Als onze vriendjes ouder worden

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Zipya

Als onze vriendjes ouder worden

Ongelezen bericht door Zipya »

Onze Zippo is nu 10,5 en hij gaat best wel snel achteruit de laatste tijd.
(zie ook http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=62427" onclick="window.open(this.href);return false;)

Afbeelding
Zippo op zijn 10e verjaardag

Zippo is eigenlijk ijzersterk.

In zijn hele leven to nu toe slechts 1 keer diarree gehad, verder nooit ziek. Heeft al de meest vreemde dingen gegeten, maar die kwamen er altijd door overgeven gewoon weer uit (soms 3 dagen later pas).

Hij zeurt nooit om een pijntje, als hij piept dan is het ook echt mis. Hij eet altijd goed en heel subtiel schooien kan hij ook als de beste.

En hij is gek op teven. Al is hij nog zo moe of heeft hij pijn, als er ergens een leuke labjesteef loopt, dan moet hij er naartoe.

Het is wat dat betreft gewoon zo jammer dat zijn botten het laten afweten.

We doen eigenlijk al 10 jaar alles samen en dat dat nu niet altijd meer kan, is wennen voor ons. Het lijkt soms zo oneerlijk.
Vooral omdat we natuurlijk ook nog Kaya (ze is pas 4) hebben, die wel alles aankan.

In het weekend gaan we, als het even kan, eigenlijk altijd leuke wandelingen met de honden doen. Dan rijden we weer naar een nieuwe plek om nieuwe paden te verkennen.

We kunnen Zippo dat nu niet meer aandoen. Hij kan nog wandelingen aan van max. 45 minuten. Dus dan kan hij niet meer mee. Dat voelt oneerlijk.

Hoe doen jullie dat?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Als Missy straks de andere twee niet meer kan bijbenen, dan laat ik haar eerst lekker uit, alleen zodat ze fijn alle aandacht heeft. Met een zwempartijtje erbij of zo. :D
En als zij dan voldaan en moe is, kan ik haar met een gerust hart thuis laten als ik met de andere twee een lange wandeling wil maken. :D Dan ligt ze vast en zeker te slapen en over haar geweldige uitje te dromen. :)
Voor ze goed en wel uitgeslapen is zijn we dan weer thuis. :wink: Alle doggies tevreden en ik ook gelukkig. :knipoog2:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door anouschka »

Tja James(10) is nog goed gezond en gaat zelfs nog mee naar de jachttraining. In de vakantie hadden wij echter zijn broertje hier (ook 10) en die redt het allemaal niet meer zo goed. Heeft op de meest vreemde plekken (en daardoor niet operabel) vetbulten zitten en niet al te beste botten en spieren. Hij ging dus niet mee op de hele lange wandelingen, maar we zorgden dan wel dat hij moe genoeg was of dat James bij hem was. James ging dan weer als extraatje mee naar een extra training en de jongste (2) heeft genoeg activiteiten en werd tijden de wat langere wandeling geremd om teveel te spelen en uitdagen.

Het is een beetje passen en meten en wij gaan ervan uit dat het op een gegeven moment net zo gaat als toen de jongste nog pup was, alleen andersom.

Anouschka
Zipya

Ongelezen bericht door Zipya »

We hebben net van de da te horen gekregen dat Zippo's heupen echt MEGA versleten zijn, dus vanaf nu inderdaad alleen nog kleine wandelingen en een hogere dosering cortaphen forte.

Ik was al begonnen met hem vaker apart uit te laten, dus dat wordt nu regelmaat. Ik vindt het dan inderdaad ook fijner om hem eerst uit te laten en daarna pas met Kaya te gaan.

Gebruikt iemand ook een bolderwagen, doggy ride of iets dergelijks voor zijn oudje?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nee, ik (nog) niet. Missy kan nog heel goed meekomen en loopt ook nog aardig naast de fiets. Ik heb wel een open bakje achter de fiets voor de grote afstanden. Maar nu we 3 honden hebben en Lina nog niet mag fietsen gebruik ik die voorlopig niet. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Hendriek

Ongelezen bericht door Hendriek »

Wij hebben wel een fietskar maar daar laat ik Kira niet mee uit. Ik gebruik deze wanneer ik lekker een stukje wil gaan fietsen en dit voor Kira te ver is. Kop d'r boven uit en genieten!

Voor de rest loop ik meer kortere rondjes. En wanneer ze aangeeft dat ze echt niet verder wil, en ze heeft geplast en gepoept, ga ik naar huis om het later nog een keer te proberen.
Foodlover

Sep mijn beginnende ouderling

Ongelezen bericht door Foodlover »

Zipya schreef:Gebruikt iemand ook een bolderwagen, doggy ride of iets dergelijks voor zijn oudje?
Sep is dan wel 7 jaar oud, maar is door de vorige eigenaar, stukken minder in beweging gehouden en dat is te zien aan zijn dikte en conditie. Wanneer Sep een half rondje (ong. 10 min.) gelopen had, dan liep hij te hijgen als een postpaard met astma. Door hem op dieet te zetten en minimaal 4x p.d. te wandelen is zijn condite sterk verbeterd en zijn langere stukken van nu bijna een 1/2 uur mogelijk. Voor de leukere plekken met een zwemvijver, een ravotveld e.d. moet ik een stuk fietsen. Dan gebruik ik de doggy ride, dan is Sep minder vermoeid en kan hij meer genieten van de zwempartij, e.d. Maar in de toekomst moet hij (en ik ook) de wandeling naar en van deze plek op eigen voeten kunnen doen. Dat is ons doel en daar wordt hard aan gewerkt. Een ideaal middel daartoe, is een andere Labrador als vriend mee te nemen en ze samen te laten wandelen. Het ravotten wat ze onderling doen geeft meer uithoudingsvermogen en een stimulans. Het grote voordeel van een Doggy ride is dat je zonder auto of rijbewijs op hele leuke interesante plaatsen met je lab komt. Zo ontmoet je ook andere labrador liefhebbers. Ja de Doggy ride geeft er een extra dimensie aan. Ik vind het een echte aanrader.
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

Mijn vorige hulphond (golden retriever) had ernstige artrose en ik ging met hem 6x per dag kleine wandelingen maken. Om de pootjes in beweging te houden. Hij kreeg ook Cortaphen. Om hem een beetje meer te geven, had ik een wagentje achter mijn rolstoel en gingen we naar een park. Hij vondt dat helemaal leuk :) Kelly is 13 jaar en 1 week geworden.

Jamie heeft al vanaf zijn 6de jaar ernstige artrose in zijn rechter elleboog, maar loopt nog heel aardig. Als hij een slechte dag heeft dan gaan we minder ver lopen en heel veel zwemmen :)
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
Plaats reactie