Hond loopt ontzettend sloom
-
Baco&Luna
- Kleine hondenneus

Ik zal het verhaal even opnieuw doen,
1,5 maand geleden kwam Baco zijn mand ineens niet meer uit en wou niet meer lopen en hij was heel zielig.
Ik ben toen naar de dierenarts gegaan, en die heeft hem helemaal binnenste buiten gekeerd op mijn verzoek,
Heel uitgebreid bloedonderzoek, lichamelijk onderzoek en foto's.
Bloedonderzoek gaf niets verkeerds aan, lichamelijk onderzoek gaf niets (ook geen pijn) aan, en op de foto's was de vergrootte prostaat en de spondylose te zien.
Omdat zowel de dierenarts en ik niet konden plaatsen waardoor hij zich niet gevoelde hebben we besloten, om hem pijnmedicatie voor de spondylose te geven, antibiotica voor de ontsteking van zijn prostaat, en zo'n 4 weken chemische castratie om zijn prostaat te laten krimpen.
Binnen 3 dagen was hij weer bijna de oude, ik heb de pijnmedicatie een weekje gegeven (en toen weer terug naar de halve rymadil per dag) de antibiotica was 6 dagen geloof ik. en na die week is het gewoon goed blijven gaan tot een klein weekje geleden.
Het gaat nu absoluut niet zo slecht als toen, maar het werd wel weer steeds minder. Dus gisteren weer terug geweest naar de dierenarts en omdat we zeker willen weten of het zijn prostaat of spondylose is waar hij last van heeft, heeft hij nu alleen die chemische castratie gekregen.
Zijn vaste P & P rondje, liep hij altijd wel veel te snuffelen en langzaam terug naar huis, maar nu is het helemaal vreselijk.
1,5 maand geleden kwam Baco zijn mand ineens niet meer uit en wou niet meer lopen en hij was heel zielig.
Ik ben toen naar de dierenarts gegaan, en die heeft hem helemaal binnenste buiten gekeerd op mijn verzoek,
Heel uitgebreid bloedonderzoek, lichamelijk onderzoek en foto's.
Bloedonderzoek gaf niets verkeerds aan, lichamelijk onderzoek gaf niets (ook geen pijn) aan, en op de foto's was de vergrootte prostaat en de spondylose te zien.
Omdat zowel de dierenarts en ik niet konden plaatsen waardoor hij zich niet gevoelde hebben we besloten, om hem pijnmedicatie voor de spondylose te geven, antibiotica voor de ontsteking van zijn prostaat, en zo'n 4 weken chemische castratie om zijn prostaat te laten krimpen.
Binnen 3 dagen was hij weer bijna de oude, ik heb de pijnmedicatie een weekje gegeven (en toen weer terug naar de halve rymadil per dag) de antibiotica was 6 dagen geloof ik. en na die week is het gewoon goed blijven gaan tot een klein weekje geleden.
Het gaat nu absoluut niet zo slecht als toen, maar het werd wel weer steeds minder. Dus gisteren weer terug geweest naar de dierenarts en omdat we zeker willen weten of het zijn prostaat of spondylose is waar hij last van heeft, heeft hij nu alleen die chemische castratie gekregen.
Zijn vaste P & P rondje, liep hij altijd wel veel te snuffelen en langzaam terug naar huis, maar nu is het helemaal vreselijk.

Bedankt Monika!
-
Baco&Luna
- Kleine hondenneus

-
Baco&Luna
- Kleine hondenneus

Afgelopen weekend is er weer veel gebeurd, vrijdag ochtend liep hij goed, maar vrijdagmiddag liep hij weer traag, zo ook zaterdag en zondag heel de dag. Terwijl ik toch tramadol bovenop de rymadil heb gegeven. Vrijdag en Zaterdag heeft hij in totaal ook 4x heel hard gepiept bij plotselingen bewegingen met omhoog komen
Maandagochtend heb ik 3 uur op de dierenkliniek gezeten, 3 verschillende dokters hebben Baco gezien, en we hebben weer een uitgebreid bloed onderzoek gedaan, en foto's gemaakt van zijn rug, prostaat, longen enz.
Prostaat was kleiner als de vorige keer, op de longen niets te zien.
En rug zag er nog exact het zelfde uit als de vorige keer.
Bloedwaarden van de schildklier, lever, nieren ed goed.
Ontstekingswaarden moeten nog binnen komen, dat apparaat was defect, dus dat is opgestuurd.
In rust is Baco's hartslag erg traag 60/80 meen ik, dus ook nog een echo een ecg filmpje van zijn hart laten maken.
De dierenarts heeft Baco een tijdje verdacht van Addison, maar die testen blijven negatief.
Nu ben ik urine aan het vangen om cushing uit te sluiten, niet dat hij daar symptonen van heeft maar dat is 1 van de weinige dingen waar we nog niet op gecontroleerd hebben.
Eigenlijk weten we nu niet echt meer in welke hoek we moeten zoeken, dus hier de klachten op een rij, en misschien weet iemand van jullie nog iets.
- traag/stapvoets lopen, zet de ene keer wel aan met lopen de andere keer niet.
- is gelijk wakker als er iets gebeurd, maar zodra het voorbij is gaat hij meteen weer liggen.
-slaapt redelijk veel.
- heeft gepiept bij plotseling omhoog komen, heeft wat meer moeite om omhoog te komen en om te gaan liggen.
-is onrustig snachts als hij wil gaan slapen, zoekt lang naar een plek, en gaat steeds ergens anders liggen.
-is wat sloom, is hij altijd wel een beetje geweest.
Dierenarts:
-trage hartslag bij rust.
-geeft weinig pijn aan bij rug en andere gewrichten.
-Heeft spondylose en atrose in de knieën.
-is het met me eens dat Baco te rustig is.
Dus ik hoop echt dat iemand nog een idee heeft.
alvast bedankt voor het lezen.
Maandagochtend heb ik 3 uur op de dierenkliniek gezeten, 3 verschillende dokters hebben Baco gezien, en we hebben weer een uitgebreid bloed onderzoek gedaan, en foto's gemaakt van zijn rug, prostaat, longen enz.
Prostaat was kleiner als de vorige keer, op de longen niets te zien.
En rug zag er nog exact het zelfde uit als de vorige keer.
Bloedwaarden van de schildklier, lever, nieren ed goed.
Ontstekingswaarden moeten nog binnen komen, dat apparaat was defect, dus dat is opgestuurd.
In rust is Baco's hartslag erg traag 60/80 meen ik, dus ook nog een echo een ecg filmpje van zijn hart laten maken.
De dierenarts heeft Baco een tijdje verdacht van Addison, maar die testen blijven negatief.
Nu ben ik urine aan het vangen om cushing uit te sluiten, niet dat hij daar symptonen van heeft maar dat is 1 van de weinige dingen waar we nog niet op gecontroleerd hebben.
Eigenlijk weten we nu niet echt meer in welke hoek we moeten zoeken, dus hier de klachten op een rij, en misschien weet iemand van jullie nog iets.
- traag/stapvoets lopen, zet de ene keer wel aan met lopen de andere keer niet.
- is gelijk wakker als er iets gebeurd, maar zodra het voorbij is gaat hij meteen weer liggen.
-slaapt redelijk veel.
- heeft gepiept bij plotseling omhoog komen, heeft wat meer moeite om omhoog te komen en om te gaan liggen.
-is onrustig snachts als hij wil gaan slapen, zoekt lang naar een plek, en gaat steeds ergens anders liggen.
Dierenarts:
-trage hartslag bij rust.
-geeft weinig pijn aan bij rug en andere gewrichten.
-Heeft spondylose en atrose in de knieën.
-is het met me eens dat Baco te rustig is.
Dus ik hoop echt dat iemand nog een idee heeft.
alvast bedankt voor het lezen.

Bedankt Monika!
-
speurneus carola
- Speurneus

atrose in de knieen, uitstekende scherpe delen kunnen pezen en spieren snijden dus veel pijn veroorzaken, bij lopen doet dot elke stap zeer dus lopen is niet fijn, bij liggen ligt ie op de pijnlijke plekken dus onrustig slapen elke keer veranderen van plek om van pijn af te komen dus houdt um ook uit slaap, krijgt zijn rust niet wat ook weer de drang om te bewegen dempt
miss die richting een s concentreren, foto's, kijkoperatie oid miss zijn de pezen al bijna door gerafeld en heel pijnlijk dus...
miss die richting een s concentreren, foto's, kijkoperatie oid miss zijn de pezen al bijna door gerafeld en heel pijnlijk dus...
al me kinders uitgevlogen
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Dit komt mij wel bekend voor bij mijn oudere hond. Zij had rugklachten, vernauwing in de rugwervel waardoor regelmatig een zenuw klem kwam te zitten. Op het eind had ze last van een vergroot hart en oedeem achter de longen. Maar ik begrijp dat Baco's hart en longen gecontroleerd zijn en dat daar niets uit is gekomen.- traag/stapvoets lopen, zet de ene keer wel aan met lopen de andere keer niet.
-slaapt redelijk veel.
-
Baco&Luna
- Kleine hondenneus

Baco's hart is goed, echo en filmpje gemaakt, longen was op de foto's niets aan te zien, en alle3 de Da hoorde niets raars.
Over die zenuw die klem komt te zitten, dit is denk ik niet zichtbaar op foto he? En lan het dan ook zijn dat hij daar een paar dagen last van heeft en het daarna weer redelijk gaat? de afgelopen 2 dagen heeft hij namelijk heel veel aangezet en een paar keer gerend.
De knieeen we denken niet dat hij last heeft van zijn knieeen, ze voelen goed, voor zover je dat kan voelen. Hij buigt ze heel makkelijk hij kan heel makkelijk gaan zitten, alleen het liggen gaat moeilijk . En meestal als zijn knieeen overbelast zijn zien we hem echt mank lopen.
Iig gaat het sinds gisteren stukken beter,de overige bloed waarden waren ook goed, nu nog afwachten met het urine onderzoek op cushing.
Ik ben ook met primeval begonnen.
Over die zenuw die klem komt te zitten, dit is denk ik niet zichtbaar op foto he? En lan het dan ook zijn dat hij daar een paar dagen last van heeft en het daarna weer redelijk gaat? de afgelopen 2 dagen heeft hij namelijk heel veel aangezet en een paar keer gerend.
De knieeen we denken niet dat hij last heeft van zijn knieeen, ze voelen goed, voor zover je dat kan voelen. Hij buigt ze heel makkelijk hij kan heel makkelijk gaan zitten, alleen het liggen gaat moeilijk . En meestal als zijn knieeen overbelast zijn zien we hem echt mank lopen.
Iig gaat het sinds gisteren stukken beter,de overige bloed waarden waren ook goed, nu nog afwachten met het urine onderzoek op cushing.
Ik ben ook met primeval begonnen.
-
HennyH
- Speurneus

-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Ze zagen het inderdaad niet op foto's. Haar zenuw is middels fysiotherapie zo goed als verholpen, later kon ikzelf de massages doen. En ze heeft acupunctuur gehad.
HennyH schreef:Heb je al aan fysiotherapie gedacht? Zij kunnen vaak met hun handen afwijkingen voelen aan het spierstelsel, iets wat niet te zien is op röntgenfoto's.
-
HennyH
- Speurneus

Mijn Dewi had na een botsing met een andere hond een gebroken rugwervel en, na de genezing van 6 maanden, ook veel baat bij fysiotherapie. Ze had zo lang niet normaal kunnen lopen dat ze helemaal stijf geworden was. Lopen deed pijn dus ging ze over op telgang. Na 6x fysiotherapie konden we het zelf doen en ze is uiteindelijk nog vijftien jaar geworden!Debora schreef:Ze zagen het inderdaad niet op foto's. Haar zenuw is middels fysiotherapie zo goed als verholpen, later kon ikzelf de massages doen. En ze heeft acupunctuur gehad.
HennyH schreef:Heb je al aan fysiotherapie gedacht? Zij kunnen vaak met hun handen afwijkingen voelen aan het spierstelsel, iets wat niet te zien is op röntgenfoto's.
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Mijn Dewi had na een botsing met een andere hond een gebroken rugwervel en, na de genezing van 6 maanden, ook veel baat bij fysiotherapie. Ze had zo lang niet normaal kunnen lopen dat ze helemaal stijf geworden was. Lopen deed pijn dus ging ze over op telgang. Na 6x fysiotherapie konden we het zelf doen en ze is uiteindelijk nog vijftien jaar geworden
Bedankt voor alle reacties, ik kon niet op mijn laptop dus vandaar nu pas mijn reactie.
Alle uitslagen van alle overige onderzoeken zijn goed gebleven, dus niets te vinden tot zover door de DA.
We gaan nu heel rustig de pijnmedicatie afbouwen, op de ontstekingsremmers laat ik hem voorlopig zitten en zodra het iets slechter gaat ga ik naar de fysio met hem, zei is al op de hoogte.
De laatste 1,5 week gaat het ontzettend goed met hem, hij rent, zet aan, speelt met Luna, is vrolijk , en doet spelletjes.
Alle uitslagen van alle overige onderzoeken zijn goed gebleven, dus niets te vinden tot zover door de DA.
We gaan nu heel rustig de pijnmedicatie afbouwen, op de ontstekingsremmers laat ik hem voorlopig zitten en zodra het iets slechter gaat ga ik naar de fysio met hem, zei is al op de hoogte.
De laatste 1,5 week gaat het ontzettend goed met hem, hij rent, zet aan, speelt met Luna, is vrolijk , en doet spelletjes.

Bedankt Monika!