Kwaliteit of kwantiteit?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Kwaliteit of kwantiteit?

Ongelezen bericht door Els »

Ons mannetje gaat met de dag slechter lopen, hij ontziet zn schouder en voorpoot en de wandelingen beperken zich ondertussen tot s morgens een kwartiertje, s middags met de fietskar weg, zwemmen, p&p en weer in de kar terug om vervolgens voor jaffa te gaan. s avonds nog een p&p loopje en dan slaapt ie tot de volgende ochtend. Hij is verder wel vrolijk, eet goed, is nog altijd zo blij om ons te zien.

De dementie is momenteel stabiel, al kan hij nog steeds niet lang alleen thuis blijven en hebben we continu oppas beschikbaar. Het staren en de hoek in lopen is al een poosje niet meer voor gekomen, dus dat is positief.

We laten dinsdag foto's maken, om te weten waar wij aan toe zijn. De foto's zijn verplaatst naar dinsdag, dan is mijn eigen da weer beschikbaar en die wil ik er per se bij hebben.

We moeten onderhand gaan kiezen voor kwaliteit of kwantiteit, eerlijk gezegd heb vooral ik ook veel moeite met het idee om mijn hond de rest van zn leventje vol te stoppen met gif, maar een andere keus heb ik momenteel niet meer. Rimadyl kan ie niet tegen, van Onsior gaat ie braken, previcox sloeg niet aan. Ik wil nu overleggen voor meloxicam. Ik weet het ook even niet meer en wil ook niet teveel zelf gaan aanklooien.

Een operatie zit er niet meer in, hij reageert te bizar op narcoses. De laatste keer was ik hem bijna kwijt.
Nou ja, eerst dinsdag maar weer eens afwachten. Duimen jullie voor ons, voor een redelijk positieve foto van schouders, pols en teentjes?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

Bah wat een verhaal, we zullen zeker duimen draaien voor jullie.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:( wat vervelend Els, heel veel sterkte!
En natuurlijk wordt hier hard geduimd voor Max :duimen:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Sterkte en overleggen met mensen die op jouw golflengte zitten :groteknuffel:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Aaaaah, Maxie... :(
Sterkte Els!!!

:groteknuffel:
Afbeelding
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heel veel sterkte Els!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ach jee :-(

Ik snap je dilemma heel goed, hier ook regelmatig die vraag gesteld. Ik zou me zelf alleen niet meer te druk maken qua "gif" erin stoppen. Ik denk met Terra nu echt dat als er medicijnen zijn waar ze zich beter door voelt, geven! Heel hard gezegd; de lange termijn gevolgen doen er bij haar niet meer zo toe. Zij moet zich nu gewoon goed voelen. Zij krijgt trouwens ook meloxicam (Metacam dus) en daarbij Tramadol. Ik weet natuurlijk niet wat de vooruitzichten zijn voor Max en dat is dus ook lastig in te schatten hoe je daar zelf in moet staan.
Maar ik zelf denk met Terra dat ik het belangrijk vind dat ze zich nu gewoon goed voelt en als dat is met pillen en druppels (zij heeft geen last van bijwerkingen), dan is dat zo. Ze moet zich goed voelen.
Maar die afweging kan alleen het baasje zelf over de eigen hond nemen.
Heel veel sterkte aanstaande dinsdag! We duimen uiteraard voor een positieve uitslag! Knuffel voor jullie :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Wat zijn dit toch altijd verschrikkelijke dilemma´s :cry: Helaas maken veel hondenbaasjes dit mee, zo´n periode aan het eind van een hondenleven, waarin je je afvraagt: moeten we nog verder zo. Is dit nog kwaliteit van leven? Maar zolang jouw mannetje nog plezier in het leven heeft en redelijk meekan met wat voor pijnstillers dan ook, zou ik persoonlijk hem nog eventjes lekker laten rondhobbelen en hem lekker verwennen. Mijn persoonlijke ervaring is dat het moment van loslaten zichzelf wel aandient. Als het zover is, weet je het gewoon. Het is een proces, je groeit naar het moment toe en dat heeft zijn eigen tijd nodig. Ik zou het niet teveel beredeneren, maar vooral op je gevoel afgaan en op het aura van je hond. In ieder geval heel veel sterkte!

Hanneke
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Oefff. Moeilijk zeg!
Succes dinsdag!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Moeilijk vraagstuk Els, maar vwb geven of niet geven sluit ik mij bij Tamara aan, op deze leeftijd doet het er allemaal niet meer zo toe, wat voor mij heel belangrijk zou zijn is dat hij nog lekker kan genieten.
Maar goed, dat is mijn mening.

Heel veel sterkte meid voor dinsdag, de duimen gaan hier als een trein draaien voor Max :duimen:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

heel suc6 dinsdag
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heel veel sterkte Els :knuffel:
zou trocoxil wat zijn? bij James zijn we er niet aan toe gekomen om het te proberen,maar veel honden hebben er baat bij die artrose hebben.
nadeel is wel dat als het niet werkt je een tijd geen pijnstilling kunt geven,maar dat weet ik niet 100% zeker.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Weet precies wat je doormaakt, wij hebben het met onze Sjef, 13 jaar oud (wat oud is voor een tervuerenaar).
Doof, hijgt veel, loopt slecht, valt makkelijk om, moeite af en toe met poepen, maar ozo blij en eet nog goed.
Eens per maand een epileptische aanval, die sinds hij alleen maar kvv eet minder is geworden
Met die hitte dacht ik echt dat ie het niet zou redden, maar nu gaat het weer.
Hart is goed, nieren en lever ook.
Hij heeft een hele tijd Metacam gehad, tot hij ervan ging overgeven.
Nu dus niets en we laten hem maar door hobbelen tot we zien dat de blijdschap weg is.
Moeilijk en af en toe denk je dat het zover is en dan krabbelt ie toch weer op.
Van ons mag ie lekker nog een tijdje rondlopen, we zien het wel.
Sterkte met je mannetje.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Trocoxil mag je toch 1x per maand geven, gedurende een periode van 3 maanden of zoiets?
Hoe dan ook moet er iets gegeven gaan worden, dan maar reguliere pijnstillers want dit kan zo niet veel langer. Hij mag geen pijn hebben.

Hij is al zover gekomen, 2 jaar terug dachten we ook dat we hem moesten laten gaan, toen is ie er weer bovenop gekomen. daar gaan we nu ook weer naartoe werken.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Het is heel moeilijk Els, wij zitten in hetzelfde schuitje met Sting. Hij slikt nu cimalgex en 3x tramadol op een dag, maar op zijn manier heeft hij nog lol! Wij kijken op dit moment echt per dag! Maar zolang hij nog laat zien dat hij er nog op zijn eigen wijze plezier in heeft, is het goed voor ons.

Dus wij leven nu met de dag, genieten dubbel en dwars :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Plaats reactie