puppypleeggezinnen gezocht

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
lara-puk

puppypleeggezinnen gezocht

Ongelezen bericht door lara-puk »

Lieve allemaal
Zoals jullie weten maakt mijn man gebruik van een blindengeleidehond.

Dat dit niet zomaar honden zijn zal iedereen snappen. Er komt veel bij kijken en er zijn een heleboel mensen die daar een super belangrijke rol in spelen. Één van die rollen is die van het puppy pleeggezin. Zij voeden de toekomstige geleidehond op tot zo een pracht hond.

Vandaag kregen wij de volgende mail binnen...Een ware noodkreet.
en nu stuur ik hem door naar hier. Misschien zijn er hier mensen die....

From: "Angela Hermanns" <a.hermanns@geleidehond.nl>
Cc: "Pauline de Bruin" <p.de.bruin@geleidehond.nl>; "Ingrid Nijman"
<i.nijman@geleidehond.nl>
Sent: Monday, May 26, 2008 12:35 PM
Subject: Puppypleeggezinnen nodig

Dringende oproep

Puppypleeggezinnen nodig

Aan al onze fokgastgezinnen, puppypleeggezinnen, ambassadeurs, cliënten,
vrijwilligers en collega's

Beste mensen,

KNGF Geleidehonden heeft dringend uw hulp nodig. Wij zijn heel hard op zoek
naar nieuwe puppypleeggezinnen. Zoals u weet brengt elke blindengeleidehond
zijn eerste levensjaar door in een puppypleeggezin. Daar krijgt hij zijn
basisopvoeding en dankzij dit veilige tehuis krijgt de pup de mogelijkheid
om uit te groeien tot een stabiele, sociale, gehoorzame hond. Met zo'n
achtergrond is de kans dat hij slaagt op de geleidehondenopleiding het
grootst.

Gelukkig beschikken we over veel trouwe pleeggezinnen die graag zo'n pup
voor ons opvoeden. Maar het zijn er helaas niet genoeg. De komende weken en
tijdens de zomerperiode hebben we echt nog voor een aantal pups een goed
tehuis nodig. Zelfs volgende week al hebben nog drie lieve labrador pups
zo'n veilig mandje nodig!

Daarom bij deze aan u het verzoek bij u in de omgeving te kijken of u
gezinnen kent die geschikt zijn voor deze leuke, dankbare maar ook pittige
taak. Mensen met voldoende tijd en die het leuk vinden om zo'n
aspirant-geleidehondje, volgens de richtlijnen en met ondersteuning van KNGF
Geleidehonden, groot te brengen. De nood is echt hoog.

U kunt geïnteresseerden verwijzen naar onze website http://www.geleidehond.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ,
waarop meer informatie over dit onderwerp staat en mensen kunnen zien of ze
aan de voorwaarden voldoen.

Veel dank voor u hulp. Met uw steun kunnen wij ons werk blijven voortzetten.

KNGF Geleidehonden

Meer weten? Neem contact op met de afdeling Puppy- en pleeggezinnenzorg via
het algemene telefoonnummer van KNGF Geleidehonden, tel. 020 496 9333.

groetjes Lara
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik zou het waanzinnig vinden maar ik heb niet genoeg tijd om de hele dag met een hond bezig te zijn. Maar als ik ooit genoeg tijd heb zal ik me zeker aanmelden.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Ik krijg helemaal de kriebels wanneer ik zulke berichten lees! Ik heb al eens gemaild met KNGF maar ze vinden dat ik te veel werk (3 dagen per week). Helaas kan ik daarom geen pupje krijgen.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
essy76

Ongelezen bericht door essy76 »

ik zou t graag willen, werk maar 4upw, maar ben zo bang dat ik heel verdrietig ben als t pupje weggaa :oops: t, toch ga ik er overnadenken tis wel heel leuk natuurlijk en voor een heel goed doel :D
gijzer

Ongelezen bericht door gijzer »

Het lijkt mij ook waanzinnig om te doen, maar ik weet niet of ik wel afscheid kan nemen :( Daarnaast lijkt het me niet helemaal eerlijk tegenover Gijzer. Een pup die veel meer aandacht krijgt in bepaalde dingen dan hij. Ik heb er al regelmatig serieus over nagedacht, maar ik zou niet goed weten hoe ik dat zou moeten combineren in gelijke aandacht zeg maar...
Ronald_en_Mariska

Ongelezen bericht door Ronald_en_Mariska »

Het lijkt mij ook geweldig, maar ook wij hebben daar te weinig tijd voor. Afscheid nemen zou ik niet zo erg vinden, het is immers voor een heel goed doel. Het is weer bijna de 10e van de maand, dus met een beetje mazzel heb ik over een paar weken wel genoeg tijd :D

Groetjes, Mariska
lara-puk

hoi
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er over twijfelt, dat je bang bent voor het afscheid, en zo. Maar ja, het is wel voor een mega goed doel....

Liefs Lara.
KarinH

Ongelezen bericht door KarinH »

o ik zou dat wel willen .

maar het afscheid nemen ik kan dat echt niet denk ik.

het doel vind ik echt supper als ik de samenwerking zie tussen hond en baas springen mij de tranen in de ogen echt geweldig.

ik ga nog maar eens heel goed nadenken en overleggen hier.

ff vraagje hou je na dit jaar ook nog contact met de nieuwe eigenaar?
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

@KarinH: Ik ben lara-puk niet maar ik heb zelf ook een geleidehond. Marleen (Olly's pleegmama) mocht Olly een half jaar nadat ze bij BCG was, een keertje opzoeken en er mee gaan wandelen aan de leiband. Olly is dan nog een half jaar bij BCG geweest dus in totaal 1 jaar opleiding in de school. Ze is dan bij mij gekomen en in de 3de en laatste interne trainingsweek, is Marleen uitgenodigd bij BCG zodat we met elkaar kennis konden maken. We mochten zelf weten of we contact wilden onderhouden of niet. We stonden hier beiden superpositief tegenover en dus zie ik Marleen nu gemiddeld 1x/maand, en we gaan zelfs samen op vakantie! Ik vind het heel erg leuk dat ons contact zo goed is en ook Marleen geniet er van om haar kleine Olliebol nog geregeld te mogen zien!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
KarinH

Ongelezen bericht door KarinH »

Miske schreef:@KarinH: Ik ben lara-puk niet maar ik heb zelf ook een geleidehond. Marleen (Olly's pleegmama) mocht Olly een half jaar nadat ze bij BCG was, een keertje opzoeken en er mee gaan wandelen aan de leiband. Olly is dan nog een half jaar bij BCG geweest dus in totaal 1 jaar opleiding in de school. Ze is dan bij mij gekomen en in de 3de en laatste interne trainingsweek, is Marleen uitgenodigd bij BCG zodat we met elkaar kennis konden maken. We mochten zelf weten of we contact wilden onderhouden of niet. We stonden hier beiden superpositief tegenover en dus zie ik Marleen nu gemiddeld 1x/maand, en we gaan zelfs samen op vakantie! Ik vind het heel erg leuk dat ons contact zo goed is en ook Marleen geniet er van om haar kleine Olliebol nog geregeld te mogen zien!
Ik weet dat jij een blinde geleidehond hebt ik geniet ook vaak van jou verhalen echt geweldig.
maar ooo wat leuk dat je nog zo'n goed kontakt hebt echt supper.

Ik zit er net met mijn mijn albert over te praten maar ik vrees dat ik hem niet zo ver krijg.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ja KarinH, om zo'n woefje op te voeden, kan je er wel best met 2 achter staan hé :). In ieder geval super dat je het wou overwegen hoor.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
lara-puk

grin...
het contact naderhand is wisselend en is geheel afhankelijk van de nieuwe baas, en de oude baas...

Tot ons groot verdriet wil bijvoorbeeld het puppypleeggezin van Fedor geen contact. Wij respecteren dat, maar vinden het wel erg jammer. We waren zo nieuwsgierig naar hem als pup.
Vooral ook omdat Fedor een enorme boef was toen hij bij ons kwam wonen. We hoopten op stapels en stapels verhalen. Immers hij was nu al zo een boef, hij moet als pup en puber een heel intense hond geweest zijn. Wij keken al uit naar al die verhalen, maar die zijn er dus nooit gekomen.
Nu manlief op de wachtlijst staat voor een nieuwe hond, hopen wij oprecht dat het volgende gezin wel contact wil.

Wat betreft de opleiding....
Het puppypleeggezin heeft een geweldige taak. zij voeden de hond op tot en pracht beest met een taak. Na ongeveer een jaar tot 14/15 maanden(geheel afhankelijk van de hond en waar hij/zij aan toe is) gaat de hond dan terug naar school. Daar begint dan zijn échte opleiding. wordt hem de basis van het geleidewerk aangeleerd, en de toefjes slagroom die maken dat het zo vaak zo een geweldige hond is, bij gebracht.

gedurende dat jaar hoor je als puppypleeggezin regelmatig iets vande school en mag je zelf ook bellen. Je hoort wat zijn kwaliteiten zijn, waar hij goed in is wat hij moeilijk vindt en zo voort.
Vervolgens hoor je dat een hond geplaatst gaat worden en waar... en daarna is het afhankelijk van beide partijen of je nog iets hoort.
Ik heb de indruk datd e meeste geleidehond gebruikers het heel fijn vinden om contact te houden dat slechts een enkeling er eens geen zin in heeft. en dat geld het zelfde als voor de pleeggezinnen

Liefs Lara
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Hier een gelijkaardig verhaal.
Met het gastgezin van King hebben wij nooit contact gehad, de verhalen over zijn puppytijd hebben we dan ook gemist ...
Zelfs als we ze ergens tegenkwamen vroegen ze nooit eens hoe het met King was.

Met het gastgezin van Ami daarentegen hebben we een hele fijne band!
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Karlien schreef:Hier een gelijkaardig verhaal.
Met het gastgezin van King hebben wij nooit contact gehad, de verhalen over zijn puppytijd hebben we dan ook gemist ...

dat wist ik helemaal niet Karlien dat jij een hulphond had?! Mag ik vragen waarom? of is dat erg brutaal :oops:
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

ester en max schreef:
Karlien schreef:Hier een gelijkaardig verhaal.

dat wist ik helemaal niet Karlien dat jij een hulphond had?! Mag ik vragen waarom? of is dat erg brutaal :oops:
Ami is de blindengeleidehond van mijn man.
Net zoals King dat ook was.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Plaats reactie