Pfffft, jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Labje
Speurneus
Speurneus

Pfffft, jachttraining

Ongelezen bericht door Labje »

Vorige keer was ik zo ontzettend blij, toen ze zo enthousiast was en eend apporteerde, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Ook een eend , die behoorlijk diep in het rietveld lag.
Gisterochtend was het zwaar waardeloos. Ik weet niet hoe het komt. De training is gewoon met dummy's en op een weinig uitnodigend gebied, geen bomen, gras met paden en tussendoor nog een soort perken met heel regelmatig lage struikjes.
Het begon goed, een paar vlak apportjes, niks aan de hand. Daarna hoog apport, dus over een hindernis, apport halen en weer terug over de hindernis. De eerste keer stond ze te snuffelen en moest ik haar aanmoedigen om terug te komen. Tweede keer ging goed.
Daarna een verloren apport, er werden een stuk of 5 dummy's behoorlijk ver neergelegd, aan het eind van het gras en dan over een glooiend heuveltje.
Nou, niks hoor, mevrouwtje bleef op een meter of 5 afstand staan snuffelen, dus op een gegeven moment moest ik haar helpen door een stukje de goede kant op te lopen.
De andere honden gingen heerlijk diep en je zag ze echt zoeken , heen en weer rennend om de lucht op te vangen.
De tweede keer weer hetzelfde, terwijl er een paar dummy's wat dichterbij waren gelegd. Ik snap er echt niks van.
Vervolgens het hierkomen geoefend, alle 5 honden op een rijtje, wij een stuk verderop. Ik mocht Bieke roepen. Nou, dat doet ze altijd perfekt.
Dus ik roep: Biekeeeee, hierrrrrrrr. Nou, wie er kwam , geen Bieke, ze bleef stokstijf zitten. Ik dacht, ze heeft me vast niet gehoord, dus nog een keer, pffft. Nee hoor. Ze bleef keurig zitten.
Daarna nog een af uit zicht gedaan, en dat deed ze prima.
Ik ging echt naar huis met een gevoel van: Kan ze het nog wel? Vindt ze het nog wel leuk?
Is dit pubergedrag?
Ze heeft de laatste tijd wel weer last van haar voetjes, niet de zooltjes , maar er tussen in. Ik smeer er uierzalf tussen, gisteren niet gedaan trouwens. Thuis had ze geen last meer, voorheen ging ze overal staan krabben. Maar ik heb het idee, dat ze de stoppeltjes , waar ze op loopt, niet prettig vindt. Ik zit op internet al te kijken naar schoentjes. Ook regende het, maar ja, dat moet voor een labrador toch niet uitmaken.
Op weg naar de auto gooide ik een paar keer een balletje, nou, ze wist niet, hoe hard ze moest rennen om die te halen.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

http://www.dogfactory.nl/product_info.p ... 5105aeb3d5" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze schoentjes hebben de politiehonden in Duitsland ook aan en bij de reddingshonden zijn er ook sommige honden met "gevoelige "voeten die de schoenen dragen. Ze moeten er natuurlijk wel aan wennen.
Maar als dat de oplossing zou zijn zou ik er zeker over nadenken Lidy.
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

mijn inziens is het de pubertijd waar ze in zit en probeert ze wat uit.... en als ik jou was en er is verder niets te zien aan haar voetzooltjes is niet meer insmeren, als ze wat eelt krijgen op de voetjes hebben ze minder last van stekels en van brandnetels
Afbeelding
Labje
Speurneus
Speurneus

Naomie schreef:mijn inziens is het de pubertijd waar ze in zit en probeert ze wat uit.... en als ik jou was en er is verder niets te zien aan haar voetzooltjes is niet meer insmeren, als ze wat eelt krijgen op de voetjes hebben ze minder last van stekels en van brandnetels
Ik smeer ook niks op de kussentjes, die zien er wel stevig uit, maar er tussen in. Maar ik probeer idd zo min mogelijk te smeren.
Ik heb ook nog een spuitbus van Canisport. Dat is ook om de kussentjes sterker te maken, maar Bieke is nogal een schuwig hondje en heeft het niet zo op spuitbussen.
Afbeelding
Labje
Speurneus
Speurneus

Nino&Toosje schreef:http://www.dogfactory.nl/product_info.php?manufacturers_id=21&products_id=659&osCsid=252bc1d81f844dc6ae9d295105aeb3d5

Deze schoentjes hebben de politiehonden in Duitsland ook aan en bij de reddingshonden zijn er ook sommige honden met "gevoelige "voeten die de schoenen dragen. Ze moeten er natuurlijk wel aan wennen.
Ja, ik had deze ook op een andere site gezien, maar daar raden ze aan om eerst sokjes aan te doen en daar overheen de schoen.
Ik ga nu heel goed op het lopen van Bieke letten en als ik nu vaker ga merken dat ze moeite heeft met lopen, krijgt ze de schoentjes aan.
Afbeelding
relaxrex
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door relaxrex »

Labje schreef:
Nino&Toosje schreef:http://www.dogfactory.nl/product_info.php?manufacturers_id=21&products_id=659&osCsid=252bc1d81f844dc6ae9d295105aeb3d5

Ja, ik had deze ook op een andere site gezien, maar daar raden ze aan om eerst sokjes aan te doen en daar overheen de schoen.
Ik ga nu heel goed op het lopen van Bieke letten en als ik nu vaker ga merken dat ze moeite heeft met lopen, krijgt ze de schoentjes aan.
dit zijn idd de ideale schoentjes en sokken! ik heb ze ook voor rex, want die heeft ze dus 6 weken gedragen ivm hotspot tussen zijn voetkussentje. hij had geen last met lopen op de schoenen en kon weer gewoon heerlijk apporteren en wandelen. :wink:
groetjes corrie en lebber van rex.
Afbeelding
het mooiste wat je kan zijn is jezelf.
Labje
Speurneus
Speurneus

relaxrex schreef:
Labje schreef:

dit zijn idd de ideale schoentjes en sokken! ik heb ze ook voor rex, want die heeft ze dus 6 weken gedragen ivm hotspot tussen zijn voetkussentje. hij had geen last met lopen op de schoenen en kon weer gewoon heerlijk apporteren en wandelen. :wink:
Was hij er snel aangewend?
Afbeelding
relaxrex
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door relaxrex »

ja hoor binnen een paar minuten liep hij er zonder problemen op :D
groetjes corrie en lebber van rex.
Afbeelding
het mooiste wat je kan zijn is jezelf.
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Tjinta kan soms ook zo "springen"als ze terug komt en in prikkels heeft gelopen, doe er dan vaak een doekje met azijn over,...

Ach, misschien had ze vandaag haar dag niet, volgende week, gaat het vast als een speer...
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Plaats reactie