Ik hoop voor je dat de 8 weken om zullen vliegen
Zwarte glimmerd geboren!
-
Roos
-
sharon66057
- Speurneus

-
EricaM
- Speurneus

-
Pandora
- Speurneus

Thanx! Ja, Holly is leuk!miran&joost schreef:Gefeli !!!!!!! Miran kon afgelopen donderdag niet trainen omdat Holly bezig was.......
Dat wordt een heerlijk kereltje ! Heb mams deze zomer nog lekker geknuffeld toen Enzo daar is wezen logeren !
groeten,
Joost
Ik heb natuurlijk helemaal geen verstand van 'mooie lijnen' maar ik vind Holly gewoon heel leuk. Dus ik had gezegd: "Als je daar nou een leuke reu bij uitzoekt wil ik tzt wel een pup van Holly!" Marianne kan heel goed leuke reuen uitzoeken dus... voila!
Maar nu ik weet wat erin zit wil ik ook wel proberen om dat eruit te laten komen
Waar ik wel een beetje bang voor ben (maar dat gaat vast over) is dat ik me niet kan voorstellen dat ik een andere reu net zo leuk ga vinden als mijn Rammessie. Rams is zo m'n ventje
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
Pandora
- Speurneus

Voor foto's doe ik een linkje naar de site. Het nest moet natuurlijk nergens mee besmet raken dus het duurt nog wel even voordat ik ga kijken. Geduldgeduldgeduld, ik krijg nog tijd genoeg met hem
http://www.cerbelgundogs.nl/pups.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cerbelgundogs.nl/pups.php" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuze
fantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie
En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Even beetje off-topic, klein vraagje.Lupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuzefantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
Zijn 'werkhondjes' makkelijker op te voeden dan niet-'werkhondjes'?
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Pandora
- Speurneus

Hela hela, geen kwaad woord over mijn jonkieLupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuzefantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
In de opvoeding is Ramses trouwens heel gemakkelijk
Het is het trainen waar ik altijd mijn handen vol heb aan hem

-
brigitte064
- Hele grote hondenneus

Dat ligt eraan wie je het vraagtlucievd schreef:Even beetje off-topic, klein vraagje.Lupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuzefantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
Zijn 'werkhondjes' makkelijker op te voeden dan niet-'werkhondjes'?

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
sorry zo had ik het natuurlijk niet bedoeldPandora schreef:Hela hela, geen kwaad woord over mijn jonkieLupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuzefantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk!
En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie![]()
![]()
In de opvoeding is Ramses trouwens heel gemakkelijk![]()
Het is het trainen waar ik altijd mijn handen vol heb aan hem, het gevolg van te weinig (niet) op steadyness trainen helemaal in het begin. Die fout maak ik niet meer

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Pandora
- Speurneus

Poeh... daar kan zomaar over gediscussieerd worden, denk iklucievd schreef:Even beetje off-topic, klein vraagje. Zijn 'werkhondjes' makkelijker op te voeden dan niet-'werkhondjes'?Lupos schreef:jaaaaaaaaaaaaa geweldige keuzefantastische mams, en uit bloedlijn gave vader (ken de hond niet persoonlijk maar ik weet dat Marianne mooie types kiest)... dat wordt helemaal leuk! En net wat Brigitte zegt: gaat echt gemakkelijk hoor, deze opvoeden... zeker na Rammessie
Zij was voor ons een hele kluif om op te voeden maar ik stel best behoorlijke eisen aan 'mijn opgevoede hond'.
Wat maakte het lastig: Pandora is slim, vindingrijk en zeer ondeugend. Ze wil graag dingen voor me doen maar niet altijd, ze kan zichzelf ook zeer goed vermaken of heeft helemaal nergens zin in en dat maakt haar moeilijk te trainen.
Een korte tijdsduur samen geconcentreerd 'iets doen' (en wat maakt dan niet zoveel uit) werkt voor haar het beste. Niet te lang want dan raakt ze vermoeid of gaat' voor zichzelf beginnen'.
Ramses stamt af van werklijnen maar heeft ook nog een snufje 'show' in zich (zijn overgrootmoeder of overovergrootmoeder was een showhond).
In de opvoeding was (en is) Ramses heel gemakkelijk, hij heeft geen moeilijk karakter.
Hij is makkelijk te corrigeren, als ik 'boe' riep kwam hij tongelend en in lage houding naar me toe. Hij is niet vervelend naar mensen of andere honden en ik kan hem overal mee naartoe nemen.
Hij is zeer 'baasgericht', een apporteer idioot, hij is onvermoeibaar werklustig maar zeer rustig in huis.
Had Ramses een ervaren voorjager als eigenaar gehad dan was hij ook zeer gemakkelijk te trainen geweest maar hij had een eigenaar (ikke dus) die gewend was dat de hond gemotiveerd en aangezwengeld moet worden en een trainer die op dat moment ook niet de goede aanwijzingen kon geven.
Ik heb veel kunnen herstellen maar het blijft een 'stress-pieser', hij bouwt snel spanning op en dan is hij niet steady en niet helemaal stil. Hij heeft goede en mindere dagen maar dit krijg ik er nooit meer helemaal uit.
Wat maakt het verschil? Reu/teef? Ervaring? Karakter? Bloedlijnen? Ik weet het niet...