Luna sjokt zo
Luna sjokt zo
Mijn labrador Luna is 8 jaar oud. We hebben altijd veel gewandeld: 2x op een dag een ronde van een uur en andere rondjes van een half uur. Geen probleem. Ongeveer anderhalve maand geleden had ze een flinke ontsteking op haar rug gehad en heeft 4 weken aan de rymadil gezeten. Ze mocht toen de eerste 2 weken maar halve uurtjes wandelen. Daarna mocht ze alles weer doen, dus dacht ik bouw het op om terug te gaan naar het oude ritme, maar ik krijg haar maar niet terug op dit ritme. De ontsteking is weg, maar ze sjokt zo mee en ik moet haar af en toe zelfs aanlijnen om normaal mee te laten lopen. Dat vind ik zo jammer.
Herkent iemand dit?
Zou dit zijn omdat ze het niet meer kan of omdat ze gewoon geen zin heeft om te wandelen (dat hoor ik nl van mensen als ze een oudere lab hebben, dat ze zo lekker kunnen sjokken) of zou ze nu al last hebben van de warmte of wat zou het kunnen zijn? De ontsteking is in ieder geval weg.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent.
Herkent iemand dit?
Zou dit zijn omdat ze het niet meer kan of omdat ze gewoon geen zin heeft om te wandelen (dat hoor ik nl van mensen als ze een oudere lab hebben, dat ze zo lekker kunnen sjokken) of zou ze nu al last hebben van de warmte of wat zou het kunnen zijn? De ontsteking is in ieder geval weg.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent.
- anouschka
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
hier wordt ook wat afgesjokt. Ik word er soms wel een beetje nijdig van, want als we ergens naartoe gaan (bos, zwemmen) wordt er nooit gesjokt, maar in de wijk lijkt het wel of ik haar helemaal uitput... soms zou ik haar het liefst over mijn schouder gooien en naar huis dragen hahaha...

Luna sjokt zo
Bedankt voor je informatie.
In de buurt sjokt Luna ook regelmatig. Dit is bekend en heeft ze vanaf het begin gedaan. Dat rondje is niet interessant genoeg. Ik dien ook elke dag een ander rondje te lopen. Loop ik 2x achter elkaar eenzelfde rondje, dan blijft ze stilstaan en kijkt ze met haar kop de richting op die zij dan wil lopen. Daar trappen we natuurlijk niet in en gaat ze sjokken.
Gelukkig heb ik wat mogelijkheden om te lopen en wordt er dus dagelijks een anders rondje gelopen. Maar het sjokken blijft daar ook soms wel. Maar nu doet ze het in het bos. Ik had zoiets van daar moet het toch allemaal leuk en interessant zijn?
Maar gelukkig zijn er dus meerdere die een sjokkende hond hebben.
In de buurt sjokt Luna ook regelmatig. Dit is bekend en heeft ze vanaf het begin gedaan. Dat rondje is niet interessant genoeg. Ik dien ook elke dag een ander rondje te lopen. Loop ik 2x achter elkaar eenzelfde rondje, dan blijft ze stilstaan en kijkt ze met haar kop de richting op die zij dan wil lopen. Daar trappen we natuurlijk niet in en gaat ze sjokken.
Gelukkig heb ik wat mogelijkheden om te lopen en wordt er dus dagelijks een anders rondje gelopen. Maar het sjokken blijft daar ook soms wel. Maar nu doet ze het in het bos. Ik had zoiets van daar moet het toch allemaal leuk en interessant zijn?
Maar gelukkig zijn er dus meerdere die een sjokkende hond hebben.
-
- Hele grote hondenneus
Ik had dat met mijn lieve oude mannetje ook. Hij liep op het laatst erg slecht ivm de artrose en achterhandslapte maar ook toen hij jonger was liep hij op de heenweg lekker door en als we naar huis teruggingen dan liep hij altijd te sjokken. Ik weet niet waarom hij dat deed maar kon ik nog maar even lekker met hem sjokken. Soms ging hij even zitten en dan zat hij gewoon lekker om zich heen te kijken, dan zag je hem genieten. Ik mis hem zo vreselijk!!! Geniet van Luna, de tijd gaat zo snel!! Verdrietige groetjes van Alice.

-
- Erelid
Sting kan er af en toe ook wat van
Toevallig zei Jan gisteren nog, ik was met Simba naar het balijbos om jachttraining te doen en Jan ging met Sting naar het westerpark.
Nou Sting liep of naast jan of achter jan, op zijn dooie gemak. Het voordeel is als Simba erbij is dat hij op sleeptouw wordt genomen en dan kan hij wel rennen ectr
Na verloop van tijd gaat hij terug naar zijn eigen tempo en dat geeft ook niet, want Simba die gaat gewoon door als de brandweer

Nou Sting liep of naast jan of achter jan, op zijn dooie gemak. Het voordeel is als Simba erbij is dat hij op sleeptouw wordt genomen en dan kan hij wel rennen ectr

groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Ik heb ook af en toe het idee dat ik mezelf uitlaat in plaats van Laika
. Ze loopt altijd achter me, een beetje te snuffelen en der ding te doen. Maar het tempo zit er niet echt in... Ik probeer ook regelmatig met de rondjes te wisselen van route. Want op het strand rent ze alle kanten op. Dat duurt dan een paar minuutjes en dan is ze kapot 

Luna sjokt zo
Vandaag zijn we naar de DA geweest om foto's te maken. Uitslag: niets uitgekomen. Er dient nog wel een second opnion te komen door een orthopeed, maar vooralsnog niets te zien.
Het zal wellicht dan toch de leeftijd zijn. Alhoewel diverse van jullie al hebben aangegeven dat ook de jonge honden het doen als ze in de wijk lopen. Ik probeer de rondjes ook al af te wisselen. 2x per week hetzelfde rondje wordt door madamme niet geaccepteerd.
Bedankt voor jullie reacties.
We gaan gewoon nog meer afwisselen met de rondjes in de hoop dat ze het leuk gaat vinden. Dit is ook een goede hersentraining voor mij.
Groeten
Ingrid
Het zal wellicht dan toch de leeftijd zijn. Alhoewel diverse van jullie al hebben aangegeven dat ook de jonge honden het doen als ze in de wijk lopen. Ik probeer de rondjes ook al af te wisselen. 2x per week hetzelfde rondje wordt door madamme niet geaccepteerd.
Bedankt voor jullie reacties.
We gaan gewoon nog meer afwisselen met de rondjes in de hoop dat ze het leuk gaat vinden. Dit is ook een goede hersentraining voor mij.
Groeten
Ingrid
-
- Hele grote hondenneus
Hier wordt ook wat af gesjokt. Het rondje waar ik normaal 15 minuten over doe, moet ik nu een half uur voor uittrekken. Ik sta 's morgens al een kwartier eerder op om ze toch even fatsoenlijk uit te laten. Max loopt niet meer zo goed. Het gaat gewoon niet meer.
Nu het weer zo warm is, laten we ze even poepen en plassen en dan weer terug. 's Avonds lopen we dan wat verder.
Ook rijden we met de auto naar het bos waar ze dan in de schaduw kunnen lopen.
Groetjes van Gitte, Max en Maggie
Nu het weer zo warm is, laten we ze even poepen en plassen en dan weer terug. 's Avonds lopen we dan wat verder.
Ook rijden we met de auto naar het bos waar ze dan in de schaduw kunnen lopen.
Groetjes van Gitte, Max en Maggie