toch maar lid geworden van de KNJV
-
rvdhagen
toch maar lid geworden van de KNJV
De kogel is door de kerk. Ik heb vanochtend mijn inschrijfformulier voor mijn lidmaatschap van de KNJV op de bus gedaan. Ik vind de jachttraining zo leuk, dat ik er toch voor wil gaan mijn c en b-diploma te gaan halen. En met een stamboomloze lab en een training bij een niet-knjv-trainingsschool worden de kansen om zonder KNJV lidmaatschap deel te kunnen nemen aan jachtproeven wel heel erg klein. Dit vond ik op een jachtforum:
Lid zijn van de KNJV is inderdaad niet verplicht, maar dan hebben wel knjv leden voorrang en lid zijn van een Rasvereniging is ook niet verplicht.
De volgorde van toekennen deelname aan jachthondenproef georganiseerd door KNJV is als volgende.
1. KNJV lid in desbetreffende gewest waar ook de wedstrijd wordt georganiseert + datum van inschrijving + of de hond stamboom heeft.
2. KNJV lid in desbetreffende gewest waar ook de wedstrijd wordt georganiseert + datum van inschrijving + waarvan hond geen stamboom heeft maar wel is gechipt.
3. KNJV lid wonende in een ander gewest maar wel in dezelfde provincie, + datum van inschrijving + of de hond wel een stamboom van heeft.
4. KNJV lid wonende in een ander gewest maar wel in dezelfde provincie + datum van inschrijving + waar de hond geen stamboom van heeft maar wel gechipt is.
5. KNJV lid wonende in een ander provincie dan waar de wedstrijd wordt gehouden + datum van inschrijving + waar de hond wel een stamboom van heeft.
6. KNJV lid wonende in een ander provincie dan waar de wedstrijd wordt gehouden + datum van inschrijving + waar de hond geen stamboom van heeft maar wel is gechipt.
7. Niet KNJV lid + datum van inschrijving + een hond met stamboom.
8. Niet KNJV lid + datum van inschrijving + een hond zonder stamboom.
Notabene honden met een buitenlandse stamboom die geen NHSB-nummer hebben worden in de rangorde toebedeeld als zijnde hond zonder stamboom.
Hopelijk wordt hier iemand wijs uit, het heeft ook effe geduurt voordat ik het had opgestelt en voordat ik het begreep maar dit is de volgorde die mij werd verteld door een organiserend gewest.
Xena valt in categorie nr.8 dus dat schiet niet erg op. Nu met inschrijving is ze gestegen naar categorie 2 voor Brabant en categorie 4 voor de rest van Nederland. Dus nu is het nog een kwestie van trainen trainen en trainen en dan es een keer inschrijven voor een proef.
Lid zijn van de KNJV is inderdaad niet verplicht, maar dan hebben wel knjv leden voorrang en lid zijn van een Rasvereniging is ook niet verplicht.
De volgorde van toekennen deelname aan jachthondenproef georganiseerd door KNJV is als volgende.
1. KNJV lid in desbetreffende gewest waar ook de wedstrijd wordt georganiseert + datum van inschrijving + of de hond stamboom heeft.
2. KNJV lid in desbetreffende gewest waar ook de wedstrijd wordt georganiseert + datum van inschrijving + waarvan hond geen stamboom heeft maar wel is gechipt.
3. KNJV lid wonende in een ander gewest maar wel in dezelfde provincie, + datum van inschrijving + of de hond wel een stamboom van heeft.
4. KNJV lid wonende in een ander gewest maar wel in dezelfde provincie + datum van inschrijving + waar de hond geen stamboom van heeft maar wel gechipt is.
5. KNJV lid wonende in een ander provincie dan waar de wedstrijd wordt gehouden + datum van inschrijving + waar de hond wel een stamboom van heeft.
6. KNJV lid wonende in een ander provincie dan waar de wedstrijd wordt gehouden + datum van inschrijving + waar de hond geen stamboom van heeft maar wel is gechipt.
7. Niet KNJV lid + datum van inschrijving + een hond met stamboom.
8. Niet KNJV lid + datum van inschrijving + een hond zonder stamboom.
Notabene honden met een buitenlandse stamboom die geen NHSB-nummer hebben worden in de rangorde toebedeeld als zijnde hond zonder stamboom.
Hopelijk wordt hier iemand wijs uit, het heeft ook effe geduurt voordat ik het had opgestelt en voordat ik het begreep maar dit is de volgorde die mij werd verteld door een organiserend gewest.
Xena valt in categorie nr.8 dus dat schiet niet erg op. Nu met inschrijving is ze gestegen naar categorie 2 voor Brabant en categorie 4 voor de rest van Nederland. Dus nu is het nog een kwestie van trainen trainen en trainen en dan es een keer inschrijven voor een proef.
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
-
WorkFellowRaban
Je kan inderdaad wel mee doen met een stamboomloze hond alleen je hond moet wel gechipt zijn en ergens geregistreerd staan (bijvoorbeeld bij NDG Stichting Databank Gezelschapsdieren Nederland) anders kan je alsnog niet deelnemen aan een officiële KNJV proef. Ik regel namelijk het wedstrijdsecretariaat voor KNJV Hulshorst en hierop ben ik ooit gewezen door de gedelegeerde.
Gr. Jessica
Gr. Jessica
-
Lousje
Nooit gedacht dat je met een hond zonder stamboom geen diploma zou kunnen halen.Het gaat hier toch om de prestatie en niet hoe een hond eruit ziet?yari schreef:Oh ik wist niet eens beter dan dat je met een stamboomloze hond niet eens dergelijke diploma's kon halen joh.
Maar kan dus toch zie ik. Goed hoor, heel veel succes!
-
toos
Heeft er niks mee te maken met beide niet. Ze moeten of een stamboom hebben of idd gechipt en geregistreerd zijn sterk lijkend op een van de rassen welke mogen deelnemen aan de proeven van de KNJV. De JPC kun je helemaal op je buik schrijven daar begint bv de NLV niet aan om stamboomloze hondjes mee te laten doen.Lousje schreef:Nooit gedacht dat je met een hond zonder stamboom geen diploma zou kunnen halen.Het gaat hier toch om de prestatie en niet hoe een hond eruit ziet?yari schreef:Oh ik wist niet eens beter dan dat je met een stamboomloze hond niet eens dergelijke diploma's kon halen joh.
Maar kan dus toch zie ik. Goed hoor, heel veel succes!
En zelfs al ben je nog lid en je hebt een hond zonder stamboom dan sta je nog onderaan de lijst. Wat erg jammer is...Want hondjes zonder stamboom werken net zo goed als met
Daarom is die FHn met de apporteersport in het leven geroepen een x aantal jaren geleden. Om ook de stamboomloze honden een kans te geven op soortgelijk niveau te werken
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik vind het ook belachelijk duur
en denk er nog maar even een jaartje over na. Juna is er toch nog lang niet klaar voor dus in dat opzicht heb ik ook geheel geen haast 

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Labje
- Speurneus

Ik ben vorig jaar lid geworden. Ik had me opgegeven voor een proef in Enkhuizen, werd georganiseerd door mijn gewest, ik was erg vroeg met m'n inschrijving , maar ik stond dus mooi op de reservelijst.
Toevallig was Bieke loops, dus ze kon toch niet mee doen. Maar om dit voortaan te voorkomen, ben ik maar lid geworden.
Toevallig was Bieke loops, dus ze kon toch niet mee doen. Maar om dit voortaan te voorkomen, ben ik maar lid geworden.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke

-
maai
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Tegen de tijd dat mijn Holly op gaat voor haar C-diploma zal ik me wel MOETEN inschrijven...........
Vraag me toch echt wel af waarom dat lidmaatschap zo duur moet zijn en wat daar voor een simpel cursistje (zoals ik ) wel allemaal niet voor gedaan wordt?????
Vraag me toch echt wel af waarom dat lidmaatschap zo duur moet zijn en wat daar voor een simpel cursistje (zoals ik ) wel allemaal niet voor gedaan wordt?????
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
Lunatic
- Speurneus

Mag je wel opschietenAnnette schreef:Tegen de tijd dat mijn Holly op gaat voor haar C-diploma zal ik me wel MOETEN inschrijven...........
Ik moet dat allemaal nog maar gaan zien met Luna
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
rvdhagen
Ik heb me natuurlijk ook verdiept in de apporteersport van de FHN. Maar die maken het me ook niet gemakkelijk. Ik train namelijk niet bij een bij de FHN-aangesloten hondenschool. En je kunt alleen maar meedoen als je een startlicentie van een FHN-aangeloten hondenschool krijgt. En als je dan niet traint bij zo'n FHN-school, dan kun je die startlicentie dus ook op je buik schrijven.....Heeft er niks mee te maken met beide niet. Ze moeten of een stamboom hebben of idd gechipt en geregistreerd zijn sterk lijkend op een van de rassen welke mogen deelnemen aan de proeven van de KNJV. De JPC kun je helemaal op je buik schrijven daar begint bv de NLV niet aan om stamboomloze hondjes mee te laten doen.
En zelfs al ben je nog lid en je hebt een hond zonder stamboom dan sta je nog onderaan de lijst. Wat erg jammer is...Want hondjes zonder stamboom werken net zo goed als met
Daarom is die FHn met de apporteersport in het leven geroepen een x aantal jaren geleden. Om ook de stamboomloze honden een kans te geven op soortgelijk niveau te werken
Want die geven ze dus niet af als je niet bij ze traint. Dus is het lidmaatschap bij de KNJV voor mij de enige optie. We hebben namelijk een erg leuk trainingsgroepje, en erg dicht bij huis! Nietwaar Maai?
-
maai
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer: