Mijn hond is NIET dik!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Knutselsmurf
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

Floortje Faun schreef:(...) Wie weet een goede manier om te reageren? Eentje waardoor ze meteen het onderwerp laten vallen (want ik wil er NIET over praten), zonder dat het gesprek meteen onaangenaam eindigt.
(...)
Te dik? Dat dacht ik ook direct toen ik jou zag.

Te veel voer? Dat hadden ze tegen je moeder ook wel eens mogen zeggen

Ik zou het wel weten :twisted:
Afbeelding Al smurfende, leert men!
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Knutselsmurf schreef:
Floortje Faun schreef:(...) Wie weet een goede manier om te reageren? Eentje waardoor ze meteen het onderwerp laten vallen (want ik wil er NIET over praten), zonder dat het gesprek meteen onaangenaam eindigt.
(...)

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Weet je, andere mensen kun je niet veranderen, jezelf wel. Als je er zo'n last van hebt, moet je bij jezelf te rade gaan. Is wel even lastig, maar uiteindelijk is het wel de oplossing....
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Knutselsmurf schreef:
(...)

:D :D
helaas voel ik me over zoiets meteen schuldig... :roll:

ik vroeg me af of het typisch was om als showlabrador als dik beschouwd te worden, blijkbaar niet

maar ooit komt er wel een foto van mijn schatten, kunnen jullie ze ook bewonderen... :verliefd1:
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

ik kan inderdaad moeilijk bepaalde dingen van me afzetten
heb ik ook als iemand onvriendelijk is, of als ik een conflict gehad heb

ik las gisteren nog in een boek over communicatie dat je gespreksonderwerpen die je niet wilt voeren, moet negeren door er gewoon niet op te reageren of een andere kant uit te kijken tot er een beter onderwerp aan bod komt
dacht meteen: "oh, durf ik niet... lijkt me zo onvriendelijk..."

even met 1 hand aan het typen, vandaar gebrek aan hoofdletters...
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Hmm, apart .. Je plaatst een topic om je gal te spuwen over opmerkingen e.d. die mensen je geven (op straat neem ik aan). Maar als je op de plek bij uitstek (een internet forum) over het zelfde onderwerp ook weer reacties krijgt, dan vindt je dat ook al weer niet leuk ..

Ik zou zeggen, plaats dan niets, en doe zoals jij denkt dat je het goed doet, even goeden vrienden :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Even de discussie daargelaten of de hond van TO te dik is of niet, ik ben het volledig met haar eens dat het niet leuk is als je door bekenden en onbekenden steeds (ongevraagd) wordt aangesproken op ''onvolkomenheden'' van je hond. Volgens mij gaat daar ook het topic over :) En ik kan mij goed voorstellen dat op een gegeven moment de emmer vol is. Over het gewicht van mijn honden heb ik nog nooit zulke discussies gehad, maar wel over mijn opvoedkundige praktijken toen Max nog klein was. Ik kreeg steeds maar weer te horen dat Max zo ontzettend druk en opstandig was met allemaal ongevraagde adviezen van mensen die geen hond hadden. Overigens had men gelijk, maar dit hoeft niet honderd keer herhaald te worden (door dezelfde persoon)...daar wordt hij echt niet rustiger door 8) Ik moet er wel bij zeggen dat de meeste mensen die voorop stonden om dit iedere keer te herhalen, nu al tweehonderd keer herhaald hebben hoe braaf en rustig hij is geworden :D
Met Bob heb ik iets soortgelijks. Blijkbaar voed ik mijn hond op tot een asociale hond aangezien hij niet met iedere (vooral onbekende hond) mag kennismaken en niet door iedere voorbijganger geaaid mag worden. Dit heb ik ook al tig keer gehoord. En ook al zeggen dit heel veel mensen, dit houdt tot niet in dat er dan per se een kern van waarheid in moet zitten 8) Een andere veelgehoorde kritiek is dan Bob te weinig lichaamsbeweging krijgt, omdat hij nog veel benchrust krijgt en niet te wild met Max mag spelen. Blijkbaar moet ik eens goed met hem gaan wandelen en een paar uur met Max laten spelen, zodat hij goed moe is als wij gaan werken :shock: Nou vraag ik je....ben ik nu gek of al die anderen?
@Floorte Faun: ik zou de mensen de reactie geven die men gewoon niet verwacht van je. Heb je ze meteen gedekseld. Een voorbeeld: mijn schoonvader wilt soms weleens grappig zijn door iemand anders voor schut te zetten. En zo heeft hij wel eens de neiging om mijn gewicht en lichaamsbouw ter discussie te stellen. Ik ben absoluut niet dik, maar een mooie maat 36 heb ik ook niet. Ik voelde mij altijd gekwetst en voor schut gezet als hij mij in het openbaar vroeg of ik DAT wel zou eten? Nu antwoord ik gewoon altijd: Zeker, ik moet mijn spekrolletjes toch wat aansterken anders valt mij de broek uit. In eerst instantie zat hij met open mond aan te staren. Hij wist niets meer te zeggen. Inmiddels zijn de grapjes om mijn gewicht een luchtig onderwerp geworden waar wij beiden om lachen. En ik pest hem ook terug met zijn gewicht, want hij krijgt ook een buikje.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

@ Floortje Faun: ik krijg ook wel eens dat soort reacties, zeker over Flora. Ze is ook iets te dik, omdat ze eten pikt en vanwege gevorderde artrose niet veel mag bewegen. Maar er staat helaas geen onderschrift met haar geschiedenis bij als we wandelen.

Meestal geef ik hetzelfde antwoord: "ik ben zelf ook te dik, maar dat durfde je niet zeggen zeker?". Dan is de discussie erg snel gedaan :twisted:

Voor Doobsje: als ze zich comfortabel voelt, en jij bent gelukkig met hoe ze eruit ziet, moet je je van anderen niets aantrekken!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Laatst op een familiefeestje kreeg ik van zowel een oom en tante te horen dat ik "flink dik geworden was" :shock: :roll:

Nou, dan heb ik toch veel liever dat ze zouden zeggen dat mijn hond te dik is i.p.v. ik zelf :D :D :D

Laatst werd er wel door een voorbijganger tegen me gezegd dat Keo "wel een kruising moest zijn" omdat hij volgens die meneer de kop van een Rottweiler heeft. Ik moet daar om lachen, want hij heeft een echte suffe Labrador-kop, dus laat me niets wijsmaken.

Sommige mensen willen gewoon graag een opmerking maken als je toevallig met je hond langs loopt
Sommigen hebben er verstand van en dan trek ik het me wel aan, in de zin dat ik er dan ook iets aan wil doen.
En de meeste mensen kun je het best maar laten l*llen :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

al die mensen met hun goedbedoelde adviezen :evil:.. wordt daar ook vaak sjacherijnig van. Laatst kreeg ik het advies om Bob te laten castrerem 'daar wordt ie dan zo lekker rustig van' :shock:. En dan moest ik het doen als hij 9 maanden was, hadden zij ook gedaan en dan is het lekker goedkoop.

Heb die mevrouw vol verbijstering aangestaard en ben snel maar doorgelopen met bob..

En ik krijg ook regelmatig te horen dat bob een asociale hond word of dat ik hem een trap moet geven als hij niet luisterd, want dan weet ie het wel. KVV geven is slecht voor bob, daar krijgt hij wormen van, brokken zijn er niet voor niets :confused:. En zo heb ik er de laatste maanden nog veel meer gehoord....
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een rare mensen komen jullie toch tegen :confused:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Quasar schreef:Ach hoor het al 6!!! jaar :?
Zelfs van de da en je ziet dan zijn ribben he :confused: en dan niet eens alleen de achterste maar een stuk of 3 a 4
Dan kijkt ze op haar briefje en dan de afgelopen jaren gewogen kilo's dan zit hij er weer boven en dan moet er weer wat af....

Veel succes :wink:
Pupseltje is ook gewoon te dikkig! :eusawhistle:

:lol2:
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Roos schreef:Wat een rare mensen komen jullie toch tegen :confused:
Hihi dat dacht ik ook... :oops:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Marieke schreef:
Roos schreef:Wat een rare mensen komen jullie toch tegen :confused:
Hihi dat dacht ik ook... :oops:
Anders ikke wel ..

Stel je voor .. Zondags smorgens, uurtje of half 7 sta ik met juffie hond hier op het hondenveldje, waar ze met haar balletje aan het rennen is :)

Zo good, zo Far ..

Komt een iets oudere dame eraan met een fifie hondje (geen idee welk ras dat nou weer voor moet stellen) .. Met de vraag: "Doet uw hond iets?"

Ik met m'n slaperige kop: "Ja, mevrouw, dat is wél te hopen anders sta ik hier mooi voor paal" ..

De beste vrouw draait om en gaat weer weg :confused:

Dus inderdaad er zitten rare snuiters er tussen :shock: 8)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik vind het niet zo vreemd, de meeste zijn gewoon veels te dik. En dan kan je het breedgebouwd etc noemen maar dan oogt het gewoon tonnetje rond.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

AnP schreef:Ik vind het niet zo vreemd, de meeste zijn gewoon veels te dik. En dan kan je het breedgebouwd etc noemen maar dan oogt het gewoon tonnetje rond.

Dit denk ik dus ook :wink:
Plaats reactie