Blaffen naar...niets?
-
Muiske
- Grote hondenneus

Re: Blaffen naar...niets?
misschien doe je haar er helemaal geen plezier mee om in de tuin te zetten. Bob gaat ook blaffen als hij in de tuin is, soms blaft hij naar vogels, soms naar de buren maar soms ook helemaal naar niets. Ik kreeg daardoor de indruk dat hij helemaal geen behoefte had om in de tuin te zijn en gewoon het liefst bij de baasjes in huis wilde zijn.
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Amy blaft om aandacht, piept als er iets is,
Bommel blaft wanneer er iets is, piept nooit.
Bommel blaft wanneer er iets is, piept nooit.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Ik vind dat een jonge hond niet alleen buiten hoort als hij zich niet weet te gedragen, en steeds blaffen valt bij mij daar onder. Waarom haal je de hond niet gewoon naar binnen?
-
Dora
- Snuffelneus

De tuin wat interessanter maken lijkt me wel oké, met voedsel dat verstopt ligt ofzo... Vind ik een goede tip! En we proberen inderdaad speeltjes en knabbeltjes af te wisselen, zodat ze het interessant blijft vinden, maar dat is soms ook een moeilijke... Als we een bepaald speeltje/been wegnemen, gaat ze net deugnieterij uithalen, dus dat is misschien nog wat zoeken; welke speeltjes kunnen we wegnemen en welke niet.
'Nee' kent ze bij ons eigenlijk ook wel, meestal krijgt ze eerst een waarschuwing, in de trend van 'pas op' met een wijsvinger... Dan weet ze ook vaak, 'oej, veel verder mag ik niet gaan'... Na 1 keer 'pas op' volgt een 'nee', de 3de keer niet luisteren is meestal in haar bench of buitenhok voor enkele minuten (om te kalmeren). Dan kan ze weer verder.
De tip om op commando te leren blaffen vind ik ook nog wel interessant, ga ik nog eens wat meer over opzoeken over hoe ik dat best aanpak.
En Jeltje, het is niet dat ze zich echt misdraagt, het is niet 'steeds blaffen'... Moest ze dat doen, zat ze inderdaad snel binnen!
De laatste dagen krijg ik eerder de indruk dat het voor haar een beetje is om haar terrein te verdedigen, om aan de honden uit de buren te laten horen van 'hé, ik ben hier terug'. Als ze tijdens een wandeling 's avonds bv nog niet geplast heeft, laten we haar altijd nog eens in de tuin om een plasje te doen. Dit doet ze dan ook bijna altijd en we staan haar dan ook op te wachten om mee naar binnen te gaan, dan loopt ze 9/10 wel eens tot vanachter in de tuin om een klein blafje te laten horen... (Achter onze tuin ligt een doodlopend straatje waar aan de overkant ook een hond woont).
Ik neem dus het wisselen van speeltjes, het blaffen op comando en de zoekspelletjes in de tuin nog wel eens in overweging. Bedankt!
'Nee' kent ze bij ons eigenlijk ook wel, meestal krijgt ze eerst een waarschuwing, in de trend van 'pas op' met een wijsvinger... Dan weet ze ook vaak, 'oej, veel verder mag ik niet gaan'... Na 1 keer 'pas op' volgt een 'nee', de 3de keer niet luisteren is meestal in haar bench of buitenhok voor enkele minuten (om te kalmeren). Dan kan ze weer verder.
De tip om op commando te leren blaffen vind ik ook nog wel interessant, ga ik nog eens wat meer over opzoeken over hoe ik dat best aanpak.
En Jeltje, het is niet dat ze zich echt misdraagt, het is niet 'steeds blaffen'... Moest ze dat doen, zat ze inderdaad snel binnen!
De laatste dagen krijg ik eerder de indruk dat het voor haar een beetje is om haar terrein te verdedigen, om aan de honden uit de buren te laten horen van 'hé, ik ben hier terug'. Als ze tijdens een wandeling 's avonds bv nog niet geplast heeft, laten we haar altijd nog eens in de tuin om een plasje te doen. Dit doet ze dan ook bijna altijd en we staan haar dan ook op te wachten om mee naar binnen te gaan, dan loopt ze 9/10 wel eens tot vanachter in de tuin om een klein blafje te laten horen... (Achter onze tuin ligt een doodlopend straatje waar aan de overkant ook een hond woont).
Ik neem dus het wisselen van speeltjes, het blaffen op comando en de zoekspelletjes in de tuin nog wel eens in overweging. Bedankt!