Wie heeft bij jullie de naam verzonnen?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Farmill

Ongelezen bericht door Farmill »

Wij hadden 3 namen die we leuk vonden (Marley, Morris en Cooper) onze jongste zoon van 2,5 mocht kiezen en het werd Cooper!

De oudste wilde graag een gele lab, dus die had een soort van de kleur gekozen (al hadden we totaal geen voorkeur voor een kleur en is het toevallig een gele lab geworden :wink: )

Mijn man heeft het hondje uit het nest gekozen en ik had het ras gekozen, wilde zooo graag een labrador, dus eerlijk verdeeld hier toch :wink: ?
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wij hebben beiden drie namen voor reutjes en teefjes opgeschreven en een puntenverdeling toegekend:

1. 3 punten
2. 1 punt
3. 0 punten

De naam die de meeste punten kreeg, wordt hem. Dat was Max of Luna geworden. In dit geval Max.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik, van alle honden die we ooit gehad hebben, op Bella na, die heeft mijn echtvriend bedacht. :D

Ik vind dat de naam bij de hond moet passen............. daarom kan ik het aan niemand anders overlaten. :wink: :lol:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Greetje

Ongelezen bericht door Greetje »

Mijn man en zijn ex hadden de naam Gizmo bedacht ik heb de naam Rocky bedacht van het liedje van Queen I will Rock You die was toevallig op de radio. En Tessa heb ik hier op het Forum gevonden. Ik wou een lekkere naam met 2 lettergrepen want ik wil evt de Agility in en dan kan je de naam afkorten met Tess en dan klinkt het ook lekker. Dit is een naam die de kinderen ook makkelijk kunnen zeggen.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Mijn zoon heeft het ras uitgezocht, ik de kleur en het geslacht en mijn man de naam.
Dus goed verdeeld denk ik
borisboef

Ongelezen bericht door borisboef »

Mijn vriend en ik zeiden altijd als we een hond nemen dan noemen we hem Balou, van Jungle book, een heerlijke knuffelbeer en dat is het nu al.
mac

Ongelezen bericht door mac »

Bij ons heeft mijn vriend de naam bedacht, ik vond 'm direct mooi en apart ! ;-) en ja onze Baran is dat zelf ook hihih :D
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

Fallyn heette vanuit het gastgezin snuf en ze vertelde ons omdat ze nog jong was dat wij de naam mochten veranderen.
Wij wouden graag een naam met betekenis en hebben daarom alles wat ook maar met een hulphond te maken had (helper, hulp enz.) vertlaald in verschillende talen en daaruit kwam Fallyn Iers voor de helper
lien86

Ongelezen bericht door lien86 »

leuk topic!

wij zijn er ook nog niet uit!
ik had wel een aantal leuke namen, maar die vond mijn vriend niks.

nu zitten we te denken aan luca.
maar heb ook nog even een lijstje gemaakt met namen die ik leuk vind.
en zaterdag gaan we weer kijken, dus misschien als we het hondje zien dat we het dan ineens weten :)
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

ik heb hem bedacht met wat google hulp.

Wij zijn wel van de andere namen dan anders al is Mexx niet zo heel bijzonder.
Afijn ik ging googlen op namen uit lord of the rings omdat ik die namen geweldig vind (mijn vroegere papegaai heet Rohan)

Afijn na een rare en bizarre lijst met namen viel mijn oog op Mexx.
Past wel mooi bij de engels klinkende naam van onze dochter.
lien86

Ongelezen bericht door lien86 »

mexx is idd leuk, en toch ook apart.
hoe heet jullie dochter dan?
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik !

Wou toch wel redelijk speciale namen hebben en wat engels klinkend en ze moesten kort zijn.

Mexx had ik gelezen op een geboortekaartje bij iemand thuis en vond hem meteen stoer en leuk en je hoort hem gelukkig niet vaak. Al zie ik dat er hier op het forum een Mexx bij is.

En voor Bear had ik een hoop namen, maar de rest was het daar niet helemaal mee eens. Totdat met 5weken de eerste foto kwam met de pup die van ons werd en toen was het al een klein flinkertje een echte Bear dus en nog steeds :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Maasboom

Ongelezen bericht door Maasboom »

Hier heb ik de naam verzonnen.
Ik was vroeger (en nu nog) :oops: helemaal fan van the lion king, en hier kwam Nala natuurlijk in voor. Mijn vriend was er ook helemaal weg van.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

lien86 schreef:mexx is idd leuk, en toch ook apart.
hoe heet jullie dochter dan?
Onze dochter heet Jaslene.

Spreek je uit als: jazzlien letterlijk :D
dabbertje

Ongelezen bericht door dabbertje »

Als we zelf een naam hadden kunnen kiezen dan was het Zippy geworden, afgeleid van Zippora.
Maar de kinderen (vooral de meiden) hadden een voorkeur voor Chester.
Plaats reactie