KNJV proef Anna Paulowna.

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Labje
Speurneus
Speurneus

KNJV proef Anna Paulowna.

Ongelezen bericht door Labje »

Vandaag met Bieke op stap geweest naar Anna Paulowna.
Ik was nr. 1, dus we mochten beginnen met het achtfiguur en het vooruitsturen. Wel jammer voor Bieke, want nu waren er verderop geen luchtjes van andere honden en we moesten dus ons als eerste een weg banen door het hoge gras. Voor het aangelijnd en los volgen hetzelfde als verleden week, nl. een 8.
Daarna het vooruit sturen, want helemaal niet ging, maar dat had ik dus ook wel verwacht.
Toen op weg naar de D en E proef. Eerst het apport uit het water. Ze aarzelde erg met het water ingaan, dus een 6.
Vervolgens de proef met het konijn, die ik dus heb overgeslagen. Alle begrip van de keurmeester, Cees Tinga, die jullie vast wel kennen van de KNGF.
Meteen hierna het verloren apport, ging prima en ze gaf hem zittend af, ik kreeg hier een 8 voor, wat ik een beetje vreemd vond, want volgens mij had ze het heel goed gedaan. Het bleek dat ze eerst niet diep genoeg ging ( hij lag ontzettend ver) en toen ze de eend had, stond ze even te aarzelen welke kant ze op zou gaan.
Daarna moesten we een ontzettend eind wandelen naar het apport over diep water. Ik schrok toen ik het water zag, tjonge wat was de overkant ver weg en heel veel rietkragen.
De keurmeester was M. van Rooyen ( die de KNJVproef ontleed schrijft in de Labradorpost en het jagertje). Tjonge, wat was hij streng. Bieke was erg gestressd en ging waterplanten uit het water trekken, ik wilde een metertje naar haar toe, maar ik kreeg meteen te horen, Wilt u op uw plaats blijven staan, pfffft
Ik mocht Bieke opnieuw inzetten, lukte dus nog niet helemaal, en gelukkig mocht ik haar nog eens naast me neerzetten. Ik maakte het heel spannend en zei ook heel spannend Over en jaaaaaaaaaaaa, daar ging ze. Naar de verre overkant, dit had ik echt nooit verwacht. Aan de overkant aangekomen verdween ze tussen de rietkragen en het enige wat ik kon doen was wachten. En ja hoor, daar kwam mijn meisje aanzwemmen met de eend, we kregen hiervoor nog een 6, waar ik hartstikke blij mee was.
Toen weer de lange wandeling terug , want we moesten nog het markeer en het af uit zicht. Het markeer ging weer zowat goed, maar in haar enthousiasme, vloog ze de eend voorbij. :wink: Dus een 0.
Het af uit zicht ging ook prima, was wel een nare plek, midden tussen de bosjes en Cees Tinga zei later, dat er aldoor een klein takje tegen Bieke's neus aan kwam, 8) maar een dikke 10, ze lag heel ontspannen.
Dit was weer een goede les voor Bieke, want ik merk dat ze voor elke opdracht best wel wat onzeker is en heel snel gras gaat staan eten.
Ik ben blij, dat we toch gegaan zijn. Maar nu ben ik doodop.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad en een leuk verslag!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wow wat een verslagje ook zeg, en dat lijkt me toch allemaal niet zo eenvoudig ;). Bieke is een toppertje hoor!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Joco
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joco »

Leuke dag zo te horen zeker met de nodige stress LOL

Knap gedaan van jullie
Hanny

Ongelezen bericht door Hanny »

heee leuk waar was het in Anna Paulowna.
Wij zijn lekker naar het bos geweest in Callantsoog
Labje
Speurneus
Speurneus

Hanny schreef:heee leuk waar was het in Anna Paulowna.
Wij zijn lekker naar het bos geweest in Callantsoog
Het was op de Boermansweg. :)
Afbeelding
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

super hoor lidy dat je het toch hebt gedaan gefeliciteerd meid
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:applaus: Toppie verslag en nu lekker bijkomen met je kanjer
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

:applaus:
Afbeelding
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Wat goed dat je toch bent gegaan Liddy. Ik was ervan uitgegaan dat je je had teruggetrokken zoals je in een eerder topic schreef. Ik ben dus niet meer naar je op zoek geweest.
Lot heeft haar c gehaald in AP. We hebben heel dicht bij de B gezeten. Maar op de markeer ging het mis. Ik joeg haar aangelijd voor omdat ze op schot nogal eens inspringt en ik wilde geen 0 riskeren. Ze markeerde perfect. Alleen het terugkomen ging fout. Ze bleef halverwege staan kijken wat de helpers deden en legde daarbij de eend even in het zand. Vervolgens vond ze de zandeend in de bek iets minder lekker en heeft hem nogmaals neergelegd. uiteindelijk pakte ze hem weer en gaf keurig af maar doordat ik al bij een 8 begon had ik teveel punten verspeeld met het twee maal influiten. Ik baalde hierover wel maar ben desalniettemin ik bij met ons C diploma
Labje
Speurneus
Speurneus

Misschien hebben we elkaar wel gezien niet wetende dat we elkaar van het forum kenden.
Ik heb wel een paar keer een gele lab zien lopen. Ik kwam er ook eentje tegen op dat lange stuk lopen op het fietspad, maar ja, er waren wel meer gele labradors.
Maar knap hoor, dat jullie je C hebben gehaald. Gefeliciteerd. :)
Ik had nr. 1, dus was bij het markeerapport het eerst aan de beurt.
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Goed gedaan hoor!
Je hondje is belangrijker dan een diploma. Er komen nog zoveel kansen :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Labje
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:Goed gedaan hoor!
Je hondje is belangrijker dan een diploma. Er komen nog zoveel kansen :)
Ja, vind ik ook, hoor. Volgend jaar beter. Deze winter weer eens lekker oefenen op het vooruitsturen en natuurlijk met konijn oefenen en dan halen we volgend jaar vast en zeker de B. :D En anders maar niet.
Ik ben nog steeds ontzettend blij met het zesje voor het apport over water. Tjonge, wat kun je dan trots op je hondje zijn.
Afbeelding
Plaats reactie