Braken

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Marian61

Braken

Ongelezen bericht door Marian61 »

Beauty is 1x in de 14 dagen 3,5 dag bij ons (omgangsregeling). Twee weken terug viel het ons op dat hij heel erg ligt te kreunen als hij zich beweegt. Hij heeft toen 2 dagen achter elkaar 's morgens lopen braken. Nog niets gegeten en braken met een geluid dat het echt heel diep weg komt. Alleen maar gal was het toen. Bij mijn ex nagevraagd, nee daar was niets aan de hand. (Hier hebben wij wel onze twijfels over trouwens).
Vanmorgen met hem gelopen, wilde geen hondenkoekje hebben en ging weer liggen. Nu heeft hij rond 10 uur water gedronken en 2 minuten later kwam alles er al weer uit. Heeft één van jullie dit al eens eerder meegemaakt.
Gistermiddag was hij vrolijk genoeg toen we naar het bos zijn geweest en vanochtend liep hij ook gewoon lekker mee buiten.
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Hoi, ja ik heb dat een keer met Youri gehad maar toen was hij nog een stuk jonger. Het water dat hij opdronk spuugde hij zo weer uit. Ook was er iets met zijn ogen, zijn pupillen of zo, maar ik heb gelijk de dierenarts gebeld en gevraagd of ik kon komen. Hij heeft hem helemaal bevoeld en zo en dacht niet dat er wat in zijn darmen zat waardoor hij verstopt was. Youri kreeg toen een spuit en daarna is alles weer goed gekomen. Ik weet niet meer of hij ook diarree had. Als je het niet vertrouwd gewoon gaan, vooral als je er zelf niet dagelijks bij bent. Succes ermee!
Marian61

Hij heeft geen last van verstopping en zijn ontlasting is heel gewoon. Hij heeft inmiddels weer water gedronken en alles blijft er nu in. Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders kan hij maandagmiddag met Skila mee naar de DA. (Zij heeft woensdag een tik van een kat op haar oog gehad, maar gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen)

In ieder geval bedankt voor je reactie. Zal het van de ogen ook even meenemen dan.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heeft ie niet toevallig kennelhoest? dat lijkt ook een beetje op braken/kokhalzen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Marian61

Nee dat heeft ie ook niet. Vanmiddag wilde hij met de meiden en de bal weer gewoon lekker meedoen. Eten had ie daarnet niet veel zin in :confused:
We kunnen echt merken dat ie ouder wordt en ja ouderdom komt met gebreken :mad:
Marian61

Toch naar de DA geweest. Zijn eten kwam er ook weer uit en hij wilde niet hebben dat we aan zijn buik kwamen. Nu schijnt er een virus te heersen, maar de DA wist ook niet zeker of het dat kon zijn. In ieder geval een spuit tegen de misselijkheid en een poeder mee voor in het water dat het braken tegen gaat. En afwachten hoe het over een paar dagen is.
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hopelijk is hij weer gauw de oude. Geef hem een knuffel, oké?
Marian61

Doe ik :bloem:
Vandaag was er niet veel beweging in te krijgen. Hij heeft het grootste gedeelte van de dag liggen slapen. Vanavond eindelijk een beetje gekookte kipfilet met macaroni. Gelukkig drinkt hij wel af en toe een beetje (water met O-R-ACE).
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Heeft hij wel alles binnen kunnen houden? Hoe gaat het nu met hem?
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Veel beterschap voor Beau.
Marian61

Het voedsel van gisteren heeft ie binnengehouden, vandaag gaat het weer goed met hem. Hij is weer alerter en heeft alleen nog veel last van gassen :?
Maar zoals ik inmiddels al op het forum heb gelezen heerst er een virus en dat zal het voor een groot deel geweest zijn. We willen hem wel verder laten onderzoeken gezien de andere klachten.
Maar dus nu ook Sonja (gisteravond) en Yazoo (vanmiddag) ziek.

Bedankt voor jullie beterschapswensen, het heeft hem echt geholpen al die extra knuffels :)
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Fijn te horen! Ja, dat gassen dat kunnen ze hé? :D :D :D
Sterkte met al die boeven daar en hopelijk knappen ze allemaal weer rap op. :groteknuffel:
Marian61

Inmiddels zijn ze alle vier weer opgeknapt.
Donderdagmiddag gaan we met Beauty terug naar de DA. Hij wil een bloedonderzoek doen en ook eens kijken wat er nog meer aan de hand is. Artrose speelt ook zeker mee, maar ja als je ex niet mee wil werken :twisted: Nu gaan we er samen met de DA voor dat hij mee moet werken, het is beter voor Beauty.
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Sterkte ermee, hou me op de hoogte, oke?
Marian61

Bij de DA geweest. We gaan ons eerst maar eens richten op de artrose. Dus rymadil en stride gekregen en half januari evaluatie.
Als hij zich gemakkelijker kan gaan bewegen en niet zoveel pijn meer heeft dan zal hij zich in het geheel beter voelen.
Plaats reactie