Op wintersport met Luna

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
dimpelman

Op wintersport met Luna

Ongelezen bericht door dimpelman »

Goedemorgen allemaal,

Ik zou erg graag met mn hond op wintersport gaan, tenminste wintersport is een groot woord, ik ga niet op de latten staan maar alleen maar dollen in de sneeuw :klasse: Daarvoor ben ik op zoek naar een locatie die niet extreem ver rijden is (waarschijnlijk duitsland ofzo) en waar ik een soort van blokhut kan huren. En uiteraard zou het fijn zijn als er sneeuw te vinden is hihi, een btje dit idee:

Afbeelding

Iemand ervaring of een idee?
maranoa

Ongelezen bericht door maranoa »

De mussen vallen hier dood van de daken en jij denkt aan wintersprot :D

Sauerland.
Flexchalet zit in Oostenrijk, ook voor honden.

Soms ligt er bij ons in de Ardennen ook sneeuw.

Groetjes van Anneke
dimpelman

hahah ja komt omdat ik net op huwelijksreis ben geweest naar Mauritius, heb nog zon megavakantie drang dat ik een jaar te lang vind duren :evil: dus ben maar vast met de wintersport begonnen haha.

thnx for the tip, ik ga even kijken!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij hebben afgelopen jaar een vakantie (met 2 honden) geboekt via Interhome en dat is ons uitstekend bevallen !
Wij hadden als eis dat alles op de BGG was zodat de honden geen trappen hoefde te lopen
Het was naast een piste (die dicht was dus de honden konden daar hun lol op) en perfect geregeld allemaal !

Succes, ik ben jaloers want wij gaan in 2010 waarschijnlijk niet :cry:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Kay schreef:Wij hebben afgelopen jaar een vakantie (met 2 honden) geboekt via Interhome en dat is ons uitstekend bevallen !
Wij hadden als eis dat alles op de BGG was zodat de honden geen trappen hoefde te lopen
Het was naast een piste (die dicht was dus de honden konden daar hun lol op) en perfect geregeld allemaal !

Succes, ik ben jaloers want wij gaan in 2010 waarschijnlijk niet :cry:
Oh het was echt geweldig en het huisje was ook erg leuk..heerlijk dat de hondjes meteen los de piste op konden...om de rest van de dag K.O. te liggen...

Enne, Kay mag wel met mij mee hoor.. :wink:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Duitsland Zwarte Woud, Titisee! Zonder meer de beste plaats om in de winter (en met sneeuw) te wandelen. Feldberg is een aanrader om te doen, deze kun je met de wagen bereiken en parkeren aan de voet van de berg (15à30min. rijden vanuit Titisee). Als dagtrips kun je met de wagen of met het openbaar vervoer ook andere wandelgebieden berijken, een ritje met de kabelbaan (gondels) moet je zeker ook doen.

Wel opletten in de wintermaanden, winterbanden zijn daar verplicht en je moet steeds sneeuwkettingen bij je hebben (kettingplicht bij sneeuwval)
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Je bent niet de enige hoor die al volop bezig is met de wintersport... :wink:
Ook hier zijn we al steeds aan het zoeken naar een geschikt huis/lokatie voor dalijk begin februari.
Wij gaan al jaren met een flinke groep mensen en 2 labjes naar de wintersport. Wij zijn helemaal verknocht aan Oostenrijk.
Wij zoeken altijd via internet. Gewoon bij google: "vakantiehuis Duitsland" of "chalet Duitsland" of "wintersport Duitsland" of wat ook intikken bijv. Zo kom je op allerlei sites terecht en zul je ongetwijfeld wel wat naar jouw gading tegen komen.
Succes hoor en laat je 't weten wat 't geworden is? :)
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
iwps

Ongelezen bericht door iwps »

:klasse: Kijk even op Het Labrador Reisbureau hier op de site
en vul (bv)wintersport in 8)
Winterberg erg mooi om te wandelen en te skiën,en niet te ver weg,en niet te duur :smiley28:
Wij zijn er al een div keren geweest voor een lang weekend :koud:
Gr Irene :blondpootje:
taggart

Ongelezen bericht door taggart »

Wij gaan voor de 2 de keer naar het Tannheimertal, niet ver rijden en erg mooi voor met de honden
Wij hebben een appartement gehuurd!
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Mark schreef:Duitsland Zwarte Woud, Titisee! Zonder meer de beste plaats om in de winter (en met sneeuw) te wandelen. Feldberg is een aanrader om te doen, deze kun je met de wagen bereiken en parkeren aan de voet van de berg (15à30min. rijden vanuit Titisee). Als dagtrips kun je met de wagen of met het openbaar vervoer ook andere wandelgebieden berijken, een ritje met de kabelbaan (gondels) moet je zeker ook doen.

Wel opletten in de wintermaanden, winterbanden zijn daar verplicht en je moet steeds sneeuwkettingen bij je hebben (kettingplicht bij sneeuwval)
Even wat sfeerbeelden uit het Zwarte Woud

Afbeelding
Ons huisje, bovenop een berg in een dorpje (de naam ontglipt me). Een dikke 13gr. met staalblauwe luchten dus echt lente gevoel.

Afbeelding
Volgende ochtend bij het ontwaken is dit het éérste wat ik te zien krijg.

Afbeelding
De winter is terug!

Afbeelding
Het blijft sneeuwen, met een wagen gaat het nog net.

Afbeelding
Met een vrachtwagen kun je het vergeten. Hemellief, wat kon die man vloeken.

Afbeelding
Het blijft zwaar sneeuwen, de zware middelen worden bovengehaald om de straat vrij te krijgen. Ik ben met de wagen nog naar de winkel gereden, maar rond de middag lag er reeds een halve meter sneeuw en was het te gevaarlijk om nog de baan op te gaan. Pas s'avonds laat zijn de weg opnieuw kunnen komen sneeuwruimen

Afbeelding
Een dagje later. Ook in het lager gelegen Titisee is een flink pak sneeuw naar beneden gekomen.

Afbeelding
Feldberg, aan de blokhut. Kun je lekker eten en op temperatuur komen.

Afbeelding
Afbeelding
Een prachtige (wandel)omgeving!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
dimpelman

Dat ziet er geweldig uit zeg :verliefd1: ik denk dat het wel gaat lukken! superbedankt voor de reacties !
Knutselsmurf
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

In de KC staat op dit moment een aanbieding met 20% korting: Oostenrijk. Er zitten er ook een aantal tussen, waar je welkom bent met je hond!
Afbeelding Al smurfende, leert men!
Plaats reactie