Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Enzo, loopt ook al los soms, maar dan zijn er geen andere mensen of dieren in de buurt.
Ben veel te bang dat als hij ergens van schrikt ofzo, dat hij er vandoor gaat... :oops:

De brandgang achter ons huis is een probleem, als ik daar doorheen loop wil Enzo overal aan snuffelen, en dan duurt het een eeuw eer dat we aan de poort zijn.
Dat was ik beu, dus ik dacht vanmorgen ik doe hem los in de brandgang.
Meneer spurtte de hoek om en ik dacht ohoh, maar toen kwam hij toch om het hoekje kijken of ik er al aankwam! We waren zo aan de poort meneer hoefde ineens niet meer te snuffelen, maar huppelde vrolijk voor me uit :lol:

Het comando HIER gaat dan ook erg goed! Enzo komt metteen als we hem roepen! (Gister met Joost geoefend aan de maas.)
We gingen ongeveer 15 meter uit elkaar staan, en we riepen hem om de beurt. Enzo maakte een sprintje om naar je toe te komen! lache hoor.
Maar ik denk dat Enzo niet komt als er andere mensen of dieren zijn, dan is hij teveel afgeleidt...

Netjes aan de riem meelopen en ZIT en BLIJF gaat ook goed.
Ben erg trots op onze kleine aap.

Ps schoonmaken vind hij ook erg leuk, hij doed vreselijk zijn best om mee te heplen :?
Vrouwtje geef mij die stofziuger maar hoor, en die stofdoek wil ik ook wel, en die wc borstel? kom maar op want ik kan er wel wat mee :D

Nu Ligt ie lekker te pitten...
Morgen is Enzo voor het eerst een hele dag alleen thuis, Joost komt dan tussen de middag even om hem uit te laten en eten te geven.
(We zitten nu trouwens op 3 voedingen.)
Vind ik wel spannemd hoor zegt een overbezorgt vrouwtje :oops:
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

miran&joost schreef:Enzo, loopt ook al los soms, maar dan zijn er geen andere mensen of dieren in de buurt.
Ben veel te bang dat als hij ergens van schrikt ofzo, dat hij er vandoor gaat... :oops:

De brandgang achter ons huis is een probleem, als ik daar doorheen loop wil Enzo overal aan snuffelen, en dan duurt het een eeuw eer dat we aan de poort zijn.
Dat was ik beu, dus ik dacht vanmorgen ik doe hem los in de brandgang.
Meneer spurtte de hoek om en ik dacht ohoh, maar toen kwam hij toch om het hoekje kijken of ik er al aankwam! We waren zo aan de poort meneer hoefde ineens niet meer te snuffelen, maar huppelde vrolijk voor me uit :lol:

Het comando HIER gaat dan ook erg goed! Enzo komt metteen als we hem roepen! (Gister met Joost geoefend aan de maas.)
We gingen ongeveer 15 meter uit elkaar staan, en we riepen hem om de beurt. Enzo maakte een sprintje om naar je toe te komen! lache hoor.
Maar ik denk dat Enzo niet komt als er andere mensen of dieren zijn, dan is hij teveel afgeleidt...

Netjes aan de riem meelopen en ZIT en BLIJF gaat ook goed.
Ben erg trots op onze kleine aap.

Ps schoonmaken vind hij ook erg leuk, hij doed vreselijk zijn best om mee te heplen :?
Vrouwtje geef mij die stofziuger maar hoor, en die stofdoek wil ik ook wel, en die wc borstel? kom maar op want ik kan er wel wat mee :D

Nu Ligt ie lekker te pitten...
Morgen is Enzo voor het eerst een hele dag alleen thuis, Joost komt dan tussen de middag even om hem uit te laten en eten te geven.
(We zitten nu trouwens op 3 voedingen.)
Vind ik wel spannemd hoor zegt een overbezorgt vrouwtje :oops:
:applaus: zooo dat gaat goed zeg!!
Chester komt inderdaad ook erg goed als we hem roepen.. zelf bij de puppy-training waar alle pups even los mochten spelen was Chester in no-time bij me toen ik hem riep.. :D

Hier is a.s. donderdag DE grote dag.. dan is Chester de hele dag alleen.. Wessel is dan inderdaad ook tussen de middag zo`n drie kwartier thuis.. maar verder is hij van 09.00uur tot 17.00uur alleen.. vind het ook kei-spannend hoor.. :oops:
Los laten lopen hebben wij Chester dus gisteren voor het eerst heel even en dat ging heel goed.. maar ik vind het doodeng.. :?
iris

Ongelezen bericht door iris »

Wat gaat het goed met Enzo en Chester zeg! De broertjes komen er wel!
Tessel heb ik pas 1 keer los laten lopen en hij komt inderdaad wel als ik hem roep, maar vind het zelf gewoon nog een beetje eng. Als ik ga wandelen dan is dat langs de weg en daar rijden me net teveel auto's.
In het weekend kan ik wel lekker naar het bos ofzo, dus daar durf ik hem wel los te laten lopen (denk ik). Ben wel blij als het 's avonds wat langer licht is, want dan kunnen we ook dan eens naar het bos.
Heb erg veel zin in zondag.....de eerste puppytraining! Dan kunnen we ook gaan oefenen met al die commando's. ALhoewel Tessel al best aardig luistert, maar ben gewoon benieuwd wat hij doet met een heleboel pups om hem heen. aandacht, aandacht, aandacht..........
Ach, zo hebben we wat te doen met die brakken!
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

eens kijken of dit wil lukken heb een vrij lang flimpje.. maar ik vond hem wel leuk.. dit gebeurt er als je Chester een doos geef...
Afbeelding

Waar ze al niet gelukkig mee zijn he.. 8)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Leuk filmpje Kristy! Hij houdt hem toch wel heel...helemaal trots met zijn doos :D

@Iris: Wat sneu zeg voor Tessel. Hij heeft in zijn korte leventje de dierenarts al best vaak gezien. Ik hoop echt dat het zalven aan slaat en het weer helemaal opknapt! Weegt Tessel nu ook 11 kilo? Finn woog vrijdag ook 11 kilo 8) Ik ben benieuwd wat het deze week doet. Hij heeft weer iets meer gekregen, omdat hij weer zo iellig werd.

Net terug van een heerlijke wandeling(tje)met Finn. Even naar een wandelgebied hier in de buurt geweest. Hij heeft weer los gelopen. Het gaat echt steeds beter. De eerste keer heb ik mijn moeder meegenomen, twee zijn interessanter dan een, maar het ging meteen goed. Vorige week heb ik hem voor het eerst 'alleen' losgelaten. Er zijn wel vaak mensen of honden in de buurt...extra opletten dus! De eenden negeert hij gelukkig, daar wilde hij eerst achteraan springen. Bewust gewacht totdat hij dit niet meer deed en toen pas daar losgelaten. Hij liep er niet eens naar toe :) Maar zoals bij jouw Iris, met auto's e.d. , zou ik Finn ook niet zo makkelijk loslaten hoor. Veel te bang dat hem wat overkomt. Gelukkig gaat het in echte wandelgebieden en parken tot nu toe heel aardig...

Morgen weer naar cursus, leuk hoor. HIER lukt ook al aardig. Inderdaad een paar meter uit elkaar gaan staan en dan roepen...helemaal vrolijk komt hij dan aanhuppelen. Verder moesten we oefenen met zijn naam, maar daar reageert hij minder goed op dan op HIER.
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Oh, en meneer is heeft bijna geen klier & kwalbuien meer...! Ik werd er soms een beetje moedeloos van, soms was hij echt oostindisch doof. Hij bijt echt bijna niet meer en het springerige hier in huis en naar andere mensen is zo goed als over (alleen wanneer hij eten krijgt maakt hij heeele gekke sprongen :?) Wordt het toch nog een voorbeeldig hondje? :oops: :D
Amnda

Ongelezen bericht door Amnda »

Wat een leuk flmpje!!!
Heerlijk is dat.
Je koopt voor ik weet niet hoeveel aan speelgoed en waar spelen ze mee......
Een doos :D
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

miran&joost schreef:Hihi, het is ook een of the music forest topic.
We zitten hier met 4 broertjes uit het E nest! gezellig en leerzaam. :D

Groeten van miranda
Geeft niks hoor.. is alleen maar goed. Ik houdt het bij lezen :D :D :lol: :) :P :P

Pootjes van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
iris

S.Breijer schreef:Oh, en meneer is heeft bijna geen klier & kwalbuien meer...! Ik werd er soms een beetje moedeloos van, soms was hij echt oostindisch doof. Hij bijt echt bijna niet meer en het springerige hier in huis en naar andere mensen is zo goed als over (alleen wanneer hij eten krijgt maakt hij heeele gekke sprongen :?) Wordt het toch nog een voorbeeldig hondje? :oops: :D
Zou je het dan toch voor elkaar gaan krijgen????

Tuurlijk worden het voorbeeldige hondjes, zijn ze nu al toch..... :wink:
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

iris schreef:
S.Breijer schreef:Oh, en meneer is heeft bijna geen klier & kwalbuien meer...! Ik werd er soms een beetje moedeloos van, soms was hij echt oostindisch doof. Hij bijt echt bijna niet meer en het springerige hier in huis en naar andere mensen is zo goed als over (alleen wanneer hij eten krijgt maakt hij heeele gekke sprongen :?) Wordt het toch nog een voorbeeldig hondje? :oops: :D
Zou je het dan toch voor elkaar gaan krijgen????

Tuurlijk worden het voorbeeldige hondjes, zijn ze nu al toch..... :wink:
Dat is waar...:)
miran&joost

Geven jullie visolie capsules?
En zo ja, hoeveel dan. :???:

Ik heb hier namelijk 1gram per capsule, en denk dat dit wat veel is...

groeten Miranda
miran&joost

Ik zit hier op de bank met de laptop, spingt Enzo ineens bij me op de bank :shock:
Hij kon dat voorheen nog niet, maar nu wel dacht ie :twisted:

Moest eigenlijk wel lachen...
Ben toch maar even de kamer uitgelopen en in de hal gaan staan.
Was een tip van de hondenschool.
Ze zeiden daar dat je soms 20 keer op een avond van je bank af moet om in de hal te gaan staan, maar uiteindelijk zal je hond niet meer op de bank springen.
Voordeel is dat je niet continu NEE of LAAG loopt te foeteren tegen je hond. hier gaan we oefenen.

Nb toen ik in de gang stond dacht meneer wel dat hij even binnen kon plassen :oops: rennuuuuhhh

Zucht wat een werk allemaal.

miranda
iris

miran&joost schreef:Geven jullie visolie capsules?
En zo ja, hoeveel dan. :???:

Ik heb hier namelijk 1gram per capsule, en denk dat dit wat veel is...

groeten Miranda
Hoi Miranda,
Ik geef de olie van Diana. Ik weet niet meer precies hoe het heette, maar het is een olie die ik dagelijks over zijn voer moet doen. Het staat in onze map die we van Diana hebben gekregen. Ik ben ook op zoek geweest naar capsules, maar vond ze erg duur en ze waren inderdaad best groot. Daarom heb ik de olie bij Diana meegenomen.
Wat een goede tip over het bankspringen. Ga het ook eens proberen, want Tessel wil ook steeds bij mij op de bank springen.

groetjes iris
miran&joost

Ben benieuwd !!!
Die kleine is vandaag voor het eerst een hele dag alleen ! :?
Hoop straks om 12 uur een niet al te grote bende aan te treffen.........

groeten,

Joost
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Spannend hoor...zet hem op Enzo! 8)

Wij hebben vanochtend wat meegemaakt..! Finn heeft sinds gisteren een wat dunnere ontlasting. Geen diarree, maar gewoon wat 'breierig'
Vanochtend wilde ik hem uit de bench halen en zag dat hij in de bench gepoept had! :( Waarschijnlijk kramp gehad en het echt niet op kunnen houden, dit is niets voor Finn... Ik geef hem bij de middagmaaltijd een halve beschuit door de brokken, dat hielp de vorige keer ook. waarschijnlijk heeft hij gisteren, tijdens het laatste rondje toch wat binnen gekregen. De helft heb ik uit zijn bek kunnen pakken, maar een gedeelte heeft hij dus toch doorgeslikt...misschien een reactie daar op??! Het zag er vanochtend wel beter uit, maar hij zal wel buikpijn gehad hebben..
Plaats reactie