mmmm naar Italie???
mmmm naar Italie???
Ik was me vast een beetje aan het verdiepen in een vakantie naar Italie. Uiteindelijk het jaar is bijna om toch?
Maar ik zit zo in het boekje te bladeren en lees daarin dat honden in Italie in openbaren gelegenheden een muilkorf om moeten.............
Weten jullie daar iets over??
Ik neem aan dat het wel degelijk serieus is en Italie is nu ook gelijk van de baan; als het zo moet, dan ga ik niet.
Tsjonge jonge, lopen we hier wel te mopperen, maar hier hoeven ze tenminste nog geen muilkorf om. Maar ik dacht zal het hier ook eens vragen.
Maar ik zit zo in het boekje te bladeren en lees daarin dat honden in Italie in openbaren gelegenheden een muilkorf om moeten.............
Weten jullie daar iets over??
Ik neem aan dat het wel degelijk serieus is en Italie is nu ook gelijk van de baan; als het zo moet, dan ga ik niet.
Tsjonge jonge, lopen we hier wel te mopperen, maar hier hoeven ze tenminste nog geen muilkorf om. Maar ik dacht zal het hier ook eens vragen.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Het klopt inderdaad dat veel gebieden eisen dat je hond of een muilkorf om heeft of dat je er zoiezo 1 bij je hebt..
Anders zou je een keer moeten informeren bij een willekeurige camping die zou je meer info kunnen geven. Want als ik het nog goed kan herinneren hoef je op een hoop plekken in italie alleen een muilkorf bij je te hebben in je tas.. Hier kunnen ze je dus ook op controleren..
Veel succes!!
Anders zou je een keer moeten informeren bij een willekeurige camping die zou je meer info kunnen geven. Want als ik het nog goed kan herinneren hoef je op een hoop plekken in italie alleen een muilkorf bij je te hebben in je tas.. Hier kunnen ze je dus ook op controleren..
Veel succes!!

oke, dank je dat klinkt al weer een stuk prettiger niet waar!Kyra schreef:Het klopt inderdaad dat veel gebieden eisen dat je hond of een muilkorf om heeft of dat je er zoiezo 1 bij je hebt..
Veel succes!!
Moet ook verder nog goed kijken hoe of wat, de plekken op de camping moeten ook wel ruim zijn om Bono zo vast te kunnen zetten dat hij nog wel bewegingsruimte genoeg heeft.
Ik denk dat we maar weer voor Frankrijk gaan, of een camping in Spanje. (We gaan vroeg in het jaar). Met hond is dat geloof ik toch gemakkelijker, maar ik had ook zo maar eens Toscane e.d. in mijn hoofd.... maar ja, we zien wel.
-
- Speurneus
italie is niet zo'n hondevriendelijk land, dat klopt, de spanjaarden zijn de honden van toeristen nu wel gewend en zijn veel makkelijker en als ze dan wel moeilijk doen roep je je hond netjes aan de voet en laat die af gaan, als ze merken dat ie "politiehonden' training heeft gehad zijn ze gelijk verliefd. enne kijk je reisverzekerkering ff na of ze de schadeveroorzaakt door je hond vergoeden, wanneer je dat kan opperen is alles ok
al me kinders uitgevlogen
Oke, dank je wel voor je antwoord!speurneus carola schreef:italie is niet zo'n hondevriendelijk land, dat klopt, de spanjaarden zijn de honden van toeristen nu wel gewend en zijn veel makkelijker en als ze dan wel moeilijk doen roep je je hond netjes aan de voet en laat die af gaan, als ze merken dat ie "politiehonden' training heeft gehad zijn ze gelijk verliefd. enne kijk je reisverzekerkering ff na of ze de schadeveroorzaakt door je hond vergoeden, wanneer je dat kan opperen is alles ok
en goede tips!

-
- Middelgrote hondenneus
wij zijn 2 jaar geleden in italie geweest bij het ledromeer.
we hebben ook uitstapjes gemaakt oa naar verona ik vond ze er wel hondvriendelijk en had ook geen muilkorf mee we zijn zelfs uit eten geweest met 2 honden ze mochten gewoon onder de tafel van het personeel.
mischien verschilt het ook wel per gebied.
suc6 met het vinden van een leuke bestemming.
we hebben ook uitstapjes gemaakt oa naar verona ik vond ze er wel hondvriendelijk en had ook geen muilkorf mee we zijn zelfs uit eten geweest met 2 honden ze mochten gewoon onder de tafel van het personeel.
mischien verschilt het ook wel per gebied.
suc6 met het vinden van een leuke bestemming.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Wij zijn al diverse malen naar Italië geweest met de hond (Lago di Caldonazzo, Gardameer, Ledromeer, Lago Maggiore en het Trasimenomeer) en wij hebben de Italianen daar juist als heel hondvriendelijk ervaren. Velen spraken ons aan en wilden 'r aaien en vonden 'r zo mooi enzo.
Maar je moet vooraf wel even uitzoeken welke campings of wat ook ze honden toestaan en waar ze in het water mogen, want dat mag idd niet overal. Maar wij hebben dat altijd prima uit kunnen zoeken en heerlijke vakanties gehad met hond die lekker in de meren mocht zwemmen en lekker overal mee naartoe kon.
Een muilkorf is officiëel idd in openbare gelegenheden (restaurants, openbaar vervoer, etc.) verplicht, maar ik heb er in de regio's waar wij geweest zijn nog nooit 1 hond gezien met muilkorf.
Maar je moet vooraf wel even uitzoeken welke campings of wat ook ze honden toestaan en waar ze in het water mogen, want dat mag idd niet overal. Maar wij hebben dat altijd prima uit kunnen zoeken en heerlijke vakanties gehad met hond die lekker in de meren mocht zwemmen en lekker overal mee naartoe kon.
Een muilkorf is officiëel idd in openbare gelegenheden (restaurants, openbaar vervoer, etc.) verplicht, maar ik heb er in de regio's waar wij geweest zijn nog nooit 1 hond gezien met muilkorf.
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Ook wij hebben alleen maar zeer positieve ervaringen met 2 labradors mee op vakantie in Italië (Toscane) gehad. Ik heb nog nooit zoveel vriendelijke reacties gehad! Als je even vriendelijk vroeg of je de honden op het terras mee mocht nemen waren ze gelijk heel aardig. De waterbakken werden gehaald en soms kwam de bediening zelfs met iets lekkers langs.
Op een terras van een restaurant in Toscane zat ook een Amerikaans echtpaar dat de halve maaltijd achterstevoren heeft zitten eten omdat ze onze honden zo geweldig vonden.
Ook op straat alleen maar zeer vriendelijke mensen. Op de markt in Florence kwam een dame zelfs helemaal 'in love' haar kraampje uit om onze twee mannen te knuffelen
We hadden ons voorbereid op een wat minder gastvrij gedrag naar de honden toe, vanwege de reputatie en regeltjes, maar de praktijs was juist omgekeerd: nog nooit zo gastvrij met honden ontvangen als in Italië
Op een terras van een restaurant in Toscane zat ook een Amerikaans echtpaar dat de halve maaltijd achterstevoren heeft zitten eten omdat ze onze honden zo geweldig vonden.
Ook op straat alleen maar zeer vriendelijke mensen. Op de markt in Florence kwam een dame zelfs helemaal 'in love' haar kraampje uit om onze twee mannen te knuffelen

We hadden ons voorbereid op een wat minder gastvrij gedrag naar de honden toe, vanwege de reputatie en regeltjes, maar de praktijs was juist omgekeerd: nog nooit zo gastvrij met honden ontvangen als in Italië

Nou ja, je klomp breekt toch...
hoe bestaat het he!
Ik dacht eigenlijk dat dat alleen in Frankrijk voor kwam, daar kwam ook eens een verkoopster uit een hele mooie zaak gelopen, om helemaal lyrisch Bono te omhelzen. Het leek wel of het een hoogstaand geboren edelman was zeg! En Frans babbelen tegen hem!
Maar bedankt voor jullie reacties, ik begin het nu toch weer anders te bekijken!

hoe bestaat het he!
Ik dacht eigenlijk dat dat alleen in Frankrijk voor kwam, daar kwam ook eens een verkoopster uit een hele mooie zaak gelopen, om helemaal lyrisch Bono te omhelzen. Het leek wel of het een hoogstaand geboren edelman was zeg! En Frans babbelen tegen hem!
Maar bedankt voor jullie reacties, ik begin het nu toch weer anders te bekijken!

-
- Middelgrote hondenneus
Wij hebben ook alleen maar goede ervaringen inItalië. Toscane, Gardameer en Venetië. Honden zijn wettelijk verboden op het strand, maar in de meren mogen ze wel. Muilkorf in het openbaar vervoer moet wel, word soms gratis te leen gegeven. Verder alleen maar mensen die Sam erg leuk,dan wel lief vonden
-
- Grote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Wij zijn in mei/juni geweest en aug/sept. Het was er gezellig druk overal. Mei was vrig jaar en aug afgelopen jaar. Het was er voor Sam echt leuk. Alleen maar pos. ervaringen. Muilkorf hebben we alleen op een boot hoeven gebruiken. We hebben een zg snuzzle die we heel losjes aan deden. Juni was prima temperatuur. Sept was warm dit jaar, maar we stonden aan het water en dat wa lekker voor Sam (en ons).
Succes
Succes