Guus geschopt :(

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

doggie schreef:Een hond schoppen is ook niet normaal, helemaal mee eens. Maar vinden jullie bovenstaande reacties wél allemaal normaal dan?
Ik lees bv: een drol in de tuin leggen, terug schoppen, uitschelden, met de riem slaan.....

Feit blijft dat Guus als een dolle op die man af is gerend. ( ik heb zelf ook zo'n ongeleid projectiel in huis, dus ik kan me een heel goede voorstelling maken over hoe dat ging) En die man heeft geschopt, maar ja, voor de baas van de geschopte hond lijkt het meestal erger dan dat het is. ( er komt nou eenmaal gevoel bij kijken, dus zie je het niet meer zo helder)
Als je zo heftig op iets reageert, kan het niet anders dan escaleren, en daar zit toch niemand op te wachten.

Ik merk bij mezelf vaak dat de boosheid die ik voel, ook voor een deel op mezelf gericht is ( verdorie, waarom heb ik ook niet beter op die hond gelet, waarom luistert ze nou nog steeds niet naar me?).
Maar ja, je uit het dan naar de man die jouw hond iets aandoet. Niet helemaal eerlijk dus.
Ik loop tegenwoordig ook ( hopelijk tijdelijk) met Leentje aan de lange lijn, ze vindt op het moment andere honden zó leuk, dat ze mij acuut vergeetals ze andere honden ziet , dus op deze manier voorkom ik dat ze overal naar toe rent, en hoef ik niet gefrustreerd te zijn dat ze nog niet altijd perfect luistert.
ik sluit me hierbij aan
Zeker niet netjes dat die man Guus schopt, maar ik kan me van zijn kant wel iets van een paniekreactie voorstellen als er een grote hond op je kleine hondje afgerend komt en je weet niet wat die hond gaat doen.
Toen Keo nog een puppie was heb ik dat ook wel eens meegemaakt en ik word er nog steeds niet blij van als onbekende, onaangelijnde honden op ons afgestormd komen.
Enne... geen kritiek hoor, want Keo luistert niet fantastisch. Ik durf hem alleen los te laten op rustige plekken, zonder afleiding en soms met bekende honden.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ja, maar dan is het ook weer de verantwoordelijkheid van hondeneigenaren om lichaamstaal te leren.
Je ziet direct het verschil tussen agressie en 'dolligheid'.
Die man was in paniek, weet niet wat ie moet doen dus geeft hij de hond maar een schop. Nogal dom en lomp, als je het mij vraagt.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

doggie schreef:Een hond schoppen is ook niet normaal, helemaal mee eens. Maar vinden jullie bovenstaande reacties wél allemaal normaal dan?
Ik lees bv: een drol in de tuin leggen, terug schoppen, uitschelden, met de riem slaan.....

Feit blijft dat Guus als een dolle op die man af is gerend. ( ik heb zelf ook zo'n ongeleid projectiel in huis, dus ik kan me een heel goede voorstelling maken over hoe dat ging) En die man heeft geschopt, maar ja, voor de baas van de geschopte hond lijkt het meestal erger dan dat het is. ( er komt nou eenmaal gevoel bij kijken, dus zie je het niet meer zo helder)
Als je zo heftig op iets reageert, kan het niet anders dan escaleren, en daar zit toch niemand op te wachten.

Ik merk bij mezelf vaak dat de boosheid die ik voel, ook voor een deel op mezelf gericht is ( verdorie, waarom heb ik ook niet beter op die hond gelet, waarom luistert ze nou nog steeds niet naar me?).
Maar ja, je uit het dan naar de man die jouw hond iets aandoet. Niet helemaal eerlijk dus.
Ik loop tegenwoordig ook ( hopelijk tijdelijk) met Leentje aan de lange lijn, ze vindt op het moment andere honden zó leuk, dat ze mij acuut vergeetals ze andere honden ziet , dus op deze manier voorkom ik dat ze overal naar toe rent, en hoef ik niet gefrustreerd te zijn dat ze nog niet altijd perfect luistert.
Je hebt hier ook gelijk in maar als iemand om wat voor reden dan ook ( behalve als mijn hond agressief zou zijn ) een schop geeft dan geef ik er toch mooi 1 terug. Een ander blijft, om wat voor reden dan ook van mijn hond af. Als mijn hond agressief zou zijn en zou aanvallen dan kan ik me het voorstellen dat iemand de hond een schop geeft maar omdat de hond enthousiast aankomt.... nee sorry daar kan ik geen begrip voor opbrengen :oops:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

milo schreef:Ja, maar dan is het ook weer de verantwoordelijkheid van hondeneigenaren om lichaamstaal te leren.
Je ziet direct het verschil tussen agressie en 'dolligheid'.
Die man was in paniek, weet niet wat ie moet doen dus geeft hij de hond maar een schop. Nogal dom en lomp, als je het mij vraagt.
Nou of lichaamstaal altijd te lezen valt betwijfel ik.
Laatst lag er nog een labje ons op te wachten. Hij was vrolijk aan het kwispelen, maar zodra we op 1 meter afstand waren was zijn lijf en blik ineens vol spanning, Keo keek hem ook niet meer aan, en vloog hij Keo aan. Allebei aangelijnd, dus niets aan de hand.

Maar een hond schoppen ben ik het ook niet mee eens hoor. Kan me alleen voorstellen dat die man het eng vond dat er een grote hond op hen afkwam.
groetjes Juliette

Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Die man kent Guus al vanaf pup en ik heb Guus ook verder in het park altijd aan de lijn. Die man heeft nooit last van ons en als Guus dan nu een keer naar hem toe stormt en het overduidelijk is dat ik eraan kom/Guus roep en het erg vervelend vind, vind ik het persoonlijk super onbeschoft dat je mn hond dan een schop verkoopt. Ik zei ook tegen hem dat hij míj dan een schop moet geven, omdat het mijn schuld is. En toen zei hij 'kom dan!' :? Had hij Guus in zn nekvel even beetgehouden, of met zijn been geblokkeerd vond ik het een heel ander verhaal. Daarbuiten deed Guus zijn hondjes helemaal niks maar stond te snuffelen cq speels, kwispelend uit te dagen. Dat dat vervelend is snap ik, maar om zo agressief te doen.. :(
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mookje »

Arme Guus :( Snap goed dat je heel boos bent :evil: Ik zou ook echt woedend zijn.
Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Linnie schreef:Die man kent Guus al vanaf pup en ik heb Guus ook verder in het park altijd aan de lijn. Die man heeft nooit last van ons en als Guus dan nu een keer naar hem toe stormt en het overduidelijk is dat ik eraan kom/Guus roep en het erg vervelend vind, vind ik het persoonlijk super onbeschoft dat je mn hond dan een schop verkoopt. Ik zei ook tegen hem dat hij míj dan een schop moet geven, omdat het mijn schuld is. En toen zei hij 'kom dan!' :? Had hij Guus in zn nekvel even beetgehouden, of met zijn been geblokkeerd vond ik het een heel ander verhaal. Daarbuiten deed Guus zijn hondjes helemaal niks maar stond te snuffelen cq speels, kwispelend uit te dagen. Dat dat vervelend is snap ik, maar om zo agressief te doen.. :(
Tja, dan is het idd gewoon een hele vervelende vent! Bah :evil:
groetjes Juliette

Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Ja daaag! Dat is dus echt een overdreven reactie van die man!! Vervelend dat een hond op je af komt stormen, kan ik me voorstellen, maar je gaat toch niet meteen schoppen!!! Wat wil je daarmee bereiken? Voor dat soort acties heb ik echt geen begrip. :evil: Je kan het ook op een andere manier oplossen en je ziet toch dat de eigenaar al onderweg is!! Arm beest, die snapt daar toch ook niks van!
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Ik kan veel hebben, maar van mijn hond moeten ze toch echt afblijven.
Wat een ongelofelijke .... :twisted: Hoe haal je het in je hoofd om een hond te schoppen die niet eens agressief overkomt, maar wil spelen. Ieder hondenbezitter zou toch wel enig verschil moeten kunnen zien. Arme Guus. :( Maar misschien heeft ie er iets van geleerd, en is zo'n stomme actie nog ergens goed voor geweest. Zou hem wel even in de gaten houden, of hij echt niets mankeert.

En een volgende keer.... met een hele grote boog om die vent heen lopen. Ongeacht wat voor hem de reden is geweest zo panisch te reageren. Zo iemand kan voor mij echt nooit meer iets goeds doen en dan kun je maar beter elk contact vermijden. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

Nathalie01 schreef:Inderdaad welke gek gaat die lieve,lompe Guus nou schoppen :evil: :cry:

Vaak sta je bij dit soort dingen met je bek vol tanden en denk je achteraf had ik maar ..... Alhoewel een verse drol voor z'n deur :D
of ... een verse drol in krantenpapier, aansteken, aanbellen en hard wergrennen :twisted:
sorry ... soms ben ik echt slecht :twisted:
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Kunnen sommige mensen dan helemaal niet inschatten wanneer een hond echt iets kwaad in de zin heeft of alleen maar geïnteresseerd is ? en dan nog.... zolang hij niet kwaad grommend op je springt dan schop je toch niet..... Zijn dat dierenvrienden ? Die zien enkel hún dier graag zoals ze waarschijnlijk ook alleen ze zichzelf graag zien.
Ik zou hier ook woest van worden..... zelfs in staat zijn om ..... :evil:
Mariska+Noa

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

EricaM schreef: Hoe haal je het in je hoofd om een hond te schoppen die niet eens agressief overkomt, maar wil spelen. Ieder hondenbezitter zou toch wel enig verschil moeten kunnen zien. Arme Guus. :(
Voor mijn gevoel zijn er héél wat hondenbezitters die het verschil tussen enthousiast en gevaarlijk niet kunnen onderscheiden. Hier bijvoorbeeld altijd een man die zijn hondje optilt als ik eraan kom.. :?
Plaats reactie