Tot mijn grote verbazing...

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Tot mijn grote verbazing...

Ongelezen bericht door Pandora »

We gingen voor de gezelligheid naar Hardenberg, al dacht Pandora daar om 4.15 uur heel anders over. Die lag in haar mand te bedenken of ik wel goed bij mijn hoofd was om rond die tijd naar buiten te gaan :confused:
Gelukkig kon ze nog ruim twee uur maffen in de auto :slapen: voor er weer iets van haar verwacht werd.
Het was er een mooie dag voor: niet te warm, beetje zon, beetje bewolking, beetje regen, een mooi terrein en veel gezellige mensen.
Het was een familiefeestje. Mijn vader was er met Thorgal (Pandora's broer), mijn zwager met Bridget, een gezellige kennis met DSL Jorda, mijn moeder was de gouvernante van prinses Pandora (dit was het gezelligheids-team) en ik met Ramses. En het is wel geen familie maar we kwamen ook Saskia en Storm nog regelmatig tegen :D

De eerste proef was een kort apport met konijn.
Ramses ging als een speer heen, pakte het konijn en kwam meteen terug... tot dat een helper met onze eend vast richting waterkant liep voor de volgende proef :roll: ... nadat hij had vastgesteld dat ze niks bijzonders met die eend van plan waren kwam hij het konijn voor mijn voeten leggen. Een 7 :)

De tweede was een eend uit diep water apporteren.
Hij bleef netjes wachten op het commando. Vloog toen als een duikboot het water in. Legde de eend even neer om zich uit te schudden maar pakte hem toen weer op om het staand af te geven. Een 8 :)

Nou, de kop was er af. Dit waren de meest gevreesde onderdelen en hij had nog niks raars gedaan. Ik ging niet voor een diploma maar er was nu ineens een goede kans dat die dwaas van mij toch een diploma zou halen :D

Het derde was 2 minuten liggen uit zicht.
Vorig jaar ging hij na een halve minuut naast de keurmeester zitten omdat samen wachten immers veel minder erg is dan alleen en eenzaam in je hoekje. "Moet nog een beetje volwassen en stabiel worden" was toen het vonnis :lol:
Nu lag hij zeer relaxed te wachten tot ik terug kwam ondanks dat er om hem heen allemaal schoten klonken en hij wachtte netjes tot hij weer mocht gaan zitten. Een 10 :klasse:

Het vierde was een B onderdeel, verloren zoek in het bos.
Na een uur wachten tot we aan de beurt waren vloog Ramses als een razende roeland door het bos maar helaas de verkeerde kant op. Toen hij echt niks kon vinden bleef hij bij de werper hangen want die had de eend natuurlijk gewoon in zijn zak gestopt :mad: na geen reactie van de werper kwam hij bij mij verhaal halen. Ik mocht hem nog een tweede keer inzetten en toen ging hij met een haak wel de goede hoek in en kwam terug met de eend, net op tijd. Een 6 :)

Het vijfde was weer een B onderdeel, markeerapport met eend.
Ramses had al een paar eenden zien vliegen van zijn voorgangers dus hij wist precies wat de bedoeling was, iets te goed :roll: .
Hij zat vol spanning te wachten op het schot en de eend maar het commando duurde hem een fractie te lang :superman: met het tikje op mijn rug schoot hij onhoudbaar uit de startblokken. Als een raket in een rechte steep naar de eend, oppakken en in een rechte streep terug "Asjeblieft, vrouwtje, wat was ik snel he?! :hahaha: "
Dank je wel, mannetje, mijn heerlijke dwaas :verliefd1: Een 0 :D

Het zesde onderdeel, nog een B onderdeel, apport over water.
Ramses stortte zich te water, zwom naar de overkant en pakte de eend.
Vervolgens maakte hij een heel klein rondje om te kijken of er toevallig nog meer eenden lagen, je kan niet weten 8) Tja, dat moest de keurmeester hem natuurlijk wel aanrekenen :) De KM durfde met mij geen weddenschap aan te gaan dat Ramses ook met twee eenden in zijn bek terug kon komen :lol:
Maar hij kwam terug en legde de eend binnen handbereik voor me neer. Een 8 :klasse:

Het zevende onderdeel was aangelijnd- en los volgen.
Dat deed hij heel netjes behalve dat er één plekje heel lekker ook en daar even met zijn neus aan de grond plakte en een attentie geluidje nodig had. Een 8 :)

Het laatste was vooruitsturen en influiten.
Hij ging als een speer vooruit dus hij mocht al heel snel weer ingevloten worden :D Het was een spannend veldje met veel pollen en stengels dus het omkeren was niet een strak keerpunt zoals anders maar met een 'ik kijk intussen nog of ik iets zie liggen' boogje maar hij kwam wel. Na tien meter ging zijn neus naar rechts dus toen heb ik hem nogmaals ingefloten voor de zekerheid maar daarna kwam zijn 'hier kom ik aan' hoofd en kwam hij 1 mm voor mijn knieen tot stilstand :lol: Een 8 :)

En dat betekende dat hij tegen mijn verwachtingen in toch een hele nette C had gehaald! Zijn eerste diploma :applaus: en dat het eigenlijk maar heel weinig heeft gescheeld of die gekke hond had gewoon een B binnen gesleept.
Ik ben bijzonder blij met wat hij gisteren heeft laten zien :klasse:
We hebben nog wat werkpunten, natuurlijk, maar.... er is zat werklust en onder druk van zo'n proef gaat hij toch heel netjes met het wild om.
Ik ben een heel trots vrouwtje :hehehe:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

:feest2: Gefeliciteerd Ramses!!!! Grote vent ben je :verliefd1: :band:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

cool 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

:applaus: goed hoor: gefeliciteerd!!!
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Geweldig, gefeliciteerd zeg!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:feest3: Gefeliciteerd!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Wowwwww. :feest2: GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Gefeliciteerd!

De eerstvolgende keer dat je gaat trainen, maakt hij er waarschijnlijk weer een bende van :D . Ach, je hebt altijd lol met hem en hij zelf heeft dat ook
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

wauw Ramses wat knap! Gefeliciteerd! :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Gefeliciteerd! Moet een leuke dag geweest zijn als ik je verhaal zo lees. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

nogmaals gefeliciteerd :feest2:
ik ga het 26 september nog een keer proberen voor zijn B
maximum

Ongelezen bericht door maximum »

Wat goed!!! :applaus: : lijkt me leuk zo'n jachttest. Wie weet ga ik dat met Pippie ook wel doen..... Ik heb vandaag gemerkt dat ie niet onder de indruk is van een schot, want er waren jochies met rotjes aan het spelen en hij keek niet eens..... Maar komen en volgen... daar zijn nog wel wat aandachtspuntjes!! :lol:
thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door thomasenjasper »

Wow goed gedaan zeg, gefeliciteerd :applaus:
Groetjes Sandra, Choco & James
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

:feest2: gefeliciteerd!!!!
als je niks verwacht smaakt de overwinning des te beter hè :wink:
geniet er maar lekker van met jouw dwaasje Ramses!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Desiree schreef:Gefeliciteerd!

De eerstvolgende keer dat je gaat trainen, maakt hij er waarschijnlijk weer een bende van :D . Ach, je hebt altijd lol met hem en hij zelf heeft dat ook
Nee, jij hebt lekker veel vertrouwen in mijn hond :evil: :lol: :lol:
Maar lol hebben we zeker, het is altijd lachen met deze malloot :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie