artrose
- vesta
- Grote hondenneus
- Contacteer:
artrose
Hoi,
Onze Saar begint aardig veel last te krijgen van haar poten. Artrose volgens de Da Zijn er hier honden die daar ook last van hebben? Zo ja wat gebruiken jullie Ik zou het lief eerst homeopatisch iets doen.
Wil
Onze Saar begint aardig veel last te krijgen van haar poten. Artrose volgens de Da Zijn er hier honden die daar ook last van hebben? Zo ja wat gebruiken jullie Ik zou het lief eerst homeopatisch iets doen.
Wil

-
- Speurneus
- Contacteer:
Re: artrose
Buddy heeft al 3 jaar last van artrose. Hij had erg veel gemankt en hij kon zelfs niet van de pijnstillers af. We zijn Glucosamine/Chontroitine van de groene os gaan geven. Het heeft heel veel baat gehad bij hem. Hierdoor kon hij van de pijnstillers af en kon weer (bijna) pijnvrij rond huppelen in het park.vesta schreef:Hoi,
Wil
De resultaat zie je geloof ik pas na een paar weekjes.
we hebben het bij Paardendrogist besteld (ze hebben ook veel voor honden) http://paardendrogist.nl/index.asp?strShop=DursyDog" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Wat je ook kan proberen Prins Senior daar zit die Glucosamine/Chontroitine in.Aileen schreef:Buddy heeft al 3 jaar last van artrose. Hij had erg veel gemankt en hij kon zelfs niet van de pijnstillers af. We zijn Glucosamine/Chontroitine van de groene os gaan geven. Het heeft heel veel baat gehad bij hem. Hierdoor kon hij van de pijnstillers af en kon weer (bijna) pijnvrij rond huppelen in het park.vesta schreef:Hoi,
Wil
we hebben het bij Paardendrogist besteld (ze hebben ook veel voor honden) http://paardendrogist.nl/index.asp?strShop=DursyDog" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft wel een aanloop tijd van 6 a 8 weken nodig,zodat het effect zichtbaar wordt,Cas heeft er goed op gereageerd, maar de dosis is lager in voer,daar integen is het gemakkelijk en je vergeet het nooit.
Zoals Aileen het toe dient,doseer je hoger.
Dus is maar net hoe erg die artrose is.
- vesta
- Grote hondenneus
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de tips. Ikga eerst maar eens voor de homeopatische middelen. Ikz al de site bekijken en ventueel bestellen bij de paardendrogist. het is nog niet dat ze leke dag zo mank loopt maar zodra ze iets meer doet dan aan de lijn lopen dan merkik het direkt. Zelfs na een showdag Nou dan hoeft ze echtniet hard dor de ring heen en toch liep ze de dag erna mank. Ik zie het wel hoe hard dit gaat Maar wilook niette snel met medicatie zijn vandaar de homeopatie.
Wil
Wil

Okee,maar zou toch die Glucosamine/Chontroitine gaan geven,je ziet nu gewoon zoals je beschrijft dat er extra aanslag wordt gedaan bij inspanning.vesta schreef:Dank jullie wel voor de tips. Ikga eerst maar eens voor de homeopatische middelen. Ikz al de site bekijken en ventueel bestellen bij de paardendrogist. het is nog niet dat ze leke dag zo mank loopt maar zodra ze iets meer doet dan aan de lijn lopen dan merkik het direkt. Zelfs na een showdag Nou dan hoeft ze echtniet hard dor de ring heen en toch liep ze de dag erna mank. Ik zie het wel hoe hard dit gaat Maar wilook niette snel met medicatie zijn vandaar de homeopatie.
Wil
Laat je dit versloffen wordt de kans groot dat je straks echt in de minder fijne medicijnen terecht komt zoals rymadil.
Terwijl je nu misschien met een lage dosis,weer een jonge hond in huis weer krijgt zonder problemen.
Heb het bij Cas gezien,en had dit al een jaar eerder toen moeten doen,dus heb daar behoorlijk spijt van achter af.
Even een idee tegeven wat de stof doet.
Glucosamine-Chondroïtine
Door de toevoeging van glucosamine en chrondroïtinesulfaat wordt het kraakbeen extra ondersteund. Glucosamine-Chondroïtinesulfaat zorgt bovendien voor een soepele beweegbaarheid van de gewrichten en het remt het verouderingsproces af.
http://www.prinspetfoods.nl/consum/hond ... enior.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prins Petfoods, ProCare senior
-
- Speurneus
Je hebt veel speciale middelen in de handel voor de honden, Sacha's blend is ook zo iets. Het is op basis van kruiden, glucosamine en chondroteïne. Bij je dierenarts is vast ook wel iets te koop. Wij geven Hills J/D (alleen via dierenartsen te koop) vanwege Yarra haar LPC. Je kunt ook nog eens kijken bij
http://www.de-dierendrogist.nl/easyshopmaker/winkel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar hebben ze heel veel middelen, ook homeopatische middelen. Maar ik ben het met de anderen eens dat je beter nu vast kan beginnen. Je vangt dan de klachten met een voedingssupplement op terwijl je anders door verdere slijtage met zware medicijnen moet beginnen. Denk dan aan de bijwerkingen van de medicijnen.
http://www.de-dierendrogist.nl/easyshopmaker/winkel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar hebben ze heel veel middelen, ook homeopatische middelen. Maar ik ben het met de anderen eens dat je beter nu vast kan beginnen. Je vangt dan de klachten met een voedingssupplement op terwijl je anders door verdere slijtage met zware medicijnen moet beginnen. Denk dan aan de bijwerkingen van de medicijnen.
Bruno krijgt ook Prins senior-brok, en ik merk dat hij er wel wat baat bij heeft..........JvH schreef:Wat je ook kan proberen Prins Senior daar zit die Glucosamine/Chontroitine in.Aileen schreef:Buddy heeft al 3 jaar last van artrose. Hij had erg veel gemankt en hij kon zelfs niet van de pijnstillers af. We zijn Glucosamine/Chontroitine van de groene os gaan geven. Het heeft heel veel baat gehad bij hem. Hierdoor kon hij van de pijnstillers af en kon weer (bijna) pijnvrij rond huppelen in het park.vesta schreef:Hoi,
Wil
Heeft wel een aanloop tijd van 6 a 8 weken nodig,zodat het effect zichtbaar wordt,Cas heeft er goed op gereageerd, maar de dosis is lager in voer,daar integen is het gemakkelijk en je vergeet het nooit.
Zoals Aileen het toe dient,doseer je hoger.
Dus is maar net hoe erg die artrose is.
Het lopen is nooit geen probleem geweest met zijn atrose op zijn rug en zijn rechte voorpoot, maar het opstaan daar heeft hij nog wat moeite mee!!
Venus is onderbehandeling van een dierenarts die zich hiernaast heeft gespecialiceerd op homeopathie. Venus had al ruim twee jaar artrose en spondylose bij de vorige eigenaar, maar pas toen ze bij mij kwam een jaar geleden is de behandeling gestart. Eerst kreeg ze een homeopatisch middel tegen artrose, daarnaast accupunctuur en chiropractie (inmiddels bijna een jaar geleden). Nu krijgt ze alleen nog comfort arthrix plus, maar binnenkort gaan we weer terug om haar weer even helemaal door te lichten, want ze is weer iets achteruit gegaan.
ow hier is eventueel een link naar de site van de dierenarts http://www.lvchiron.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn hond sammij heeft ook last van Atrose
hij heeft in het begin pillen gehad en het ging weer goed en hij moest ook afvallen hij is nu wat afgevallen maar nu begin hij weer last te krijgen van zijn heupen en zit een hele bobbel op zijn zeikant dicht bij zijn heup
wij gaan binnenkort weer naar de dierenarts voor zijn spuiten en dan krijg hij denk weer zijn pillen
hij is nu 8jaar
hij heeft in het begin pillen gehad en het ging weer goed en hij moest ook afvallen hij is nu wat afgevallen maar nu begin hij weer last te krijgen van zijn heupen en zit een hele bobbel op zijn zeikant dicht bij zijn heup

hij is nu 8jaar
Zippo krijgt nieuwe pijnstiller
Onze Zippo krijgt sinds vrijdag bij wijze van proef een nieuwe pijnstiller die pas sinds kort op de markt is en 1 maand lang moet werken.
Het middel heet Trocoxil.
We hebben de eerste 2 tabletten gratis van onze dierenarts gekregen. Hij heeft vrijdag de eerste pil gekregen en over 2 weken moet hij de tweede pil innemen en dan de volgende pas weer 4 weken later.
Tot nu toe werkt het nieuwe middel erg goed. Hij lijkt wel weer een paar jaartjes jonger (hij pakt oude gewoontes weer op die we lang niet van hem hebben gezien; blijkbaar heeft hij toch al hele lange tijd erg veel pijn).
Zippo kreeg voorheen 3 pillen cortaphen forte per dag en daarmee liep hij niet zo goed als nu. Ik denk ook dat Trocoxil sterker is, maar het is fijn om te zien dat hij nu duidelijk minder pijn heeft. Hopelijk blijft dat de komende weken zo.
Wel houden we de wandelingen nog steeds beperkt tot max. een half uur en houden we natuurlijk ook zijn gewicht in de gaten. Hij weegt eigenlijk al jaren ca. 34 kg, maar ik wil liever naar 32-33 kg, zodat zijn slechte heupen minder hoeven te dragen.
Het middel heet Trocoxil.
We hebben de eerste 2 tabletten gratis van onze dierenarts gekregen. Hij heeft vrijdag de eerste pil gekregen en over 2 weken moet hij de tweede pil innemen en dan de volgende pas weer 4 weken later.
Tot nu toe werkt het nieuwe middel erg goed. Hij lijkt wel weer een paar jaartjes jonger (hij pakt oude gewoontes weer op die we lang niet van hem hebben gezien; blijkbaar heeft hij toch al hele lange tijd erg veel pijn).
Zippo kreeg voorheen 3 pillen cortaphen forte per dag en daarmee liep hij niet zo goed als nu. Ik denk ook dat Trocoxil sterker is, maar het is fijn om te zien dat hij nu duidelijk minder pijn heeft. Hopelijk blijft dat de komende weken zo.
Wel houden we de wandelingen nog steeds beperkt tot max. een half uur en houden we natuurlijk ook zijn gewicht in de gaten. Hij weegt eigenlijk al jaren ca. 34 kg, maar ik wil liever naar 32-33 kg, zodat zijn slechte heupen minder hoeven te dragen.
Trocoxil
Hier weer een kleine update over Zippo.
Afgelopen vrijdag heeft Zippo zijn 2e pil gekregen en het gaat steeds beter met hem.
Hij loopt lekker soepel, staat makkelijk op en hij ligt weer lekker op zijn rug op zijn doggy bag en ook weer op zijn rechter heup in zijn mand. Dat heeft hij maanden lang niet meer gedaan. Het had dus allemaal met pijn te maken.
Toen hij nog cortaphen kreeg, lag hij veel plat op de grond, dat vond hij het lekkerst.
Maar nu ligt hij weer de hele avond op zijn doggy bag en laat hij zich ook weer door mij "goedleggen" als hij niet meer goed ligt. Hij geeft dat altijd aan door heel zachtjes te piepen.
Ik ben nu vaak heel ontroerd als ik zie dat hij weer op een manier ligt die alweer lang geleden is. Dan ben ik echt happy dat het zo goed met hem gaat en denk ik: we hadden je al veel eerder moeten helpen.
Dus voorlopig werkt Trocoxil voor Zippo super.
Mijn da belde nog om te informeren hoe het ging en vertelde dat de andere honden, die het middel ook uitproberen, ook allemaal heel goed gaan.
En bij ons in het dorp kwam ik ook iemand tegen met een golden van 11 jaar, die ook Trocoxil aan het uitproberen was, en ook dat was een succesverhaal.
Dus als het de komende 4 weken zo goed blijft gaan, dan hebben we bijna een soort wondermiddeltje gevonden.
Lang leve de ontwikkeling van betere pijnstillers!
Afgelopen vrijdag heeft Zippo zijn 2e pil gekregen en het gaat steeds beter met hem.
Hij loopt lekker soepel, staat makkelijk op en hij ligt weer lekker op zijn rug op zijn doggy bag en ook weer op zijn rechter heup in zijn mand. Dat heeft hij maanden lang niet meer gedaan. Het had dus allemaal met pijn te maken.
Toen hij nog cortaphen kreeg, lag hij veel plat op de grond, dat vond hij het lekkerst.
Maar nu ligt hij weer de hele avond op zijn doggy bag en laat hij zich ook weer door mij "goedleggen" als hij niet meer goed ligt. Hij geeft dat altijd aan door heel zachtjes te piepen.
Ik ben nu vaak heel ontroerd als ik zie dat hij weer op een manier ligt die alweer lang geleden is. Dan ben ik echt happy dat het zo goed met hem gaat en denk ik: we hadden je al veel eerder moeten helpen.
Dus voorlopig werkt Trocoxil voor Zippo super.
Mijn da belde nog om te informeren hoe het ging en vertelde dat de andere honden, die het middel ook uitproberen, ook allemaal heel goed gaan.
En bij ons in het dorp kwam ik ook iemand tegen met een golden van 11 jaar, die ook Trocoxil aan het uitproberen was, en ook dat was een succesverhaal.
Dus als het de komende 4 weken zo goed blijft gaan, dan hebben we bijna een soort wondermiddeltje gevonden.
Lang leve de ontwikkeling van betere pijnstillers!
-
- Hele grote hondenneus
hoe gaat het nu met Zippo??
Gabber ging ondanks dat hij meloxivet gebruikt, toch dit weekend weer door zijn poten. Intussen gelatinaat gaan gebruiken, en gelukkig gaat het weer goed.
Vandaag de da gebeld en gevraagd of troxocil misschien een optie is, om te gaan gebruiken?
de da was vol lof over het medicijn, dus we gaan het proberen.
Daarom wilde ik vragen hoe het nu met zippo gaat?
Ik hoop nog steeds goed
Gabber ging ondanks dat hij meloxivet gebruikt, toch dit weekend weer door zijn poten. Intussen gelatinaat gaan gebruiken, en gelukkig gaat het weer goed.
Vandaag de da gebeld en gevraagd of troxocil misschien een optie is, om te gaan gebruiken?
de da was vol lof over het medicijn, dus we gaan het proberen.
Daarom wilde ik vragen hoe het nu met zippo gaat?
Ik hoop nog steeds goed