Farmfood classic + Barfmenu?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Kellietje87
Snuffelneus
Snuffelneus

Farmfood classic + Barfmenu?

Ongelezen bericht door Kellietje87 »

Hallo,

Mijn pup Dex is nu 9 weken en weegt een kleine 3,3 kilo. Hij is nogal klein van stuk maar volgens de DA is zijn conditie prima. Hij krijgt nu 4 keer per dag Farmfood brokjes en per keer 36 gram. Nu wil ik 1 van de maaltijden gaan vervangen door Barfmenu. Ik heb van het weekend een paar van die Barfmenu 'rollen' gekocht en wil het graag vanavond gaan introduceren, maar ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

Op de website van Barfmenu lees ik dat pups max 50 gram per dag mogen. Dex krijgt echter al 3 keer 36 gram FF (108 gram). Hoeveel Barfmenu zou ik hem dan mogen geven bij de 4e maaltijd? :confused:

Geen idee wat ik het beste kan doen. Ik hoop dat jullie tips hebben. Bedankt alvast!

Groet, Kelly
A house without animals is not a home
-kim-
Speurneus
Speurneus

Re: Farmfood classic + Barfmenu?

Ongelezen bericht door -kim- »

Van vlees mogen ze meer als van brokken.

Er word voor pups aangehouden 5 tot 10% van het lichaamsgewicht.
Aangezien hij nog best licht is, ik weet niet of hij verder wel goed op gewicht is, zou ik voor nu met 300gram beginnen.

En dan even zien of hij genoeg groeit en je zijn ribben makkelijk kan voelen maar niet kan zien.
Bij pups moet je regelmatig de hoeveelheid voer aanpassen omdat ze natuurlijk best snel groeien.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Kellietje87 schreef: Hallo,

Mijn pup Dex is nu 9 weken en weegt een kleine 3,3 kilo. Hij is nogal klein van stuk maar volgens de DA is zijn conditie prima. Hij krijgt nu 4 keer per dag Farmfood brokjes en per keer 36 gram. Nu wil ik 1 van de maaltijden gaan vervangen door Barfmenu. Ik heb van het weekend een paar van die Barfmenu 'rollen' gekocht en wil het graag vanavond gaan introduceren, maar ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

Op de website van Barfmenu lees ik dat pups max 50 gram per dag mogen. Dex krijgt echter al 3 keer 36 gram FF (108 gram). Hoeveel Barfmenu zou ik hem dan mogen geven bij de 4e maaltijd? :confused:

Geen idee wat ik het beste kan doen. Ik hoop dat jullie tips hebben. Bedankt alvast!

Groet, Kelly
Je bedoelt ws 50 gr per kilo per dag. Dat is 165 gram. Dat is voor een labradorpup te weinig. Een labradorpup mag wel 10% van zijn lichaamsgewicht per dag dus dat is voor hem 330 gram per dag. Dus als je hem 100 gram geeft zit je wel goed. Heeft je fokker je geen info gegeven over de voeding? 9 weken en 3.3 kilo vind ik wel erg weinig. Hij zou zo tussen de 7 en de 10 kilo moeten wegen.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Onze Jenthe (maar indertijd ook Cleo en Rose) woog met 9 weken 3,4 kg en kreeg toen 4 x 55 gr brokken (Biss25 Titanium) per dag. Per week geef ik haar er 5 gram per maaltijd bij. Momenteel is ze ruim 14 weken en ze weegt nu 7,8 kg. Het is een prachtig hondje en absoluut niet mager. Soms wil ze maar de helft van haar laatste voeding. Ze loopt dan weg. Ze krijgt nu 4 x 80 gram. Geef Dex dus niet meer omdat anderen het aanraden. Kijk zelf goed naar je pup en als je een mooi gevormde pup ziet en geen ribben is hij gewoon goed. Het is dan ZIJN gewicht. Echt, gaat goedkomen hoor!
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Jules
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Jules »

Hoi,

3,3 kg voor een pup van 9 weken vind ik ook erg licht, maar als de dierenarts zegt dat ze gezond is ...tja. Ik had een pup op 9 weken van 5,3 kg en dat vond ik al licht.

Max 50gr is voor het kg levensgewicht, maar ik heb me daar nooit aan gehouden. Voer "op het oog".Ik zou experimenteren'; 4 x 85 gr bijvoorbeeld, en als de pup erg licht blijft nog wat meer geven. 10% van het lichaamsgewicht kan ik me ook beter in vinden. Verdeeld over 4 voer momenten.

Er gaan geluiden op dat de combinatie van brokken en vers vlees samen ( of wisselend door de dag) geen goede keuze zou zijn ivm het ( korte)verteringskanaal van de hond. Beide producten verteren op een andere manier; dat zou de verklaring zijn achter deze theorie.

Persoonlijk heb ik er nog niets van gemerkt. En als ze als verschillend verteren dan lijken de honden er weinig last van te hebben. Ik voer dus brokken en KVV door elkaar en dat gaat vooralsnog prima.

Waar ik wel slechte ervaringen mee heb is Barfmenu. Geen idee wat de oorzaak is maar de honden van mij komen er van aan de schijt. En niet zo`n beetje ook. Omdat ik 2 honden heb en ze beide op dezelfde manier reageren op Barfmenu trek ik voorlopig de conclusie dat het aan het voer ligt. Geloof me, ik heb meerdere keren geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat. Daar hebben de honden last van, en ik ook aangezien ze `s nachts in de bench liggen en me dan wakker maken.

Ik voer KVV van caribest, natuur&dier, haaksbarf en Farmfood. Brokken van Orijen of Purizon. Dat gaat prima.
Kellietje87
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik vind het echt een beetje uitproberen met het eten. Ik heb 'm vanavond wat van het Barfmenu gegeven, door zijn brokjes heen, om even te kijken hoe hij daar op reageert. Hij heeft tot nu toe nog niet gepoept...dus ik kan er nog niks van zeggen wat dat betreft :)

Hij mag van mij ook wel groter worden. Ik zit in over zijn gewicht hoewel de DA dat echt niet nodig vind. Hij vond hem een prachtige conditie hebben. Dat idee heb ik ook. Ik vind hem ook niet 'te licht', eerder 'te klein'. Het is een compact hondje, prima in verhouding, lekker buikje, geen tenger postuur of ribbetjes zichtbaar, maar gewoon een kleintje. Hij komt bij een particulier vandaan. Dit gezin had zelf de moeder labrador. Dat was een lage/kleine labrador. Vader heb ik niet gezien, alleen op een onduidelijke foto. Hij komt uit een nestje van 7 en ze waren allemaal ongeveer even groot/even klein. Misschien gewoon klein gebouwd of de groeispurt komt nog?

Ik probeer even een foto toe te voegen, hoewel ik betwijfel of ik dat goed doe zo:

Afbeelding

Van Farmfood geef ik hem nu 36 gr per maaltijd, keer 4. In totaal zo'n 144 gram per dag. Als ik hem meer geef, laat het dat extra beetje gewoon staan. Ik heb wel het idee dat hij Farmfood niet zo spannend vindt qua smaak, barfmenu vond hij heeeerlijk!! :klasse: Maar als ik het goed begrijp is de combinatie FF en Barfmenu niet zo goed? Ik wil het liefst brokken met vlees combineren eigenlijk... of af en toe een dagje vlees ipv brokken?
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Wat een scheetje!!! :verliefd1: Gefeliciteerd met je pup en welkom op het forum!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Je kunt ook de ene dag brokjes en de andere dag KVV geven, maar ik heb nooit problemen gehad met het door elkaar geven van brokken en KVV.
Hij krijgt vanzelf meer trek en dan kan je hem ook meer gaan geven.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Ik vraag me af: is Dex dan wel een raszuivere labrador?
Heeft hij een stamboom?
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hij is trouwens wel schattig! Leuk hondje.

Kellietje87
Snuffelneus
Snuffelneus

@Milou,
Bedankt!! :)

@Lien,
Dat ga ik inderdaad proberen, dankjewel!

@Tarzan,
Bedankt voor je reactie. Hij heeft geen stamboom. Het zou dus best kunnen dat hij niet raszuiver is.
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Misschien is zijn normale grootte sowieso kleiner dan een labrador.
Niks mis mee hoor, als hij gezond is. Tarzan is ook een kruising en echt de liefste hond van de wereld!

Jules
Snuffelneus
Snuffelneus

Voor alle duidelijkheid; ik mix geen KVV met brokken op t zelfde voermoment. Maar een dag kan wel bestaan uit 2 maaltijden vers en 1x brokken. Een hele dag brokken of een hele dag vers etc.
Jules
Snuffelneus
Snuffelneus

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met barfmenu. Ik kan het zelf ook niet plaatsen waar dit nu vandaan komt, maar wel opvallend.
Kellietje87
Snuffelneus
Snuffelneus

Oke duidelijk, ik zal het dan ook niet meer mengen. Dat heb ik nu 2 keer wel gedaan, om hem er aan te laten wennen, maar misschien is het inderdaad beter om het niet tegelijk te geven.

Tot nu toe heeft hij geen diarree gelukkig, hij moet wel vaker dan normaal heb ik de indruk. Maakt het bij jouw honden nog uit welke smaak ze krijgen of is het gewoon altijd raak? Mijne heeft nu lam gehad.
Plaats reactie