hulphond
hulphond
hallo allemaal,
ik heb voor dat ik ziek werd honden getraint en met mijn eigen honden veel aan hondensport gedaan.
nu heb ik mijn vorige hond zelf opgeleid tot hulphond en nu ben ik met brownbear bezig en dat gaat super .
ik ben benieuwd naar ervaringen van hulphonden of geleiden of assistentiehonden eigenaren , hebben jullie ze ook zelfopgeleid kon voorheen ook via de hond kan de was doen heet nu anders, of van welk opleidings instituut komen ze vandaan?
brown bear is bovenal mijn maatje, ik kan gelukkig nog dingen zelf
veel groetjes en een knuffel van brown bear.
ik heb voor dat ik ziek werd honden getraint en met mijn eigen honden veel aan hondensport gedaan.
nu heb ik mijn vorige hond zelf opgeleid tot hulphond en nu ben ik met brownbear bezig en dat gaat super .
ik ben benieuwd naar ervaringen van hulphonden of geleiden of assistentiehonden eigenaren , hebben jullie ze ook zelfopgeleid kon voorheen ook via de hond kan de was doen heet nu anders, of van welk opleidings instituut komen ze vandaan?
brown bear is bovenal mijn maatje, ik kan gelukkig nog dingen zelf
veel groetjes en een knuffel van brown bear.
Denk dat ik met Lotus niet echt verkom....naja misschien iets in huis als ze zich kan concentreren.
Maarja ze werd als pup opgeleid voor blindengeleidenhond alleen was ze daar veel te druk voor en vond ze andere dingen vaak veel belangrijker....ze wil ook meteen iedereen spelen of kroelen.
Dus nee een echte hulphond zal ze niet gaan worden.
Maar in ieder geval succes met het trainen van Brown Bear!
Maarja ze werd als pup opgeleid voor blindengeleidenhond alleen was ze daar veel te druk voor en vond ze andere dingen vaak veel belangrijker....ze wil ook meteen iedereen spelen of kroelen.
Dus nee een echte hulphond zal ze niet gaan worden.
Maar in ieder geval succes met het trainen van Brown Bear!
- Pandora
- Speurneus
Ramses zou juist echt een goede hulphond kunnen worden. Hij is vrij rustig (beslist niet te verwarren met sloom) en je kan hem echt de gekste dingen leren. Als ik iets laat vallen pakt hij het op en komt het brengen, uit zichzelf. Hij vindt het enorm leuk om iets voor me te dragen en geeft het dan ook weer terug. Hij vindt het superleuk om samen 'dingetjes' te doen en als ik zou willen zou ik hem echt van alles kunnen leren om mij te helpen.
Het is dat ik hem niet kwijt wil maar anders zou hij echt een goede hond zijn om te worden opgeleid tot hulphond.
Het is dat ik hem niet kwijt wil maar anders zou hij echt een goede hond zijn om te worden opgeleid tot hulphond.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
Pandora schreef:Ramses zou juist echt een goede hulphond kunnen worden. Hij is vrij rustig (beslist niet te verwarren met sloom) en je kan hem echt de gekste dingen leren. Als ik iets laat vallen pakt hij het op en komt het brengen, uit zichzelf. Hij vindt het enorm leuk om iets voor me te dragen en geeft het dan ook weer terug. Hij vindt het superleuk om samen 'dingetjes' te doen en als ik zou willen zou ik hem echt van alles kunnen leren om mij te helpen.
wat leuk zeg en heb je ramses al vanaf pup?
wat zijn labradors toch geweldig hé.
nou geniet maar lekker, en doe je ook aan hondensport?
groetjes sandra en brown bear.
- Pandora
- Speurneus
Ik heb Ramses gekregen met 16 weken dus niet vanaf het begin. Hij was 'over' uit een nest van een kennis maar hij is echt geweldig.
Ik doe met hem gehoorzaamheidstraining en jachttraining al gaat dat laatste door puberale onzekerheid even niet zo goed. Desondanks geniet ik elke dag weer van zijn leuke karakter en zijn lieve gedrag.
En ja, Labradors zijn geweldig. Ik ben echt gepakt door het Lab-virus
Ik doe met hem gehoorzaamheidstraining en jachttraining al gaat dat laatste door puberale onzekerheid even niet zo goed. Desondanks geniet ik elke dag weer van zijn leuke karakter en zijn lieve gedrag.
En ja, Labradors zijn geweldig. Ik ben echt gepakt door het Lab-virus
Groetjes van Brigitte & Zoo
Hallo Samanthas,
Hulphondenschool De Click leert jou hoe jij je hond op kan voeden als hulphond! Als je gaat Googlelen op De Click vind je het vanzelf. Ben net terug van een vakantie in Zeeland, zodat ik nu pas reageer. Maar ik zou je hun van harte aanraden. Alle andere scholen leveren een complete hulphond af; hier kun je je eigen hond leren... Als ik wat meer tijd heb, zoek ik wat voor je op, maar ga nu uitpakken! Succes,
Ellie
Hulphondenschool De Click leert jou hoe jij je hond op kan voeden als hulphond! Als je gaat Googlelen op De Click vind je het vanzelf. Ben net terug van een vakantie in Zeeland, zodat ik nu pas reageer. Maar ik zou je hun van harte aanraden. Alle andere scholen leveren een complete hulphond af; hier kun je je eigen hond leren... Als ik wat meer tijd heb, zoek ik wat voor je op, maar ga nu uitpakken! Succes,
Ellie
Hoi samantha,
Zoals ellie zegt krijg je bij de meeste stichtingen een kant en klare hulphond.
Bij click is dat idd niet zo, daar helpen ze je met het trainen van je hond.
Maar naast de click heb je ook nog personal service dogs en er zullen er ongetwijfeld nog wel 1 of 2 zijn.
Je ziet het in ieder geval steeds meer dat wel.
Ik heb quin ook merendeel zelf opgeleid, maar op een gegeven moment kon ik het niet meer en hebben hun het geheel overgenomen (psd).
Ik weet niet of dit bij click ook kan.
Ik kan je alleen zeggen dat je goed moet kijken wat het beste bij jou en je hond past.
Mijn ervaring met click is helaas niet goed maar anderen kunnen zich wel prima vinden in hun aanpak.
Waar ik wel heel blij mee was bij psd en weet niet of click dat ook doet is dat ze het overnamen op het moment dat ik het toch niet kon.
Kijk gewoon rond, wees duidelijk wat je wel en niet wilt en wat je van ze verlangt.
Kijk of het klikt want dat is echt heel belangrijk.
Het zijn beide redelijk kleine stichtingen dus wel persoonlijker dan bijv hh althans dat vermoed ik.
Ik hoop dat je eruit komt en dat je iets vind waar jij je prettig bij voelt.
Wees open, duidelijk en dan kom je een heel eind.
Heel veel succes!
En eh, hou je ons op de hoogte???
'
liefs richelle en quincy.,
Zoals ellie zegt krijg je bij de meeste stichtingen een kant en klare hulphond.
Bij click is dat idd niet zo, daar helpen ze je met het trainen van je hond.
Maar naast de click heb je ook nog personal service dogs en er zullen er ongetwijfeld nog wel 1 of 2 zijn.
Je ziet het in ieder geval steeds meer dat wel.
Ik heb quin ook merendeel zelf opgeleid, maar op een gegeven moment kon ik het niet meer en hebben hun het geheel overgenomen (psd).
Ik weet niet of dit bij click ook kan.
Ik kan je alleen zeggen dat je goed moet kijken wat het beste bij jou en je hond past.
Mijn ervaring met click is helaas niet goed maar anderen kunnen zich wel prima vinden in hun aanpak.
Waar ik wel heel blij mee was bij psd en weet niet of click dat ook doet is dat ze het overnamen op het moment dat ik het toch niet kon.
Kijk gewoon rond, wees duidelijk wat je wel en niet wilt en wat je van ze verlangt.
Kijk of het klikt want dat is echt heel belangrijk.
Het zijn beide redelijk kleine stichtingen dus wel persoonlijker dan bijv hh althans dat vermoed ik.
Ik hoop dat je eruit komt en dat je iets vind waar jij je prettig bij voelt.
Wees open, duidelijk en dan kom je een heel eind.
Heel veel succes!
En eh, hou je ons op de hoogte???
'
liefs richelle en quincy.,
Van personal service dogs is : www.servicedogs.nl als ik me niet vergis anders moet je ff via google doen.
De click weet ik niet, maar ook dat vind je vast via google.
De click zit in zwanenburg naar mijn weten en psd in de tweede exloermond in drenthe.
groetjes en succes
richelle en quin,
De click weet ik niet, maar ook dat vind je vast via google.
De click zit in zwanenburg naar mijn weten en psd in de tweede exloermond in drenthe.
groetjes en succes
richelle en quin,