Dat vind ik toch niet zo´n aardige opmerking, Saskia, niet alleen richting Joëlle, maar ook richting andere reueneigenaren die zich misschien onzeker voelen bij een dekking

Niet iedere reu dekt even makkelijk en niet ieder baasje is daar handig in, om dat te sturen. Dat moeten alle partijen leren. Zeker als het je eerste reu is en als je niemand in je vriendenkring hebt die veel ervaring met dekken heeft, of die personen wonen te ver weg, is zo´n dekmeester een uitkomst.
En vergeet ook niet, dat veel reuen maar heel af en toe dekken, niet iedereen heeft meerdere reuen die vaak dekken. Niet iedereen bouwt daardoor veel ervaring op. Er zijn genoeg mensen met één reu, die misschien in zijn hele leven maar een handjevol keren dekt. Als dat iedere keer stressen is, wil je echt wel naar een oplossing zoeken.
Ik heb het nu zelf meegemaakt, overigens bij een andere dekmeester dan die van Joëlle, en ik ben heel enthousiast

Als het niet nodig is, hoeft het natuurlijk niet. Dat is nog veel fijner

Maar als het om wat voor reden dan ook, wel nodig is, is zo´n dekmeester echt een uitkomst en superfijn
Waar wij geweest zijn, lopen ze de deur plat. Dus er is wel degelijk grote behoefte aan. Als je al die reueneigenaren wegzet als ´dan hadden ze niet aan een reu moeten beginnen´ diskwalificeer je een hele grote groep. Je kan het ook juist positief bekijken: al deze mensen kiezen voor zekerheid en de beste begeleiding die ze kunnen bieden en hebben daar geld en tijd voor over . Dat getuigt van inzet en hart voor je hobby

Ik vind dat juist positief.
Hanneke