Oren vol met pus

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Oren vol met pus

Ongelezen bericht door chrissy »

Dempsey heeft al vanaf hij pup was regelmatig terugkerende oorontstekingen.
Toen eens een keer een tip op het forum gelezen over thornitpoeder en dit leek het wondermiddel voor Dempsey hij is zeker een jaar vrij van oorontstekingen geweest maar helaas kwam het weer terug weer naar de DA die gaf weer van die bekende oorzalven het ging wel beter maar echt over ging het niet een kweek genomen of er misschien een bacterie of schimmel aanwezig was maar er kwam niks uit.
Dus alleen weer oorzalf meegekregen :( ik ben toen naar een andere DA geweest of die wat meer voor Dempsey kon doen die schrok zo van zijn oren en snapte niet dat hij geen antibiotica gekregen had .
Ik vroeg ook of het misschien geen allergie kon zijn omdat dit al zolang speelt ze gaf me het adres van een dermatoloog om dit in ieder geval uit te sluiten.
Uit dit onderzoek is niks gekomen ze rade wel weer een kweek aan omdat de antbiotica die hij kreeg niks doet en misschien de bacterie die hij heeft daar resistent voor is.
Er komt echt verschrikkelijk veel pus uit zijn oren het kwakt tegen de muren aan als hij met zijn oren aan het schudden is.
Vandaag de uitslag gekregen hij heeft 2 bacterien en die overleven bij die antibiotica die hij kreeg nu een andere gekregen Baytril 150 mg die hij 2 weken moet nemen nu maar hopen dat dit helpt zoooooo zielig die pijnlijke oren mag ze niet schoonmaken van de DA maar het pus blijft aan de onderkant hangen en klontert dus probeer dit wel elke keer voorzichtig schoon te maken iemand dit ook meegemaakt met zijn hond ?
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Nee, niet meegemaakt.
Maar kan me wel heel goed de ellende voorstellen :(
Ik hoop dat deze medicatie zijn werk doet, en ik zou ook niet het oor schoonmaken, maar wél het uitwendige deel met de klonters schoonmaken met wat gekookt/afgekoeld water.
Dit ivm de jeuk die dat oplevert, en krabben moet nu even niet.
Gats wat rot, heel veel sterkte
:bloem:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

veel beterschap voor Dempsey!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ow gatsie :( ik ben bekend met oorontstekingen maar niet in deze mate.
Ik hoop dat de ab snel aanslaat voor jouw kereltje, echt zielig klinkt het :(
Sterkte!
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nog steeds geen verbetering na een week AB :( gisteren de DA maar gebeld kreeg een assistent aan de telefoon ik zei wat er aan de hand was en vroeg of de dosis misschien te laag was omdat de AB niet aanslaat.
Ze zei dat dat best wel weken kon duren :shock: vond dit heel vreemd er was geen DA aanwezig en ze vroeg of ik anders morgen tussen 12 en 1 wilde bellen dan is er telefonisch spreekuur,dan kon ik de Da zelf aan de lijn krijgen. De DA net dus gesproken en ze zei dat de AB na 3 dagen toch wel wat verbetering zou moeten geven .Ze gaat vanmiddag Utrecht bellen of er nog een andere behandelmethode was om deze bacterie te lijf te gaan word vervolgd dus :oops: arm beestje hij heeft nu al 6 weken niet kunnen zwemmen maar dat niet alleen de pijn die hij heeft :oops: van het weekend had hij er zo jeuk aan dat hij waarschijnlijk met zijn nagel zijn binnenkant van zijn oor raakte hij jankte ik schrok ervan je wordt er zoo moedeloos van :cry:
Roos

Shit he, als je je zo machteloos voelt :(
Ik hoop dat Utrecht een oplossing weet, heel veel sterkte!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Had Sharon van Noah niet een heel goed middeltje voor ontstoken oortjes?
Afbeelding

bedankt Sharon !
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Dikke knuffel voor je kanjer !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dank jullie wel ,DA heeft net weer terug gebeld ze vindt het verstandiger om een KNO arts erna te laten kijken omdat het nu te lang duurd dus ze zou me een verwijsbrief mailen voor Utrecht ,ik hoop dat ik daar gauw terecht kan.
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Jutta schreef:Had Sharon van Noah niet een heel goed middeltje voor ontstoken oortjes?
Dank je wel voor het meedenken maar het is een bacterie dan helpt een middeltje niet :wink:
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

As vrijdag om 8.30u naar de KNO arts in Utrecht had liever eerder gegaan maar er was geen plek :( Hij moet nuchter komen omdat hij waarschijnlijk een roesje krijgt lijkt me ook beter omdat aanraken van zijn oor te pijnlijk is.
Roos

Mijn duimen gaan draaien voor een definitieve oplossing, sterkte en succes vrijdag!
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Geen ervaring mee bij honden, maar wel bij mezelf - vorig jaar door net zo'n ontsteking mijn twee trommelvliezen gescheurd door de druk van de pus in het binnenoor.
Oplossing bij mij: geregeld spoelen met een zurige oplossing (boorzuur), houden de bacteriën niet van. Maar niks zegt dat jouw hond hetzelfde heeft...

In elk geval sterkte voor Dempsey!!!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
scandal

Ongelezen bericht door scandal »

mijn hond heeft heel veel oorsmeer volgens de DA en als dat gaat zitten broeien vooral met warm weer gaat het ontsteken, dus met warm weer was ik de oeren van de hond uit met een oorsmeer oplosser, beetje hetzelfde idee als dat perelaar gebruik dnek ik, werkt bij die van mij super laatste jaren geen onstekingen meer gehad.

ik hoop dat er voor jouw hond ook een goede oplossing komt succes ermee.
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

chrissy schreef:
Jutta schreef:Had Sharon van Noah niet een heel goed middeltje voor ontstoken oortjes?
Dank je wel voor het meedenken maar het is een bacterie dan helpt een middeltje niet :wink:
Wie zegt dat?
Plaats reactie