eetstoornis na diaree
eetstoornis na diaree
Wij hebben een labrador die in mei hopelijk 13 jaar wordt.
Vorige week, kreeg hij ineens diaree. Hert werd zelfs zo heftig, dat hij alllen nog maar waterdiaree had, en ging braken.
Dus naar de dierenarts gegaan.
Daar kreeg ik Cerenia en Finidar mee.
Het braken was inderdaad gestopt, maar de diaree bleef aanhouden, we zagen onze ouwe trouwe gabber, echt verzwakken.
Zaterdagavond, dachten we echt dat het afgelopen met hem zou zijn, hij ademde heel zwaar, en maakte geen contact meer.
Maar gelukkig, hij had zondag nog maar 1x diaree, alleen hij was zo vreselijk futloos.Rijstewaqter en bouillon gegeven.
Maandagmorgen de dierenarts gebeld, Gabber had namelijk ook zijn medicijnen voor artrose niet gekregen, hij gebruikt metacam.
De artrose was ook weer flink toegeslagen. Dus weer begonnen met de Metacam.
Dinsdagmorgen had hij weer de he
le huiskamer bevuilt met diaree.
Het was zo ontzettend zielig, je zag hem echt achteruitgaan.Eten wilde hij al helemaal niet!
Dus maar weer naar de dierenarts, daar konden ze geen gekke dingen ontdekken, alleen wel dat hij vreselijk verzwakt was, hij was 3 kilo afgevallen.
Hij moest echt gaan eten, en lopen, anders moesten we er toch over na gaan denken, dat we hem moesten in laten slapen.
Woensdagmorgen, hebben we nog een bloedtest gedaan, maar daar kwam niets uit.
Wel moest de diaree stoppen, dus kregen we Imodium mee, en Previcox voor de artrose.
Het wonder geschiede, gabeer ging weer lopen, en de diaree stopte.
Alleen het eten, is het grootste probleem.
Hij wil alleeen, boterhamworst en brood met leverpastei.
Sinds vandaag geef ik hem geen Imodium meer, misschien dat dat helpt.
Gister wilde hij wel weer zijn brokjes eten, alleen braakte hij dit weer uit
Hoe krijg ik mijn hond weer aan het eten??
wie heeft hier ervaring mee.
Vorige week, kreeg hij ineens diaree. Hert werd zelfs zo heftig, dat hij alllen nog maar waterdiaree had, en ging braken.
Dus naar de dierenarts gegaan.
Daar kreeg ik Cerenia en Finidar mee.
Het braken was inderdaad gestopt, maar de diaree bleef aanhouden, we zagen onze ouwe trouwe gabber, echt verzwakken.
Zaterdagavond, dachten we echt dat het afgelopen met hem zou zijn, hij ademde heel zwaar, en maakte geen contact meer.
Maar gelukkig, hij had zondag nog maar 1x diaree, alleen hij was zo vreselijk futloos.Rijstewaqter en bouillon gegeven.
Maandagmorgen de dierenarts gebeld, Gabber had namelijk ook zijn medicijnen voor artrose niet gekregen, hij gebruikt metacam.
De artrose was ook weer flink toegeslagen. Dus weer begonnen met de Metacam.
Dinsdagmorgen had hij weer de he
le huiskamer bevuilt met diaree.
Het was zo ontzettend zielig, je zag hem echt achteruitgaan.Eten wilde hij al helemaal niet!
Dus maar weer naar de dierenarts, daar konden ze geen gekke dingen ontdekken, alleen wel dat hij vreselijk verzwakt was, hij was 3 kilo afgevallen.
Hij moest echt gaan eten, en lopen, anders moesten we er toch over na gaan denken, dat we hem moesten in laten slapen.
Woensdagmorgen, hebben we nog een bloedtest gedaan, maar daar kwam niets uit.
Wel moest de diaree stoppen, dus kregen we Imodium mee, en Previcox voor de artrose.
Het wonder geschiede, gabeer ging weer lopen, en de diaree stopte.
Alleen het eten, is het grootste probleem.
Hij wil alleeen, boterhamworst en brood met leverpastei.
Sinds vandaag geef ik hem geen Imodium meer, misschien dat dat helpt.
Gister wilde hij wel weer zijn brokjes eten, alleen braakte hij dit weer uit
Hoe krijg ik mijn hond weer aan het eten??
wie heeft hier ervaring mee.
-
- Speurneus
Het kan goed zijn dat het virus nog niet helemaal uit zijn lijf is en dat hij nog wat misselijk is.Dan zijn de brokken misschien nog wat te zwaar voor hem. Misschien eerst even blikvoer (renske of naturediet kan ook) geven omdat dit lichter te verteren is en pas over een paar dagen weer brokjes maar dan wel met een kopje warm water erover om ze wat voor te weken.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
- Hele grote hondenneus
Hallo! Jeetje wat naar allemaal, zeg! Ik duim voor jullie dat hij weer gauw opknapt. Misschien kan je eens Brinta met halfvolle melk geven. Toen Youri pup was heeft hij dat ook wel eens gegeten. Misschien houdt hij dat wel binnen. Héél veel sterkte! Lieve groetjes van Alice en van mijn lieve oude mannetje Youri.

het gaat steeds beter met gabber, vanmorgen brood met leverpastei en droge brokken op!! Ook nog een eitje.
He he, hij wordt weer wat de oude. Hij stinkt alleen nog wel. Maar ik durf hem nog niet te wassen, ik ben bang dat hij dan een koudje pakt.
Iedereen bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.
He he, hij wordt weer wat de oude. Hij stinkt alleen nog wel. Maar ik durf hem nog niet te wassen, ik ben bang dat hij dan een koudje pakt.
Iedereen bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.
-
- Hele grote hondenneus
Gelukkig gaat het weer de goede kant op.
Hier heeft ook diarree met braken geheerst. Alle 2 de honden waren ziek.
Max had zelfs bloed en slijm bij de ontlasting. Wij hadden van de dierenarts lichtverteerbaar dieetvoer meegekregen waar ze steeds maar kleine beetjes van mochten hebben. gelukkig zijn ze nu weer de oude maar als je van die oudjes hebt en ze worden zo ziek schrik je toch wel.
Zeker als ze ook nog blijven braken.
Verwen Gabber maar extra
Groetjes van Max en Maggie
Hier heeft ook diarree met braken geheerst. Alle 2 de honden waren ziek.
Max had zelfs bloed en slijm bij de ontlasting. Wij hadden van de dierenarts lichtverteerbaar dieetvoer meegekregen waar ze steeds maar kleine beetjes van mochten hebben. gelukkig zijn ze nu weer de oude maar als je van die oudjes hebt en ze worden zo ziek schrik je toch wel.
Zeker als ze ook nog blijven braken.
Verwen Gabber maar extra

Groetjes van Max en Maggie
Intussen hebben we gabber gewassen
, want hij stonk toch wel heel erg.
In een hele grote teil gedaan met lekker warm water, hij vondt het heerlijk.
Gabber eet intussen weer zijn gewone seniorbrokken, maar de stoelgang in nog erg moeilijk.
vanmorgen wel 2 hele kleine dikkere drolletjes.
Eigenlijk moet hij weer een wormenkuur, maar ik ben zo bang dat hij weer aan de diaree gaat. Ook moeten we eigenlijk weer over op de meloxivet voor de artrose, maar de angst dat de diaree weer toeslaat is wel er groot

In een hele grote teil gedaan met lekker warm water, hij vondt het heerlijk.

Gabber eet intussen weer zijn gewone seniorbrokken, maar de stoelgang in nog erg moeilijk.

vanmorgen wel 2 hele kleine dikkere drolletjes.
Eigenlijk moet hij weer een wormenkuur, maar ik ben zo bang dat hij weer aan de diaree gaat. Ook moeten we eigenlijk weer over op de meloxivet voor de artrose, maar de angst dat de diaree weer toeslaat is wel er groot

-
- Hele grote hondenneus
GAbber
Intussen gaat het goed met gabber, behalve dat de artrose weer erger is.
Met de meloxivit durf ik nog niet te beginnen, dus nu nog aan de previcox.
Gisteren een wormenkuur gegeven, zodat hij daar tegen beschermd is.
Hopelijk wordt het snel lente, dan wordt de artrose misschien iets beter
-
- Hele grote hondenneus
Re: GAbber
Youri heeft ook zo'n last van zijn artrose elleboog, hij hinkt helemaal! Zo erg is het nog nooit geweest! Wat is Meloxivit, is dat ook voor Artrose? Ontwormen is zeker erg belangrijk, ik heb zijn tablet ook al weer klaar liggen. Ik hoop ook zo dat het beter gaat als straks het zonnetje lekker doorkomt en het minder vochtig gaat worden. We blijven duimen, hé? Knuffel aan Gabber, oké?GABBER schreef:Intussen gaat het goed met gabber, behalve dat de artrose weer erger is.

artrose
meloxivit is een een pijnstiller en een ontstekingsremmer, een alernatief van metacam
Ik heb het van de dierenarts.
Verder doe ik gelatinaat door zijn voer en alchemilla complex door zijn water.
Wel vindt ik het jammer dat je niet meer zo ver met ze kan lopen.
Bij gabber zit het vootal aan de linkerachterkant. 2 jaar geleden is hij aangereden, en heeft zijn voorpoot verbrijzeld, dus zijn voorpoot heeft ook niet veel kracht.
Bij gabber zit het vootal aan de linkerachterkant. 2 jaar geleden is hij aangereden, en heeft zijn voorpoot verbrijzeld, dus zijn voorpoot heeft ook niet veel kracht.
-
- Hele grote hondenneus
Re: artrose
Ik geef Youri Rimadyl maar eigenlijk gaat hij nergens meer beter van lopen, maar volgens mij heeft hij geen pijn want hij is vrolijk, eet goed en ligt heerlijk op zijn rug te slapen. Als je veel pijn hebt dan doe je dit volgens mij niet. Gabber heeft dus 2 goede poten maar Youri maar 1, want zijn achterkant is erg zwak (neurologisch probleem) en heeft in een voorpoot artrose. Wij lopen alleen nog een beetje voor de deur want ver kan hij niet meer lopen, maar zolang hij het naar zijn zin blijft hebben dan is het toch goed?GABBER schreef:meloxivit is een een pijnstiller en een ontstekingsremmer, een alernatief van metacam

artrose
Ook gabber komt niet erg ver meer, s, avonds heeft hij al helemaal geen zin meer om op te staan,dus dan maar in de achtertuin.
De hondeuitlaatplaats is ongeveer 500 meter verderop.
Tegenwoordig doen we zowat een kwartier daarover, zo traag gaat hij.
Verder heeft hij waarschijnlijk ook geen pijn, want hij is nog vrolijk en blij, en wil toch altijd erg graag naar buiten. Oud worden met gebreken he, maar ja hij is nog zo lief.
De hondeuitlaatplaats is ongeveer 500 meter verderop.
Tegenwoordig doen we zowat een kwartier daarover, zo traag gaat hij.
Verder heeft hij waarschijnlijk ook geen pijn, want hij is nog vrolijk en blij, en wil toch altijd erg graag naar buiten. Oud worden met gebreken he, maar ja hij is nog zo lief.