pffffffft, wat ben ik weer supertrots op Bieke

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Labje
Speurneus
Speurneus

pffffffft, wat ben ik weer supertrots op Bieke

Ongelezen bericht door Labje »

Gisteravond jachttraining gehad. We begonnen met een dummy uit het water te apporteren. Op een gegeven moment had de trainer een dummy iets te ver gegooid en die lag schuin tegen de andere oever aan in wat riet. De hond die hem moest halen , zwom na een paar meter weer terug. alle honden mochten het proberen, ook Bieke, maar het lukte niet, terwijl ik wist dat Bieke dit moest kunnen.
De trainer gooide nog een waterdummy in de buurt van de eerste dummy, wat mislukte. Hij lag een meter of 5 verder , ook in het riet.. Iedereen probeerde het weer. Er lag nu zelfs een balletje bij. De honden konden het ook slecht zien omdat er metershoog riet stond.
Op een gegeven moment zei ik, laat Bieke het nog maar eens proberen, ze kan het.
Dus ik ging wat opzij met haar, zodat we tegenover de ene dummy stonden, ze moest eerst wel door een meter riet, maar daar ging ze. Halverwege het water keek ze nog eens om, dus ik moedigde haar deze keer maar aan en ja hoor, ze zwom verder, zocht en vond de dummy en kwam er netjes mee terug.
Toen weer gestuurd, maar toen kwam ze met de bal terug.
En nog maar eens een keer, maar deze dummy lag dus veel meer naar links. Bieke zwom weer over, klom op de kant en keek daar naar mij, wat ze moest doen. Toevallig van de week een beetje bezig geweest met dirigeren, dus ik maakte een flinke pas naar links, onderwijl met mijn arm en hand heel duidelijk ook die kant op wijzen. En jaaaaaaaa, ze begreep het. Ze liep een stukje langs de kant, liet zich weer in het water zakken, zocht tussen het riet en kwam terug met de waterdummy.
Pfffffffft, wat kun je dan toch ontzettend trots zijn op je meidje, hè.
Ik liep de hele avond te stralen. :D
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wooow, wat een slimmerd!!!

Olly kent ook de stuurcommando's van in het geleidewerk, dus als we iets in 't water hebben gegooid wat ze niet heeft gezien, kunnen we haar ook makkelijk "sturen" (gewoon door het commando te geven), maar dat is wel plezant hé :).

Bieke zal ook wel blij zijn geweest!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
roos

Ongelezen bericht door roos »

Top van haar :klasse: , kan mij voorstellen dat je reuzetrots op haar bent.
Liams_Mum
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Liams_Mum »

Wat moet dat een heerlijk gevoel geweest zijn!! Echt knap hoor. :klasse:
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Ik zie het helemaal voor me. Je straalt en gelijk heb je :applaus: :applaus:
Zo hadden wij vorige week een overwater apport en ik hoefde geen eens vast en hier te roepen. Akka deed het automatisch :D :D Zie je me glunderen. Lekker he :D
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Plaats reactie