Hond loopt ontzettend sloom

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hond loopt ontzettend sloom

Ongelezen bericht door Baco&Luna »

Als wij smorgens of smiddags in de buurt 1 van zijn vaste rondjes willen wandelen, loopt hij echt stapje voor stapje mee, hij snuffelt wat, staat stil, loopt op aandringen weer wat mee.

Maar als wij smorgens of smiddags naar de bossen gaan, een andere ronde dan gebruikelijk doen, dan loopt hij wel enthousiast mee. Het is echt een wereld van verschil.

Nu zijn we een 1,5 maand terug bij de dierenarts geweest omdat hij helemaal niet meer wou lopen, hier is het volgende uitgekomen, spondylose, atrose en een vergrote prostaat. Artrose wisten we i.v.m. zijn knieoperaties. door zijn pijnmedicatie wat te verhogen, antibiotica en spuit voor 4 weken castratie te geven was het binnen de 3 dagen weer helemaal goed en zo is het ook 4 weken goed gegaan.

Tot half vorige week hij loopt zo sloom, en dan zijn vaste rondje.
Bossen , andere ronde, gaan wel gewoon goed.
Ik vind het nu zo moeilijk is het pijn, of is hij zijn vaste rondes zat ?

Vandaag naar de dierenarts geweest, knieeen en rug voelde goed, gaf geen pijn aan, alleen de prostaat was weer vergroot.

Dus wie heeft een idee ?
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Misschien zorgt de adrenaline in de bossen er gewoon voor dat hij de pijn minder voelt en meer verbijt?
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

vergrote prostaat doet ook zeer en dus voelt ie zich niet lekker, honden die ik ken die daarna gecastreerd zijn leefden weer op en voelden zich duidelijk beter, heeft da dat niet overwogen?
al me kinders uitgevlogen
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Jawel, is zeker overwogen door de dierenarts, we hebben hem nu nogmaals een chemische castratie voor 4 weken gegeven (vandaag) om te kijken of het aan zijn prostaat ligt of aan zijn atrose/spondylose.

Als het in de aankomende 2 weken beter gaat, is de oplossing simpel, dan komt er een implantaat.

Hij geeft ook absoluut geen pijn aan bij zijn gewrichten en rug als de dierenarts hem controleert. en de dierenarts vind het allemaal redelijk goed voelen. En hij kent Baco goed.

Adrenaline kan natuurlijk altijd, maar volgens mij en de dierenarts kan dit geen wereld van verschil uitmaken.

Kan het zijn dat hij die standaard rondjes gewoon niet meer wil ?

Baco krijgt al een tijd onderhoudsdosering rymadil, Halve per dag, maar deze hebben we nu even sinds een dag of 3 op ander half gezet.
Afbeelding
Bedankt Monika!
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ik moet hier altijd een stukje heen en weer lopen voor het korte p&p gedeelte. Yarra doet een plas en als ze niet meer hoeft blijft ze gewoon staan. Zo van, je komt toch zo weer terug dus waar zou ik de moeite voor doen. Spirit daarentegen loopt gezellig met me mee.

Dus ik denk dat een wat oudere hond (Yarra is ook van 2006) best zo bijdehand kan zijn om geen moeite te doen voor de standaard rondjes en wel zin heeft in dat leuke bos.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

met de standaard P & P rondjes raakt Roef ook niet in vervoering.
die sjokt er ook achteraan,dat is het rondje van 8.00 uur,19.00 uur en om ong. 23.00 uur.gewoon een vast rondje.
maar de grote wandelingen om 10.00 en 15.00 staat hij in de startblokken en is weer turboroefje :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Fijn om jullie reacties te horen.

Ik moet natuurlijk de aankomende weken ff goed opletten, hij heeft nu 1 maal spondylose en atrose, en een vergrootte prostaat, dus ik ben het verplicht om er niet vanuit te gaan dat Baco gewoon geen zin heeft maar vanmorgen:

Ik loop de deur uit, en meneertje had zin om te gaan, ik loop mijn auto voorbij en hij gaat in slowstand. dan moet ik best wel een stukje lopen om ons pleintje waar wij aan wonen af te komen en dan sjokt snuffelt hij mee, dan ga ik meestal links maar ben nu rechts gegaan tegen zijn verwachting in, en ineens zet hij aan loopt mee en loopt voor me uit. daarna schiet ik naar rechts op een weg die hij kent als richting huis, en weer sjokken.
En toen moest ik het gewoon weten, ik ben linksaf een andere wijk ingeschoten en hij liep weer lekker mee, tot we die wijk weer uit waren en richting huis liepen, was het weer sjokken.

Vanmiddag pak ik de auto, maar niet naar de leuke bossen, maar gewoon naar een ander uitlaatgebied. Kijken wat er dan gebeurd.
Ik bel even de dierenarts want ik wil graag weten hoe snel de spuit voor zijn prostaat werkt.

Ik vind dit echt heel moeilijk, binnenshuis staat hij wel wat moeilijk op, maar als we eenmaal een spelletje gaan doen met luna of hij krijgt eten doet hij lekker mee.
Afbeelding
Bedankt Monika!
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Iemand toevallig nog een goed idee, wat extra (homeopathisch) te geven voor atrose ?
Afbeelding
Bedankt Monika!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

extra zalmolie (omega 3 en 6 vetzuren) en glucosemine kunnen verlichting geven
al me kinders uitgevlogen
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wij geven onze Zosja nog Primeval gelatinate erbij
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Ik heb mijn paard een tijdje MSM gegeven met zeer goede resultaten.

Maar ik denk inderdaad dat ze op een bepaalde leeftijd wel zoiets kunnen hebben van 'deze wandeling heb ik wel al gezien'. Als ik met Roxy haar reguliere toer doe, zal ze ook niet verdwijnen tussen de bomen en beginnen rennen, springen, ... Terwijl ze dat een jaartje geleden nog wel deed. Je ziet gewoon dat ze er niet meer op zit te wachten. Maar als we de auto nemen naar het 'groot bos'... hou je dan vast, want dan gaat de turbo aan!
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

Heb je voor de artrose al eens aan Trocoxil gedacht?

Ligt Baco vaak plat op zijn zij op de grond?
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Baco ligt heel vaak opgekruld op zijn bankje (hondenbankje) of op zijn buik op de grond. af en toe ook wel eens op zijn zij. Mag ik vragen waarom je dat vraagt ?

en waarom trocoxil (dat is die pijnstiller 1x per maand he)?
Afbeelding
Bedankt Monika!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dus als ik het goed lees was er toen de chemische castratie werkte niets aan de hand met dat vaste rondje?
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

Baco&Luna schreef:Baco ligt heel vaak opgekruld op zijn bankje (hondenbankje) of op zijn buik op de grond. af en toe ook wel eens op zijn zij. Mag ik vragen waarom je dat vraagt ?

en waarom trocoxil (dat is die pijnstiller 1x per maand he)?
Onze Zippo, helaas afgelopen maart overleden, had vanaf 2008 artrose in zijn heupen en een lichte spondylose ( 1 verbinding). Hij kreeg daarvoor glucosamine en chondroitine en kwam daarmee nog goed uit de voeten.

In de zomer van 2009 zijn we begonnen met pijnstilling omdat de artrose zeer ernstig was geworden: 2 x per dag cortaphen forte. Dat bracht al enige verbetering, want het lopen ging al lastiger.

Toen Trocoxil in okt. 2009 op de markt kwam (inderdaad 1 tablet per maand), mochten wij het van onze dierenarts gratis uitproberen. Binnen enkele uren was al positief verschil te zien en dit middel heeft tot september 2011 goed voor hem gewerkt. I.v.m. duidelijke verslechtering van zijn toestand zijn we daarna overgestapt op dagelijks previcox en tramadol.

Toen Zippo nog geen Trocoxil kreeg, laag hij vaak plat op zijn zij op de grond en bijna nooit meer op zijn rug en ook niet vaak opgekruld in zijn mans. Achteraf weten we dat dat een teken van pijn was, ook al was bij de da dat niet zo duidelijk te merken. Wat dat betreft was het echt een bikkel, hij piepte nooit.
Door de Trocoxil kon hij weer beter lopen, op zijn rug liggen, opgekruld in zijn mand liggen. Een duidelijke verbetering dus.

Dus, ik dacht, misschien is het ook wel een optie voor Baco.

Zippo kon trouwens ook duidelijk laten merken dat hij bepaalde rondjes vervelend vond, hij ging dan bv. stiekum poep eten of bleef soms gewoon staan.
Plaats reactie