb gelukkig geen wijde bocht meer nodig om die conclusie te trekken

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Voorsteltopics kijk ik eigenlijk nooit!!Lupos schreef:Heel simpel: beetje het forum bijhouden en af en toe de voorsteltopics volgendoggie schreef:Lupos, hoe weet je dat Zora zo vaak gedekt wordt? Ik kan op de site weinig info vinden, behalve dat vader en moeder wel een stamboom hebben. Dan zouden de puppies die toch ook kunnen hebben....Lupos schreef:dat zullen er vast genoeg zijn, want die arme Zora wordt zo ongeveer elk half jaar gedekt![]()
het topic met betrekking tot de Crul zelf bestaat niet meer zag ik, maarb een beetje de zoekfunctie gebruiken
![]()
@Banjer: je kunt het kort door de bocht vinden, dat mag. Ik ben fel tegen onverantwoord fokken. Heel kort door de bocht. Ik vind het verschrikkelijk hoe sommige ouderdieren behandeld worden, ook erg kort door de bocht. Ik heb gelukkig geen wijde bocht meer nodig om die conclusie te trekken
-
banjer
nou....het is zoals het is....lupos....gedane zaken...enz... leuk om te zien trouwens dat je school hebt in waddinxveen. Hebben wij nog jaren gewoond op de Gerstakker en komen er nog regelmatig. We hebben ook nog een Japanse Akita...gaat op dit moment uitstekend met Banjer maar mochten er problemen ontstaan dan maken we kortere bocht en vragen advies. gr desiree.