Farmfood Antlers (hertengewei)

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Hier doen ze er ook lang mee, het is minder interessant dan een vers bot bijv. maar zeker wel de moeite, vind het ook het geld wel waard.
vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door vandijk.sandra »

Zojuist eentje voor Joep gekocht. Helemaal wijs ermee en is gelijk begonnen met knagen. Is nu zo'n kwartier er mee druk en al een aardig begin gemaakt. Denk,dat ik over een uurtje maar afpak, anders rust hij niet tot het op is..... :D

Maar wel een succes! Het is maar goed dat ik er twee heb gekocht,..,,,wel duur inderdaad. Heb vrij grote gekocht, maar waren wel 12,95 per stuk :shock:
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Wij hadden ook 2 geweien gekocht: de eerste was zo op, de tweede ligt er al weken.
Nachtje in het water gelegd en hij is helemaal boeiend geworden! Ze knagen er regelmatig op, maar toch nog steeds niet zoveel als op de eerste...
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Mocht je een zelf slachtende slager in de buurt hebben dan kan het zijn dat deze het ook verkoopt, hier ook bij een slager, een stuk goedkoper.
Ook op de markt liggen momenteel geweien, voor de sier... maar werkt hetzelfde...
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nou van mij hoeft het niet!
Ik heb vorige week een stuk voor Zinzi gekocht, was zo'n 25 cm groot......ze had het binnen een uur op :shock: en nee ze heeft het niet heel doorgeslikt. Duur botje wel dus :roll:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lunatic schreef:Nou van mij hoeft het niet!
Ik heb vorige week een stuk voor Zinzi gekocht, was zo'n 25 cm groot......ze had het binnen een uur op :shock: en nee ze heeft het niet heel doorgeslikt. Duur botje wel dus :roll:
Roef en Hidde zijn ook al weer aan hun tweede gewei bezig,de eerste waren echt in notime weg geknaagt door de heren.
er bleven 2 kleine stukjes over en die heb ik weggegooid.
nu gelijk maar 2 flinke stukken gekocht,maar vooral Roef vreet zich er een weg doorheen :shock: .
dus 20 minuten en dan een paar dagen niet weer.
merk dat het gewei weer harder wordt en dus lastiger te kraken valt.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: Farmfood Antlers (hertengewei)

Ongelezen bericht door Milou »

Weten jullie toevallig hoe lang de hond op zo'n bot mag kauwen?
Youp heeft de hele dag door kauw behoefte. Botten van huid kauwt hij zacht waarna hij zijn kop naar achter slaat en het als een haring naar binnen werkt. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, de botten vliegen er doorheen.
Het gewei is veel harder en hij is erg druk om het merg eruit te halen. Hij kan de hele dag wel kauwen op de ding, maar is dat slecht voor de tanden? Ik lees op internet tegenstrijdige berichten.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: Farmfood Antlers (hertengewei)

Ongelezen bericht door aht »

Laatst ook een mini hertengewei meegebracht en regelmatig zitten ze er aan te knabbelen. Eerste moment was zo van wat geef je me nu ??? Genie is zelfs een half uur blijven rondlopen met het gewei in de bek voordat ze eraan begon.
:zwartkopje: Zwarte hond Deepfleet Genie °12/06/2001 - † 05/04/2016
:zwartkopje: Zwarte hond Scapa °15/04/2003 - † 19/10/2004
:bruinkopje: Bruine hond Dina van 't Maneschijnhof °25/08/2004 - † 4/03/2016
:zwartkopje: zwarte hond Pearl des Quatre Cyprès °29/02/2016
Plaats reactie