dat is nou precies wat ik mijn stukje zegmariska1972 schreef:hier is het anders zo en ik weet op verschillende plekken dat de showhondjes ook gewoon jachttraining of andere training doen!!
ik denk dat er hiermee met de agressie die nu dus op het terrein te bespeuren was wel de mensen die iedere dag met hun hondjes bezig zijn in een kwaad daglicht gezet worden omdat andere hun honden in kennels houden en er waarschijnlijk minder mee doen
of omdat er gefokt word met honden waarvan het karakter niet 100% is!!
of omdat hondjes wel in prive sfeer getraind worden misschien maar niet in groepen (grote en kleine)
hier gaan alle honden iedere dag mee op wandeling of aan de fiets mee en er word iedere dag getraint zowel op show als op jacht als op gehoorzaamheid
dus ja waarom zouden dan een werkhondje beter luisteren dan een showhond?? er moet toch met beiden hetzelfde omgegaan worden??? ze moeten toch beide uitgelaten worden en hun energie kwijt kunnen??
vind nu dat de showhondjes echt in een kwaad daglicht worden gezet !!!!
Er word hier heel vaak door bepaalde mensen geroepen, ja maar dat is, of jij heb een werkhondje he, alsof dat iets is waar je heel anders mee om moet gaan. ik beweer juist dat alle hondjes op te voeden zijn, wat je er ook mee doet of niet mee doet.
Ik stel showhondjes dus niet in een verkeerd daglicht, ik stel onopgevoede hondjes, of eigenlijk hun baasjes in een spotlight, verbeter de wereld, begin bij jezelf