Ik mis een knuffelhond.

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

marron schreef:dames ik begrijp jullie verdriet om jullie overleden maatje, maar sorry dat ik het zeg :oops: zoals jullie nog in je verdriet zitten krijgt het nieuwe hondje geen kans, je moet niet naar je nieuwe maatje kijken en denken aan je oude maatje, dit is een andere hond, met een ander karakter, pas als jullie dat doen zal je volledige liefde en onvoorwaardelijke trouw van je nieuwe maatje krijgen, zolang je nog een klein stukje of een groot stuk van je verleden in je hebt, zal je nieuwe maatje dit voelen en zal zich echt nog niet aan je binden. Dus diep ademhalen en met een frisse start beginnen, echt alles achter je laten en mooie gedachtes in je hoofd, sterkte!
:applaus: Ik sluit me hier helemaal bij aan!
Nooit je hond vergelijken met een andere hond, overleden of nog levend, elke hond is anders.
Zelfs nog levende honden kunnen erg verschillen, maar dat maakt het juist zo leuk :D Ik voed Zinzi precies hetzelfde op als Doran, voor mijn gevoel was Doran "makkelijker" in de zin van, hij legde zich sneller bij dingen neer, maar dat denk ik niet steeds, Zinzi is Zinzi en het is een heerlijk meisje, vrolijk, druk :lol: eigenzinnig, baasgericht en leergierig :verliefd1: Heerlijk juist om daar ook de juiste knopjes bij te vinden :applaus:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Goh wat herkenbaar! Ik had bij Tyleet in het begin iets van .... "Waar ben ik aan begonnen?" :oops: En later vond ik dit niet eerlijk tegenover Tyleet. In alles heb ik Tyleet met Faith vergeleken, en weet je....dat was niet eerlijk tegenover Tyleet. Ik gaf haar geen kans!

We zijn nu aardig wat maandjes verder en...das iets wat ik wel moet zeggen. Faith blijft altijd mijn eerste eigen meissie en zit altijd in mijn hart, maar Tyleet heeft een "eigen" plekje gekregen. :verliefd1: Ik waardeer Tyleet om haar eigen stijltje en karaktertje. :verliefd1: :verliefd1:

Juist door te vergelijken merk je dat je nog niet over Caedlih heen bent en dat Dobey geen kans eerlijke kans krijgt zicht ten aanzien van jou te bewijzen.

Wanneer je hier overheen stapt, gaat er een andere wereld voor je open. Wacht maar af..... :)
Saskia18

Ongelezen bericht door Saskia18 »

Hier 2 totaal verschillende zusjes,Mabell is de grootste knuffelkont die je kan bedenken en Goldy wil het eigenlijk niet echt,is ook wat wilder....Ik herken het vergelijken wel een beetje,na de dood van onze herder hebben wij heel snel weer 2 honden genomen en ik betrapte me erop dat ik heel erg deed vergelijken.Ik heb mezelf toen een schop onder mijn kont gegeven en gezegd "okee,Berrie was mijn maatje en heeft een heerlijk leven bij ons gehad,maar dat hoofdstuk moet ik nu afsluiten en aan een band gaan werken met deze 2 kanjers".Klinkt dom,maar vanaf toen ging het heel goed.nu hebben we 2 teckels erbij,die nog erger zijn met knuffelen :D ...dus ik kan mijn geluk niet op....Veel succes met je maatje,het komt vast goed!!!
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Is dit niet wat ?

Afbeelding
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Blij dat het herkenbaar is! Dat is toch een opluchting.

Ik mis Caedlih inderdaad nog steeds ontzettend, heb het ook weer wat moeilijker omdat het nu een jaar geleden is.
Maar toch heb ik snel na mijn laatste berichtje gemerkt dat het beter gaat tussen ik en Doby (die op dit moment mijn living op stelten zet met zijn Running Egg).

Knuffeliger is hij nochtans niet geworden, maar het maakt een groot verschil dat de wandelingen terug ontspannen zijn.
Na een dieptepunt waarin hij een time-out ontliep door niet naar me toe te willen komen, en ik daarop meteen naar huis teruggekeerd ben (ook al hadden we nog geen 50m gewandeld, en had ik uitgekeken naar onze boswandeling), lijkt zijn frank gevallen. Het gebeurt nog wel eens dat hij een koeienweide inglipt, en dan niet wil terugkomen (terwijl ik doodsangsten uitsta), maar over het algemeen genomen luistert hij terug goed.
Ik hoef hem niet meer om de haverklap terug te roepen, hoef niet meer voortdurend om me heen te kijken of er geen andere mensen (wandelaars, fietsers, joggers, spelende kinderen) aankomen, hoef niet meer 3-5 time-outs per wandeling uit te zitten.
En langzaamaan begint het trekken aan de lijn ook te verbeteren.

Ik kan nog steeds niet knuffelen met hem, en tegen me aanliggen komt ook niet vaak voor. Maar het wandelen is terug fijn, en we hebben onze spelletjes.

En na het opstaan mag ik elke ochtend een paar minuutjes knuffelen, eerst het stukje boven zijn staart, daarna zijn buik. Dan is het genieten!
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

@Floortje Faun ...

Zoals ik mischien al eens eerder geschreven heb, het gemis van alle labradors die we hier voor gehad hebben, zal gewoon altijd blijven. Maar in de loop der tijd krijgt het gewoon een plek, kun je er op terug kijken zonder verdriet of pijn in je hart en zal een 'terug denk moment' zelfs een glimlach of een lach tevoorschijn toveren ;)

Goed om te horen dat het beter gaat qua wandelingen e.d. met Caedlih, maar ik denk dat je over een tijdje ook zulks gedrag zult missen als ze b.v. een senior is geworden en de gekke momenten steeds minder snel elkaar opvolgen .. Dus geniet ervan, ook al zit je soms doods angsten uit over welke gekke of gevaarlijke capriolen ze (of is het een hij?) uithaalt ;)

En met het weg tikken der jaren worden ze naar mijn idee alleen maar aanhankelijker, zo ging het namelijk met onze eerste labrador ook, dat was ook zo'n ongeleide projectiel zoals jij Caedlih beschreef, hield er ook niet echt van om een uurtje op de bank te knuffelen o.i.d. Maar hoe ouder zij werdt, des te aanhaliger ze geworden was ;)

suc6! :klasse:
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@MheenLab: bedankt voor je begripvolle en bemoedigende reactie. Het doet deugd om een hart onder de riem te krijgen.

"ongeleid projectiel": grappige benaming. En het slaat de nagel op de kop.

Je hebt gelijk dat zijn streken bij Doby horen, en dat ik daar waarschijnlijk met weemoed aan terug zal denken eens hij een gezapige senior geworden is.
Daarom is het leuk om op een forum te zitten: al wat ik hier over mijn honden vertel, sla ik op. Heb ik later een boel mooie herinneringen. Zelfs de wanhoopskreten zullen dan iets zijn waar ik met een glimlach aan terug zal denken.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

Floortje, ik herken heel veel in je schrijven; ik heb ook een 'nieuwe' hond gekregen, eentje van ruim een jaar oud, en dat viel en valt lang niet altijd mee. Ook ik vergelijk Qajo vaak met Sam, wat niet echt eerlijk is, maar wel normaal...en de band die ik met Sam had, heb ik (nog) niet met Qajo....maar dat moet groeien... en dat gaat echt gebeuren, langzaam maar zeker...En met alle liefde die je Doby geeft, zal jullie band ook zeker beregoed worden. Vergeet echter ook niet; je hebt nu echt een puber in huis he...das niet gemakkelijk! :wink: , maar die tijd gaat over en dan zul je eens zien hoe goed je band word of al is...houd goede moed, voor jou èn voor Doby!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@IlseF: hartelijk bedankt voor je reactie! Je begrip en je gevoel van herkenning doen deugd, en geven me het gevoel dat ik het dan toch zo slecht nog niet doe.

Gelukkig luistert Doby tegenwoordig prima, dat maakt toch een heel verschil.
En we hebben onze eigen routinetjes ontwikkeld: ons eigen tijdstip en manier van spelen, ons vaste (korte) knuffelmomentje.

Met momenten mis ik dat vele knuffelen en tegen elkaar liggen nog steeds.
Maar ik kan het bazinnetje van Roef nu begrijpen: namelijk dat je met de niet-knuffelkonten ook een goede band kunt krijgen.
Want nu heb ik gelukkig wel het gevoel dat we een band hebben. Nog niet zoals met Caedlih, maar toch een gevoel van elkaar graag hebben en bij elkaar horen.

Het spijt me dat jij jouw Sam maar zo kort bij je mocht hebben.
Was hij ook zo'n zalige knuffelkont?
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Zolang het maar niet te lang duurt, kan de heer Doobs tegenwoordig prima een knuffeltje verdragen. Meer nog: een paar keer per dag komt meneer er zelf om vragen.
Ik geniet!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Kijk....komt het toch nog goed.
Wat fijn voor je
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Update...
Ondertussen gaat het prima tussen Doobs en ik. Hij wordt steeds knuffeliger en aanhankelijker. En tijdens een gezamelijke siësta en het Tv-kijken ligt hij tegenwoordig graag bij me. Excuus: half op me... :verliefd1:

Sinds ik ontdekt heb wat zijn favoriete speelgoed is (balletjes die goed rollen en stuiteren, en voetballen) maken we samen veel plezier, en kan ik hem goed moe krijgen. :)
En sinds ik dat speelgoed ook als beloning gebruik, is het gedaan met naar andere honden, mensen, kinderen, sporters te crossen. In de plaats daarvan komt hij nu meteen naar me toe: "balletje?" :D

Aan de leiband doet hij het ook prima, ik hoef niet meer te vrezen dat ik als straatdweil eindig.

Ik had een droomhond. En ik dacht dat ik er nooit meer zo eentje zou vinden. Ze was speciaal. En dat zal ze altijd blijven.

Ik heb het moeilijk gehad met Doby. Omdat hij Caedlih niet was (kan hij natuurlijk niets aan doen).
Omdat ik hem niet kon aanvoelen, en het daarom lang geduurd heeft voor ik de voor hem juiste aanpak vond.
Omdat we geen onmiddellijke klik hadden.

Maar toch kan ik nu zeggen dat ik een tweede droomhond heb. Geen tweede Caedlih, maar een droomhond op zijn eigen onnavolgbare manier.
Eentje die sociaal is naar alle honden (reu of teef, zwart of wit, groot of klein), die betrouwbaar is met kinderen, die geen greintje agressie in zich draagt, die speels en ontspannen is, die prima luistert, die aanhankelijk is, en met wie ik een goede band heb.
Er zijn nog een paar puntjes die ik graag nog wat bijgevijld zou zien, maar ik heb er goede hoop op dat het ons wel zal lukken.

Ik twijfel niet meer aan mijn beslissing: Doby was wel degenlijk de juiste pup.
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Anne2211 »

Goed om te horen! Heel veel plezier met je 2e droomhond :wink:
Groetjes Annemarie

Afbeelding
Plaats reactie