Kwaliteit of kwantiteit?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gerritte schreef:Het is heel moeilijk Els, wij zitten in hetzelfde schuitje met Sting. Hij slikt nu cimalgex en 3x tramadol op een dag, maar op zijn manier heeft hij nog lol! Wij kijken op dit moment echt per dag! Maar zolang hij nog laat zien dat hij er nog op zijn eigen wijze plezier in heeft, is het goed voor ons.

Dus wij leven nu met de dag, genieten dubbel en dwars :wink:
Sterkte Ger, dit is zo moeilijk. Dikke kus voor Stingie op zn mooie lieve snuit.

Vandaag een ultiem slechte dag, lopen en liggen gaat nauwelijks tot niet, dus hij ligt nu op een driedubbel dekbed, maar hij rook net knakworstjes en wist even niet hoe snel hij bij de tafel moest zijn. :verliefd1:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Moeilijk dames :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Jacky

Ongelezen bericht door Jacky »

Wij zitten in hetzelfde schuitje met Odin. Twee maanden geleden zijn we begonnen met Trocoxil en ik moet zeggen hij doet het er erg goed op.
Odin heeft een schildklier die het niet meer doet en wordt helaas toch zwaarder (krijgt hij ook Thyroxal voor 4 pp) , hij hijgt, komt moeilijk overeind en rennen doet hij al niet meer. Ook is zijn rug redelijk versleten. Na overleg is dit het laatste wat we proberen en het gaat echt verbazend beter. Hij moest de eerste maand twee hebben en nu zit hij op 1 per maand. En zolang hij het hier goed op doet blijf ik hem dit geven. Zodra hij hierbij gaat inkakken laten we hem gaan. Kwaliteit vind ik erg belangrijk. Zodra hij niet meer een echt hondenleven kan hebben houdt het op. Dat wil zeggen, dat hij wel een oude meneer mag zijn :wink: , maar wel zonder pijn. Hij trok zelfs laatst een sprintje.
Ik moet je eerlijk zeggen, hoe lang het zo goed blijft gaan is natuurlijk de vraag. Ik weet niet of het lichaam "went " aan de medicatie en dat het straks toch weer minder gaat.
Succes dinsdag. Je kan altijd vragen naar de Trocoxil.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Heel veel sterkte Els, wij duimen ook voor jullie.
Afbeelding

bedankt Sharon !
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Laboriginals schreef:Wat zijn dit toch altijd verschrikkelijke dilemma´s :cry: Helaas maken veel hondenbaasjes dit mee, zo´n periode aan het eind van een hondenleven, waarin je je afvraagt: moeten we nog verder zo. Is dit nog kwaliteit van leven? Maar zolang jouw mannetje nog plezier in het leven heeft en redelijk meekan met wat voor pijnstillers dan ook, zou ik persoonlijk hem nog eventjes lekker laten rondhobbelen en hem lekker verwennen. Mijn persoonlijke ervaring is dat het moment van loslaten zichzelf wel aandient. Als het zover is, weet je het gewoon. Het is een proces, je groeit naar het moment toe en dat heeft zijn eigen tijd nodig. Ik zou het niet teveel beredeneren, maar vooral op je gevoel afgaan en op het aura van je hond. In ieder geval heel veel sterkte!

Hanneke
zo denk ik er ook over, sterkte Els!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Het is gewoon gemeen dat honden niet de leeftijd behalen die de bazen ook halen (jaartje of 70 á 80 gemiddeld ofzo) :oops:

En vindt het als ze ouder worden en op het bewuste punt in hun leven komen altijd de lastigste tijd van het bestaan samen met de hond :oops:
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat moeilijk Els , natuurlijk duimen we voor jullie.... Heel veel sterkte :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Els
Speurneus
Speurneus

In overleg met de dierenarts worden er vandaag geen foto's gemaakt. Hij gaat gelijk op Tramadol en Previcox. Godzijdank geen foto's, ik zag er alweer huizenhoog tegenop ivm evt. narcoses ect. Straks dus even medicatie ophalen.

Hij is weer opnieuw zijn dag/ nachtritme aan het omdraaien, ik ben gesloopt ondertussen. Zat vannacht rechtop in bed, omdat hij aansloeg. Grommen, blaffen, dus ik naar beneden maar er was niks aan de hand. Buurhonden sloegen ook niet aan, dus verwacht niet echt dat er gekkigheid was. Dit gedrag vertoont ie de laatste dagen weer vaker, soms ook overdag. Ik hoop dan ook dat hij door de Tramadol wat meer aan zn slaap gaat toegeven.
Groetjes,
Els

-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Sterkte met je mannetje :( en hopelijk slaat de medicatie aan
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Els
Speurneus
Speurneus

Dat hoop ik ook Kim. Vorige keer dat de Previcox niet zoveel, maar toen ben ik na 2 weken al gestopt. Dit keer wil ik het wat langer proberen, zeker icm Tramadol.

Wie weet waar je een goede natuurlijke maagbeschermer vandaan kunt halen? Ik zit aan groenlipmossel te denken, maar wat heb je nog meer voor mogelijkheden daarin?
Groetjes,
Els

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

MheenLab schreef:Het is gewoon gemeen dat honden niet de leeftijd behalen die de bazen ook halen (jaartje of 70 á 80 gemiddeld ofzo) :oops:

En vindt het als ze ouder worden en op het bewuste punt in hun leven komen altijd de lastigste tijd van het bestaan samen met de hond :oops:
Het is ook wel moeilijk, maar ook wel weer mooi op een enigszins pijnlijke manier.

Hanneke verwoordt overigens precies hoe ik erover denk :) sterkte Els!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Katootje »

Ocherrem..ontzettend moeilijke situatie, niet alleen voor Max, maar zeker ook voor jou !
Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat jullie nog een tijdje van elkaar mogen genieten.
Geef hem maar een extra knackworstje, van mij;-))

(Ps. Ik ken meerdere honden uit onze vriendenkring die het héél goed doen/gedaan hebben op Trocoxil...ik denk maar gewoon even mee hé..maar eerst dit maar weer eens uitproberen. Sterkte en een knuffel voor Max !! ) :knuffel:
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:groteknuffel: Sterkte meid. dikke knuffel voor je kanjer
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Heel veel sterkte!
Wij hebben Bud toen previcox niet meer zo goed hielp overgegaan op cortisone,daar heeft hij nog een heel tijdje een aangenaam leven mee gehad.
Wij dachten zolang hij nog vrolijk is,gaan we voor de pijnstillers,hij vroeg elke dag om zijn wandelingetjes,wel niet zo ver meer,hij genoot ervan!
Bud mis je nog steeds!
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Veel sterkte, ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat hij nog lekker een tijdje mee kan.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Plaats reactie