Oren haal ik niet meer sinds het laatste stukje blijft steken op Sam zijn gehemelte, pensstaafjes geef ik dan weer wel en soms een bullenpees, maar meestal kom ik met een stuk appel, banaan of wat yogurt ook een heel eind
Roos schreef:Oren haal ik niet meer sinds het laatste stukje blijft steken op Sam zijn gehemelte, pensstaafjes geef ik dan weer wel en soms een bullenpees, maar meestal kom ik met een stuk appel, banaan of wat yogurt ook een heel eind
Ik geef pensstaafjes en gedroogde dingen, vlees (droog ik zelf als beloningsvoertjes) van die visjes voor de katten en loopvoeten. Je staat er verteld van wat je tegenwoordig (internet!) kunt vinden als beloning of tractatie.
Had nog ff een vraag over de kvv.
Hoeveel kan en mag ik Balou per dag geven.
Staat op de verpakking onduidelijk op vind ik.
Heb vanavond 500 gr gegeven .
Er staat wel op 30 gr per kilo , dan zou ik Balou ongeveer 1050 gr per dag moeten geven ?? Verdeeld over de dag dan!
balou_boefje schreef:Ik heb vandaag ook penstaafjes gehaald!
Had nog ff een vraag over de kvv.
Hoeveel kan en mag ik Balou per dag geven.
Staat op de verpakking onduidelijk op vind ik.
Heb vanavond 500 gr gegeven .
Er staat wel op 30 gr per kilo , dan zou ik Balou ongeveer 1050 gr per dag moeten geven ?? Verdeeld over de dag dan!
Het zal van zijn mate van beweging afhangen, maar ik zou maar eens beginnen met twee pakjes smuldier per dag, dus 800 gram.
Of dat teveel of te weinig is zie je snel genoeg, hij is gewoon een intacte reu toch?
2 % van zijn lichaamsgewicht per dag is een normale hoeveelheid. Dan merk je vanzelf of het teveel dan wel te weinig is..... voeren op het oog gewoon, dat is het beste. Het is voor elke hond net even anders immers.
ja 's morgens en 's avonds zou ik doen doen wij ook, wel opassen want (weet niet of andere honden dat ook hebben van smuldier?) mijn hond is er een beetje te dik van geworden dus nu krijgt ie 1 smuldier met sperziebonen