We waren zoooo zenuwachtig voor deze dag. We wilden dat zo het lekker ging doen en zou genieten, maar we wilden natuurlijk ook de geordi-clan niet teleurstellen... De druk lag hoog

Met 17 van de 54 inschrijvingen waren we gezellig in de meerderheid en de gezelligheid was uiteraard aanwezig...
jammer van het baggerweer
Enfin... de dag begon en we kregen de omgeving te zien... kreeg het benauwd van al dat water. Zoooooo veel water... Als dat maar goed zou gaan.. uhm nee dus, maar daar komen we zo op terug...
De cijfers:
L1 volgen 8
L2 voorkomen 8
L3 aan de voet 9
L4 afliggen 6
L5 betasten 8
L6 wave 8
L7 land apport 6
L8 diep waterapport 7
De toelichting op de lagere 2 cijfers...
Trots waren we op de 6 van L4... 4 weken voor de proeve had Zoë namelijk erg veel moeite met het blijven liggen van 1 minuut. Nu moest ze 2 minuten blijven. Ik had er weinig geloof in toen de proeve begon. Ik voelde aankomen dat we onze eerste 0 gingen krijgen. Het blijven vond plaats in een bosje met natte bosgrond. We liepen daarop en Zoë stort zich ter aarde en begint uitgebreid te rollen. NB Ze had nog nooit gerold zonder commando en voor haar eigen gemak. Stoppen wilde ze er voorlopig niet mee...
Beetje een schuine blik en een binnenmonds gemompel en Zoë begreep dat het nu wel serieus was.
Zoals verwacht begon ze na +- 1 minuut onrustiger te worden en ging staan. Automatisch zei ik NEE, ZIT en Blijf.. Nog nooit een commando op afstand gegeven maar ze ging keurig zitten waar ze stond. Niet gelopen dus. Blijven zitten hadden op de plaats hadden we vrijwel nooit gedaan dus uitdaging 2 (hartslag bij mij 180bpm...) Nog steeds zenuwachtig als ze was om terug te komen naar mij keek ze hoopvol naar mij en wilde bijna weer gaan staan...
Echter kwam toen de geordi-clan ons te hulp (niet bewust en ze wisten het tot nu toe ook nog niet..) Ze stonden te wachten tot zij ook deze proeve konden doen. Zoë hoorde Toos lachen en praten en was afgeleid. Netjes op haar plaats probeerde ze te kijken waar Toos was en keek af en toe naar mij... De 2 minuten leken ineens een stuk sneller te gaan en ik mocht terug... een 6, maar hoe...
L7 uhm dit was het incident wat ik eerder vermelde.. landapport..
Tja ik heb nou eenmaal een echte lab en die wil zwemmen en apporteren...
We moesten eerst langs het waterapport lopen om bij het landapport te komen, maar omdat het daar wat druk was en het landapport waren we gelijk aan de beurt gingen we daar heen. Met een prrrrt werd het waterapport opgegooid voor een andere hond en wij liepen door. Niet helemaal bewust van het feit dat we veel getraind hadden met meervoudige apporten en zoë dus onthouden had waar hij terecht was gekomen.
Enfin.. Zoë naast mij neergezet, riempje af... keurmeester vroeg of ik er klaar voor was... ik zei JA (sorry Toos had moeten knikken! )
Dummy werd opgegooid ik KM zei je mag je hond inzetten.. ik zei oké (sorry Toos) en wachtte toen 2 sec met "apport". Ze speerde met 200km/h op de dummy af pakte hem beet.. kwam met 300km/h terug (eerste teken op geen succes...) schoot mij voorbij...
Ik floot 1x.. wachtte even (was buiten zich nu) geen reactie... floot een 2e keer en ze stond toen binnen 10 seconde bij me netjes zittend voor (behalve wild geeft ze niets zittend af). Druipend van het water en zonder te schudden was het duidelijk dat dit natuurlijk een modelapport was... Alleen de omweg koste 2 punten en het 2x fluiten ook... en niet de dummy loslaten was de doorslag voor de voldoende...
Spannend, enerverend en slopende dagje... Heerlijk die pubers en wat worden ze zoooo snel groot (die lijfjes dan, want in die koppies blijven het soms puppies...)
We wonnen de beker voor jongste hond mét certificaat...
Dinsdag 20 oktober is de grootte dag dat we Zoë gaan laten spiegelen en dan na de uitslag de röntgenfoto's.. Als dat goed gaat verwachten we over ruim een jaar zelf blubbertjes... Spannend!
De foto's mogen natuurlijk niet ontbreken!

L1 het volgen aan de lijn

L7 het dramatische

L8 het veel te leuke water apport

L2 en L3 gingen best goed

L6 kon haar enthousiastme niet wegdragen toch een 8...

voor spek en bonen aan de m-proef mee gedaan... apport over diep water en dan zoeken... de helper was te eng om heen te gaan (de arme man) bij de 3e keer inzetten ging het goed. Ach we zijn net een jaar en trainen hard zeg maar...

overzwemmen van de m proef

de uitreiking duurde lang dus lekker spelen met Nora!

We hebben de beker binnen! (rechts zijn wij...)

Even het foto model uithangen... IK ben Zoë... en ben zooooo goed

Hier is Zoë precies 1 jaar (precies een week voor lathum)
Nog wat foto's voor waarop Zoë voor het eerst op het strand is...

Ze kreeg een kong voor haar verjaardag...

het schuimmonster
ps... sorry voor al de foto's