Even mijn gal spuwen...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Arme Noah, balen hoor...
Wat irritant dat mensen niet op het gedrag van hun hond reageren. :evil:

Keo pikt veel, maar reuen die op hem willen rijden niet, die worden kort maar krachtig weggegromd. Zowel voor, tijdens en na zijn implantaat. :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zielig voor het mannetje hoor en voor jou super irritant.

Bij Dewi is het gisteren nog gebeurt, dat was een ridgeback (of hoe schrijf je dat??)
Die wilde er ook wel even op, maar dat mocht niet van mij dus ik hou haar kontje dan tussen mijn benen, dan kan de andere hond er niet bij, wil dat bij Noah?
Dewi is er zelf ook niet gecharmeerd van het rijden dus die blijft heel braaf staan :D
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Roos schreef:Zielig voor het mannetje hoor en voor jou super irritant.

Bij Dewi is het gisteren nog gebeurt, dat was een ridgeback (of hoe schrijf je dat??)
Die wilde er ook wel even op, maar dat mocht niet van mij dus ik hou haar kontje dan tussen mijn benen, dan kan de andere hond er niet bij, wil dat bij Noah?
Dewi is er zelf ook niet gecharmeerd van het rijden dus die blijft heel braaf staan :D
Dat wil bij Noah ook nog wel eens helpen, of ik laat hem zitten tegen mijn benen aan en probeer de andere hond weg te sturen. Maar dan heb je altijd nog die hyper honden ertussen zitten die dan maar voorop of op de zijkant duiken of hem heel irritant gaan besnuffelen. Noah laat het wel toe als ik hem help maar probeert ze soms ook zelf af te schudden door rare sprongetjes te maken.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Hier minder een probleem, we kennen alle honden eigenaren :)

Als het te erg wordt corrigeert Flora. Zowel voor haar als voor Harpo.

En als het echt moet grijp ik zelf in. Andere hond slaan of schoppen doe ik niet, die hond kan er niets aan doen dat hij niet opgevoed is. Beter de eigenaar aanpakken :twisted:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
sharon66057
Speurneus
Speurneus

perelaar schreef:Hier minder een probleem, we kennen alle honden eigenaren :)

Als het te erg wordt corrigeert Flora. Zowel voor haar als voor Harpo.

En als het echt moet grijp ik zelf in. Andere hond slaan of schoppen doe ik niet, die hond kan er niets aan doen dat hij niet opgevoed is. Beter de eigenaar aanpakken :twisted:

Dat vind ik dus ook! :)
Afbeelding

milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

arme nootje, wat is dat met die vervelende honden in het bos, krijgen de stomme baasjes de lente in hun hoofd of zo? Gister ook al vervelende honden met baasjes die niks doen, schiet niet op..
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Oh Sharon ik kan me je gevoel zo goed voorstellen! Zo vaak kom ik dit soort dingen tegen en het staat bij mij op nummer 1 van 'irritatie opwekkend'... :mad:

Dan zijn er weer van die honden die bovenop mijn meiden springen, vaak geen baas te zien of een baas die het normaalste zaak van de wereld vindt, die zegt dat het 'de natuur is' of dat er toch niks kan gebeuren omdat zijn reu geholpen is. Nou kan mij dat niks schelen, ik wil gewoon geen 40 kilo bovenop mijn meiden... :evil:

En inderdaad, enige wat je kunt doen is ze er dan maar zelf afsleuren, hoe vervelend het ook is!!
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Kay schreef: Ik laat Kay tegenwoordig zitten of stak naast lopen zodat ik de andere hond geen kans geef. Als ik zie dat de eigenaar mijn kant op komt dan wacht ik netjes maar loopt de eigenaar door dan loop ik altijd in snelle pas de andere kant op en zorg ik dat de hond geen kans krijgt om te rijden maar dat de eigenaar wel een stuk moet rennen om zijn/haar hond te halen.

:
Prachtige oplossing! :klasse: In een woordenwisseling krijg je toch geen gelijk, en op deze manier is het de baas zelf die er last van heeft. :applaus: Moet ik onthouden.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Spirit werd van de week ook aangerand door een grote Ridgeback. Nu is Spirit echt geen kleine jongen maar hij viel gewoon om zo wild besprong die Ridgeback hem. Het was Spirit nog nooit overkomen en die wist niet wat hij er mee aan moest.

De baas zag het niet eens totdat ik brulde van HEEE, haal je hond eraf. Sorry, zei hij, je hond is zeker loops..... :shock:
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
sharon66057
Speurneus
Speurneus

HennyH schreef:Spirit werd van de week ook aangerand door een grote Ridgeback. Nu is Spirit echt geen kleine jongen maar hij viel gewoon om zo wild besprong die Ridgeback hem. Het was Spirit nog nooit overkomen en die wist niet wat hij er mee aan moest.

De baas zag het niet eens totdat ik brulde van HEEE, haal je hond eraf. Sorry, zei hij, je hond is zeker loops..... :shock:

:?
Afbeelding

milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Gewoon zorgen dat je protectie in de vorm van King bij je hebt! :lol:
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Naast losloop-irritaties ...erger ik me vaak aan de flexlijnen die niet op de rem worden gezet terwijl ik zeeer duidelijk laat zien dat ik met mijn 2 honden wil doorlopen. Als we een andere hond tegenkomen gaan de 2 mannen aan de tegenovergestelde kant naast mij zodat wordt de ruimte vergroot zodat ze niet aan elkaar kunnen ruiken.
Als de mannen aangelijnd zijn wil ik bepalen of ze een andere hond uitgebreid begroeten (lees ruiken/spelen) of niet.
En wat doen die Joekietoekie Flexers met hun viervoeters....hup laat die lijn maar lopen want dat is toch zo leuk als honden aangelijnd elkaar begroeten...(not)
Als ik dan laat zien en horen (praat dan vooral tegen Bundels (commando's) want hij vindt alles interessant) dat ik geen behoefte heb om stil te staan. Als je dan soms die reacties ziet...tja. Ik heb wel eens de neiging om er wat van te zeggen maar ik weet van mezelf dat ik dan net iets te fel kan reageren...en dan houd ik maar wijselijk mijn mond hahah.

Kijk, als ze los lopen mogen ze lekker hun gang gaan (behalve als de andere hond aan de lijn zit of agressief gedrag vertoont....dan moeten ze bij mij komen en lopen we gelijk de andere kant op. Bundels heeft dan soms bananen in zijn oren maarja wat wil je ....13 maanden oud.Dus lekker eigenwijs, springend als een jonge geit met 4 poten tegelijkertijd in de lucht etc.)

Vanmiddag zag ik trouwens voor het eerst Bundels zijn innerlijke dominantie. Hij was heel goed '' te lezen'' . Bundels bleef roerloos staan terwijl 2 groot uitgevallen keeshonden hem besnuffelde. De grootste hond deed behoorlijk dominant maar omdat Bundels heel geconcenteerd liet zien dat hij niet bang was van hem ging het goed.
En toen ik hem riep wachtte hij even dat de keeshond langzaam wegliep en kwam toen naar me toe lopen. Je zag bij elke stap zijn dominantie weg vloeien. Ook kleine jongens worden groot...hahhaha.

Als de 2 mannen honden tegenkomen is het verschil qua aantreden naar de andere honden heel goed te zien. Banjer komt vaak zijwaarts aan en wacht even voordat hij verder gaat (kwispelt heel erg met zijn staart) en je ziet aan alles dat hij de andere hond heel vriendelijk en ook voorzichtig benaderd. Bundels dendert aan 1 stuk door, gaat flink op de rem op het allerlaatste moment (soms net iets te laat). Kwispelt ook flink maar wel met zijn staart wat hoog (dus iets van dominatie). Zodra de andere honden wat kribbig zijn blijft hij doodstil staan en wacht tot de andere hond wegloopt.
Als een andere hond met hem wil spelen maar op een opdringende manier laat Bundels deze hond snel links liggen en rent door naar Banjer die verder aan het snuffelen is.

Tis een mooi stel wat ik heb.....Meneer Goedsul en Ongeduld :D
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Alma

Ongelezen bericht door Alma »

Sorry maar mag ik even: Joekietoekie Flexers WUAHAHAHAHAHA :lol:

oke das eruit!
inderdaad - hebben ze lente in hun bol ofzo hele winter niet gezien en nu wordt je ineens omver gesjeest door hondenbeesten die incapabele baasjes hebben met en zonder Joekietoekie Flexers.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Gister zelfs een groepje hangjongeren (whahaa, alsof ik zelf heel oud ben, of nooit gehangen heb :P ) met een grote amerikaanse Bulldog.
Il liep dus met King en Noah (van Sharon) en gaf aan wel rechtsaf te slaan met de honden. Die jongen riep namelijk die hond bij zich en ik hield King al bij me, dat zou 100% knokken worden namelijk, te zien aan de lichaamstaal. Maar de jongen vertelde dat zijn mega Bulldog lief was..
Even genoemd dat die van mij een vechtersbaas is (overdrijven mag als het nodig is ;) )
'Ja', zei één van die jongens, of ie onder de indruk was van King 'dat zie je wel ja'
Nou ja, We konden er veilig langs, King aangelijnd en Nootje erachtaan, die vond t wel spannend. Bulldog was ook niet zo lief, snauwde flink, dat had écht knokken geworden als King los was, want die wilde er wel even bovenop, 'wat snauwen!' :evil:

ppffff :)

Is echt extra opletten nu...
bloempje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door bloempje »

de hond van mijn moeder heeft ook een tijdje geprobeerd te rijen op anderen honden (identietijdscrisis ofzo) ik rende er dan als een gek op af om hem er af te sleuren en op zijn donder te geven. want ik weet dat als ze het bij hem doen hij geirriteerd raakt en nog al eens kan snauwen.
Bij mijn hondenschool zegt de leraar altijd dat je ze dan onder zijn ballen moet tikken, niet hard natuurlijk. maar dat ging dan over je eigen hond natuurlijk, dat zou ik ook niet zo snel bij een andere hond doen.
Vervelend hoor......
28 april is ons meisje geboren!!!!
Plaats reactie