Farmfood classic + Barfmenu?
-
- Kleine hondenneus
Re: Farmfood classic + Barfmenu?
Meestal horen ze van KVV juist minder ontlasting te krijgen, doordat er minder stoffen in zitten die ze 'niet' nodig hebben i.v.m. brokken.

-
- Hele grote hondenneus
Zyva woog ook maar 3,5 kilo met 9 weken, zou me er niet druk om maken. Zyva is altijd slank geweest. Ze wordt volgende week 4 en weegt zo'n 25,5 kilo.
-
- Snuffelneus
@flamingo,
Misschien even de overgang? Het lijkt alweer wat minder te worden en vooralsnog reageert hij goed op Barfmenu, hij vindt het heerlijk ook
@jeltje,
Geruststellend dat er blijkbaar meerdere labradors klein beginnen. Hij ziet er gelukkig echt niet mager of ongezond uit anders zou ik me drukker maken. Hij staat al een stuk hoger op z'n pootjes dan 2 weken geleden. Hij groeit echt wel, maar hij heeft er gewoon niet zo'n haast mee
Misschien even de overgang? Het lijkt alweer wat minder te worden en vooralsnog reageert hij goed op Barfmenu, hij vindt het heerlijk ook

@jeltje,
Geruststellend dat er blijkbaar meerdere labradors klein beginnen. Hij ziet er gelukkig echt niet mager of ongezond uit anders zou ik me drukker maken. Hij staat al een stuk hoger op z'n pootjes dan 2 weken geleden. Hij groeit echt wel, maar hij heeft er gewoon niet zo'n haast mee

A house without animals is not a home
-
- Snuffelneus
Kellietje87 schreef: Oke duidelijk, ik zal het dan ook niet meer mengen. Dat heb ik nu 2 keer wel gedaan, om hem er aan te laten wennen, maar misschien is het inderdaad beter om het niet tegelijk te geven.
Tot nu toe heeft hij geen diarree gelukkig, hij moet wel vaker dan normaal heb ik de indruk. Maakt het bij jouw honden nog uit welke smaak ze krijgen of is het gewoon altijd raak? Mijne heeft nu lam gehad.
Normaal is het te verwachten dat met het voeren van vers vlees de ontlasting minder in hoeveelheid wordt en doorgaans wat harder. Maar met Barfmenu gebeurde het tegenovergestelde: veel ontlasting en vreselijke diarree. Ik heb meerdere soorten geprobeerd ( de makreel lusten ze al helemaal niet) maar telkens hetzelfde resultaat. Ik heb niets tegen het merk, en kan het dan ook niet thuisbrengen, maar Barfmenu en mijn honden is/was geen gelukkige combinatie. Ik voer nu hoofdzakelijk Natuur&dier en dat gaat heel goed. Wel rekening houden met mixen van meerdere diersoorten omdat het geen totaalpakket levert. Verder blijk ik brok bijvoeren ivm de evenwichtige samenstelling in kwaliteitsbrokken ( additieven). Waarvan ik van mening ben dat dit een toegevoegde waarde heeft.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik heb ook wel barfmenu van Tinlo gegeven maar had er geen problemen mee, eerder dat de ontlasting te hard was, teveel bot. Nu geef ik Source Hondenvoeding.
Het is per hond verschillend hoe ze erop reageren.
Het is per hond verschillend hoe ze erop reageren.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Snuffelneus
Farmfood is een geperste brok Dit houd in dat hey qua vertering het zelfde is in de maag als kvv (barf menu)
Je kan deze brok dus wel mengen met vlees en je kan dus ook 1@2 maaltijden per dag vlees doen en 2 brok of 5/6 dagen brok en 1/2 vlees in de week. Net wat je wil.
Zelf doe ik kvv compleet omdat een barf menu samenstellen voor 1@2 dagen in de week me best onhandig lijkt.
Ik geef trouwens al heel lang "teveel" ff. Ze was flink afgevallen en heb er direct op vlees gezet gevolgd door brok mocht idd 140 gram verdelen met 9 w kreeg ze 65 per voeding nu in totaal 300/3 en met kvv heb ik merk naturis 500/3 per dag! En deze dame is geen gram teveel zelfs nog onder gewicht dat mag 13kg op 17w
Je kan deze brok dus wel mengen met vlees en je kan dus ook 1@2 maaltijden per dag vlees doen en 2 brok of 5/6 dagen brok en 1/2 vlees in de week. Net wat je wil.
Zelf doe ik kvv compleet omdat een barf menu samenstellen voor 1@2 dagen in de week me best onhandig lijkt.
Ik geef trouwens al heel lang "teveel" ff. Ze was flink afgevallen en heb er direct op vlees gezet gevolgd door brok mocht idd 140 gram verdelen met 9 w kreeg ze 65 per voeding nu in totaal 300/3 en met kvv heb ik merk naturis 500/3 per dag! En deze dame is geen gram teveel zelfs nog onder gewicht dat mag 13kg op 17w
-
- Snuffelneus
Hoi Lady-J,
Dex krijgt nu 3 x Farmfood brokken en 's avonds kvv. Fijn dat het dus toch wel samen goed te verteren is. Ik merk ook niet dat Dex er moeite mee heeft. Hij doet het er eigenlijk wel goed op, maar het blijft een ukkie. Hij is nu 10 weken en 4,4 kilo. Een kilo aangekomen in een week, dat dan weer wel.
Hij krijgt nu ongeveer 108 gr FF brokken verdeeld over 3 maaltijden en dan 's avonds zo'n 80 gram kvv. De hoeveelheid van FF lijkt misschien weinig maar ik heb het nog laten narekenen bij FF en ik zit zelfs nog boven hun richtlijn. Ik merk wel dat hij sinds hij kvv krijgt hij wat sneller aankomt.
Jouw hondje is dus enigszins een lichtgewichtje
ik ben benieuwd of Dex toch nog een "grote" vent wordt 
Dex krijgt nu 3 x Farmfood brokken en 's avonds kvv. Fijn dat het dus toch wel samen goed te verteren is. Ik merk ook niet dat Dex er moeite mee heeft. Hij doet het er eigenlijk wel goed op, maar het blijft een ukkie. Hij is nu 10 weken en 4,4 kilo. Een kilo aangekomen in een week, dat dan weer wel.
Hij krijgt nu ongeveer 108 gr FF brokken verdeeld over 3 maaltijden en dan 's avonds zo'n 80 gram kvv. De hoeveelheid van FF lijkt misschien weinig maar ik heb het nog laten narekenen bij FF en ik zit zelfs nog boven hun richtlijn. Ik merk wel dat hij sinds hij kvv krijgt hij wat sneller aankomt.
Jouw hondje is dus enigszins een lichtgewichtje

A house without animals is not a home
-
- Snuffelneus
Je moet doen waar je hond zich goed bij voelt!
Mijne werd mager en leek echt re verhongeren dus dan moet je op oog voeren
en een pup mag van mij een grammetje meer wegen ze zijn zo kwetsbaar! En Ma goed ook jadey is maand terug helemaal leeg gespuugd en diaree zo sneu gelukkig kon ze het beetje hebben:)
Mijne werd mager en leek echt re verhongeren dus dan moet je op oog voeren