Inentingen en andere zaken doggies voor vakantie Frankrijk?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Ingrid
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Inentingen en andere zaken doggies voor vakantie Frankrijk?

Ongelezen bericht door Ingrid »

Geen idee of ik het hier in de juiste rubriek gezet heb, maar het is nogal wat jaar geleden dat we de doggies meenamen naar Frankrijk.

De derde week van augustus gaan we Zuid-Frankrijk een weekje onveilig maken met onze dames hond. Weet iemand waar ik op moet letten qua entingen e.d.? En moet er een tekenband of zoiets komen voor de enge teken en zandvliegjes?

Rabiës en ziekte van Weil moeten ze so wie so krijgen. De volledige cocktail is uit den boze voor de dames ivm allergieën.

Ook een pipet Stronghold (of iets dergelijks) is niet te doen, omdat Tris daar de laatste keer een hele enge allergische reactie op kreeg (verlamming aan de achterhand), waar ik me zowat dood geschrokken van ben. En de dierenarts ook :wink:

Ik vraag me af of sprayen met een oplossing van tea tree oil ook helpt tegen de griezels (teken, zandvliegjes, e.d.) in Zuid-Frankrijk? Van oorsprong is tea tree oil nl. een insectenverdrijvend middel en ik weet, dat o.a. Gerritte (toch?) het gebruikt tegen teken in NL.
Groetjes van Ingrid en lebbers van Trisha en Yasmine

Afbeelding
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Wij vertrekken volgende week naar zuid-Frankrijk.

Yara krijgt het hele jaar door knoflook/biergisttabletten. Deze zijn tegen teken. vlooien en zijn licht wormafdrijvend. Dus daar doe ik niets extra's tegen.
Zit nog te overwegen om tea-tree oil mee te nemen, zodat ik indien nodig deze verdund kan sprayen
Als ik terug kom van vakantie geef ik 4 weken later een Milbemax ontworming. Dit om een eventuele besmetting/ontwikkeling van hartworm te voorkomen.

En verder.................lekker genieten van de vakantie!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
gilda

Ongelezen bericht door gilda »

Wij gaan ook in september naar zuid frankrijk en ik schrok van de inentingen en de griezelige ziekten :shock: .
We kregen een blaadje mee van de dierenarts met dure vaccinatie's per hond 152 euro x 2 honden :confused:
Maar ga woensdag toch voor de eerste inentingen want er moet tussen de 2 entingen 3 weken tussen zitten.
Hij adviseerd inderdaad ook druppels, tabletten en een band voor in de nek.
Help als ik dit had geweten :confused:
niet voor het geld maar meer voor hun Immuunsysteem.
Heb pup van 7 maand en een van 10 jaar :confused:
Ga wel de tip opvolgen (Yara krijgt het hele jaar door knoflook/biergisttabletten. Deze zijn tegen teken. vlooien en zijn licht wormafdrijvend) :klasse:

wij :) wensen jullie nog een fijne vakantie toe
Dinie
Speurneus
Speurneus

Onderstaande tabletten krijgt Yara. :wink:

http://www.spat.nl/index.php?p=producte ... Id=&pId=49" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingrid
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Goeie tip, Dinie! Zou je voor mij eens op de verpakking van de tabletten willen kijken, waar de biergist uit gewonnen is? De biergist (voor mensen) van de drogist is gemaakt uit tarwe :confused: , terwijl het eigenlijk uit hop (wat dus ook bij het bierbrouwen gebruikt wordt) gemaakt zou moeten zijn.

Afbeelding
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ingrid schreef:Goeie tip, Dinie! Zou je voor mij eens op de verpakking van de tabletten willen kijken, waar de biergist uit gewonnen is? De biergist (voor mensen) van de drogist is gemaakt uit tarwe :confused: , terwijl het eigenlijk uit hop (wat dus ook bij het bierbrouwen gebruikt wordt) gemaakt zou moeten zijn.
Op de verpakking staat niets over waar de biergist uit gewonnen is.
het etiket bevat dezelfde info als die je ziet bij het produkt.
De enige 'extra' info is de dosering.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Dinie schreef:
Ingrid schreef:Goeie tip, Dinie! Zou je voor mij eens op de verpakking van de tabletten willen kijken, waar de biergist uit gewonnen is? De biergist (voor mensen) van de drogist is gemaakt uit tarwe :confused: , terwijl het eigenlijk uit hop (wat dus ook bij het bierbrouwen gebruikt wordt) gemaakt zou moeten zijn.
Op de verpakking staat niets over waar de biergist uit gewonnen is.
het etiket bevat dezelfde info als die je ziet bij het produkt.
De enige 'extra' info is de dosering.
Achter...... 'het etiket bevat dezelfde info als die je ziet bij het produkt'..... moet nog staan ...... 'op de site'. :wink:
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

simpele tip :) hondsdolheid is verplicht, kijk je entingsboekje na, novibac is 3 jaar geldig, de druppels van de kruidvat helpen prima, ik ben geen persoon wat bezuinigt op haar honden, maar deze bevallen mij na 10 jaar spanje het beste :) laat je het vel niet over je oren trekken, ook voor minder heb je kwaliteit, tenminste ik want mijn honden reageren er goed op :) zulke dingen moet je al vroeg uitzoeken, ik was ook eens te laat, duur spup gehaald bij de DA, nou honden met kapotte nekken, rauwe plekken was het gevolg :(
Ik doe lekker mijn ding, de DA vind het prima gezien hun prachtige conditie :) en ik heb totaal geen problemen met hun en hun vachten :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Ingrid
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

marron schreef:simpele tip :) hondsdolheid is verplicht, kijk je entingsboekje na, novibac is 3 jaar geldig, de druppels van de kruidvat helpen prima, ik ben geen persoon wat bezuinigt op haar honden, maar deze bevallen mij na 10 jaar spanje het beste :) laat je het vel niet over je oren trekken, ook voor minder heb je kwaliteit, tenminste ik want mijn honden reageren er goed op :) zulke dingen moet je al vroeg uitzoeken, ik was ook eens te laat, duur spup gehaald bij de DA, nou honden met kapotte nekken, rauwe plekken was het gevolg :(
Ik doe lekker mijn ding, de DA vind het prima gezien hun prachtige conditie :) en ik heb totaal geen problemen met hun en hun vachten :)
Wat voor druppels bedoel je? :oops:

Afbeelding
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Ingrid schreef:
marron schreef:simpele tip :) hondsdolheid is verplicht, kijk je entingsboekje na, novibac is 3 jaar geldig, de druppels van de kruidvat helpen prima, ik ben geen persoon wat bezuinigt op haar honden, maar deze bevallen mij na 10 jaar spanje het beste :) laat je het vel niet over je oren trekken, ook voor minder heb je kwaliteit, tenminste ik want mijn honden reageren er goed op :) zulke dingen moet je al vroeg uitzoeken, ik was ook eens te laat, duur spup gehaald bij de DA, nou honden met kapotte nekken, rauwe plekken was het gevolg :(
Wat voor druppels bedoel je? :oops:
vlooiendruppels
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

je hebt de verplichte zaken
"De wetten voor vervoer van honden zijn voor de EU landen met ingang van 3 juli 2004 gelijkgesteld. Daarom heeft iedere hond die de grens over gaat vanaf die datum een Europees paspoort nodig en is identificatie door middel van een chip of tatoeage verplicht. Daarnaast moet je hond tegen rabiës zijn ingeënt. "
bron : http://www.dogsincluded.nl/invoer/frankrijk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

wel opletten voor muggen en zandvliegen, teken en vlooien
wij hebben hiervoor de scalibor band gehaald
we hebben de hondjes vorige maand ontwormd en zullen dit bij terugkomst nogmaals doen
vergeet ook geen tabletjes op pippetjes tegen hartworm te geven.
Deze komt rond de middellandse zee frequent voor.

Daarnaast zorg je natuurlijk dat alle entingen gebeurd zijn en dat het paspoort in orde is.

verder wens ik je een heel erg prettige vakantie !
Plaats reactie