Oren vol met pus

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Marga schreef:
chrissy schreef:
Jutta schreef:Had Sharon van Noah niet een heel goed middeltje voor ontstoken oortjes?
Dank je wel voor het meedenken maar het is een bacterie dan helpt een middeltje niet :wink:
Wie zegt dat?
Toen eens een keer een tip op het forum gelezen over thornitpoeder en dit leek het wondermiddel voor Dempsey hij is zeker een jaar vrij van oorontstekingen geweest maar helaas kwam het weer terug weer naar de DA
Stukje tekst van de TS uit de eerste post in dit topic :wink:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Roxy heeft ook constant oorontstekingen en wij gaan nu binnenkort naar een klassiek homeopaat.
Maar wat je ook kunt proberen is regelmatig Monoclean in beide oren te doen, zodat de oren schoon blijven.

Ik ben heel benieuwd hoe het vrijdag gaat in utrecht...ik blijf dit even volgen
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

scandal schreef:mijn hond heeft heel veel oorsmeer volgens de DA en als dat gaat zitten broeien vooral met warm weer gaat het ontsteken, dus met warm weer was ik de oeren van de hond uit met een oorsmeer oplosser, beetje hetzelfde idee als dat perelaar gebruik dnek ik, werkt bij die van mij super laatste jaren geen onstekingen meer gehad.

ik hoop dat er voor jouw hond ook een goede oplossing komt succes ermee.
Probleem bij mij is extreem nauwe gehoorgang, minste beetje ontsteking zit ie gelijk dicht, en dan gaat het inderdaad broeien vanbinnen. Maar gelukkig niet teveel oorsmeer, dat zou alles nog erger maken :)
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Vanochtend dus naar de universiteitskliniek in Utrecht geweest,Dempsey is eerst door 4 leerlingen helemaal onderzocht hij liet het allemaal toe totdat ze bij z´n oren kwamen :( ze gingen verslag uitbrengen bij de arts die zou dan z´n oren weer onderzoeken ik was bang dat hij het zat was en het nu helemaal niet meer toeliet maar gelukkig werkte hij redelijk mee zelfs het oorspoelen is zonder roesje gelukt :) mijn dappere dodo :verliefd1: Ze heeft goed in z´n oren kunnen kijken het is aardig aangevreten door de bacterie tot bloedens toe.Weer een kweek genomen om te kijken of er verandering is gekomen na de antibiotica.Het schijnt een echt agressieve bacterie te zijn die heel moeilijk te bestrijden is .
Een speciaal aangemaakte oorgel meegekregen en over een week terugkomen of dit verbetering geeft ,afwachten dus maar weer.
Roos

Duimen draaien dat dit nu wel mag helpen, arm mannetje :(
Lijkt mij ook zo rot om te zien en niets te kunnen doen.
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik hoop dat de duimen helpen roos :) het ziet er tot nu toe wat rustiger uit maar ik kan niet zeggen of het al beter is vooral zijn rechter oor komt nog steeds veel pus uit ,antibioticakuur is bijna op dan heeft hij alleen de oorgel nog die zijn werk moet doen zie het somber in :(
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Jammer dat het nog niet meer resultaat heeft. Ik ben heel benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen.

Sneu voor je manneke :(
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Merk je al wat verbetering door de oorgel Chrissy?
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik vind het vandaag een stuk beter gaan minder pus en hij schut wat minder met zijn oren dus nu maar hopen dat het echt de goede kant opgaat en er eindelijk van verlost is :)
Roos

Fijn om te lezen, de duimen blijven draaien voor hem!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Fijn dat het wat beter gaat, hopelijk zet dat voort.

Het is tobben met die oortjes he :?
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Fayth heeft ook geregeld oorontsteking.

Fijn dat de oorgel aanslaat wij duimen ook mee.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Vandaag weer voor controle bij de KNO Arts geweest ze vond het er een stuk beter uitzien ,de wondjes in de oren zijn dicht maar zijn gehooringang is vrij dik daarom kon ze zijn trommelvliezen niet zien,ik moet de oorgel nog tot dindag geven en vanaf woensdag moet ik hem oorgel geven waar ontstekingremmer inzit geven dit om de verdikking van de gehooringang tegen te gaan ze kon dit middel eerst niet geven omdat hij open wondjes had in zijn oren.Ook even gevraagd over de oorcleaners en thornitpowder en ze raadde dit echt af zelf gebruiken ze nooit oorcleaners in de kliniek ik zei ,maar als ze vuil zijn waar moet ik ze dan meeschoonmaken ,volgens haar zijn gezonde oren gewoon schoon als ze vuil zijn is er meestal wat aan de hand dan is er een oorzalf nodig :? En zwemmen vond ze dat Dempsey dat maar beter helemaal niet meer moet doen wegens zijn gevoelige oren :(
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Wel fijn dat het de goede kant opgaat. :)
Jammer van het zwemmen....
Roos

Fijn om te lezen dat het zich verbetert :)
Dat hij niet meer mag zwemmen is balen, maar beter zonder zwemmen dan altijd maar oorpijn.
Plaats reactie