Zeker heeft hij opvoeding gehad maar hij hoort bijna helemaal niks meer. Doordat hij onze stemmen maar heel weinig tot niet kan horen denkt hij dat hij dingen mag doen wat niet mag. Want hij hoort immers "foei" niet meer.
Ik heb hem al gebaren aangeleerd zoals komen, blijf enz. Maar gebaren voor foei hebben we hem nooit aangeleerd omdat het eigenlijk maar zelden nodig is.
Nu gaat ouwe meneer op straat overal opvreten. poep, etensresten enz. Ik ben al weken bezig om hem af te leren. heel hard FOEI roepen helpt niet, hij hoort het niet. Hem steeds aan de riem pakken en andere kant op sturen helpt niet, want hij begint gewoon weer opnieuw.
Aan de lijn kan ik hem nog wel wegtrekken, maar hij ziet dit niet als "straffen". Verder loopt hij smiddags altijd los met de wandeling en ik wil hem dat niet ontnemen op zijn oude dagen.
Verder probeer ik het wel om hem weg te trekken en en een boze gezicht laten zien. Maar meneer denkt dan zo "goh wat kijk jij zo? wat wil je daarmee zeggen??" en gaat dus gewoon door

Iemand tips voor mij?