bijna een tweede labje!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
marit

bijna een tweede labje!

Ongelezen bericht door marit »

Ik had vanmorgen bijna een tweede labje gehad :D
Toen Guus en ik vanmorgen onze ochtendwandeling door de duinen maakte zag ik in de verte een verhitte vrouw staan die haar hond stond te roepen, dus toen we langsliepen vroeg ik of ze haar hond zocht ( inderdaad vragen naar de bekende weg) nou en toen begon ze :evil: :evil: dat ze een k.thond had die nooit luisterde en dat die hond wat haar betreft helemaal niet meer terug hoefde te komen en dat hij naar haar man wel luisterde maar dat hij haar constant uitdaagde en dat ze vanf het begin af aan geen band met die ... hond had. :shock:
En net toen ze nog een keer gilde KOM HIER en IK GA HOOR DAAAAAG kwam er tot mijn verbazing een labje aanlopen, een zwarte met de meest ondeugende kop die ik ooit gezien heb!
Maar die was pas 6 maanden ofzo!!!!!!
Hij kwam aanrennen en sprong omhoog greep haar jas vast en liet niet meer los zoooooo stout zie je wel zei ze hij bijt ook de hele tijd hij kan niet normaal spelen volgens mij is hij niet helemaal goed.
Ze vertelde dat ze een jaar geleden hun oude hond waar ze mee kon lezen en schrijven had moeten laten inslapen en dat ze spijt had van haar beslissing om een labrador te nemen omdat die zo lekker makkelijk waren.
Inmiddels waren Guus en haar hond leuk aan het spelen en nadat ik had gezegd dat hij nog jong was en dat ze misschien met hem op cursus kon gaan en dat hij zo leuk was en het allemaal wel beter zou worden blabla zei ze wil jij hem niet hebben???????
Even dacht ik :oops: ...... waarom niet ?
Even zag ik al een romantisch beeld voor me met 2 labjes die binnen heerlijk tegen elkaar aan liggen te slapen en ik vond het ook zo zielig voor dat hondje dat haar de hele tijd aan het uitdagen was omdat hij gewoon een beetje postieve aandacht wilde maar toen heb ik heel verstandig gezegd NEE dat kan echt niet daar heb ik geen tijd voor en daar vind ik Guus nog te jong voor :)
Toen zei zei nou ik denk ook niet dat mijn man het goed zou vinden want die is stapel op hem (gelukkig maar)
Toen we weer afscheid namen moest ze haar hondje nog te pakken krijgen :D nou ik heb nog nooit zo'n duidelijk voorbeeld gezien van hoe het NIET moet denk ik het hondje ging in rondjes om haar heen rennen en kwam af en toe dichtbij en als ze hem bijna te pakken had (ja ze rende er achteraan) dan rende die weer hard weg en ging haar uitdagend aan staan lkijken 8) en toen ze hem met een snoepje had gelokt greep ze hem in zijn nekvel en werd boos dat hij niet geluisterd had :oops:
Ze liepen weg en toen zag ik nog net dat het hondje haar in haar laars pakte en dat ze bijna struikelde sorry hoor maar ik moest een beetje lachen erom, hondje zag er verder gewoon goed uit en zal best goed verzorgd worden maar ze begrepen elkaar totaal niet.
Wel zielig eigenlijk voor allebei als het niet brengt wat je er van verwacht hoe zou dat verder gaan ???????
Zou het kwartje nog vallen of zou dat altijd zo blijven?
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

en dan de hond weg doen om dat hij niet luisterd vind je het gek ze zal zeker er wat aan moeten doen op cursus en laat hem dan maar ff niet los eerst opvoeden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Je snapt dat soort mensen niet he, die denken dat een pup al opgevoed is :confused:
Maar het ligt compleet aan haar als ik het zo lees, aangezien de hond bij baasje wel luisterd, tijd voor cursus dus :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Nienke & Foofer

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Mmm dit ligt inderdaad echt aan de vrouw.... Heb ook niet echt het idee dat baasje en vrouwtje met elkaar communiceren.... 8)
Ik zou ook zeggen, ga lekker op cursus en dan moet vooral het vrouwtje ook opletten (en niet denken ik ben op cursus dus nu moet tie wel luistern :) )
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

eigenlijk is het heel zielig,voor het hondje maar ook voor die vrouw(vind ik dan he :oops: )
maar goed zij heeft hopelijk voldoende verstand om te denken dat het anders kan,ze heeft uiteindelijk al een hond gehad en die heeft zich zelf ook niet op gevoed denk ik dan.
en hoe vaak ik niet hoor dat labjes zooo goed luisteren :? en braaf zijn,kijk maar naar al die hulphondjes die luisteren geweldig :D en als ik dan weer eens INwendig uit mijn dak stond te gaan tegen roef omdat hij weer eens iets lekkerders vond ruiken dan de lekkertjes van het vrouwtje,en een sarcasties goh het is toch een labrador?? als commentaar van mede honde eigenaren kreeg.dan denk ik : een voorlichtingscampagne op de nationale tv is zo gek nog niet en scheelt denk ik ook heel wat herplaatsers op marktplaats 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik moest stiekem wel even lachen :oops:
het verhaal deed me meteen denken aan Basco toen hij jonger was die kon ook zo lekker bezig zijn.
Het is wel zielig voor haar en haar pup hopelijk komt het nog goed met die 2
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Die hond zal wel op marktplaats belanden, nu pas 6 maanden hoe moet dat gaan als die gaat puberen?? :( snap sommige mensen niet, daar heb je cursussen voor om je te leren hoe je met dingen moet omgaan.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik herken het gevoel van de vrouw wel hoor. :D Soms kunnen ze het bloed onder je nagels vandaan halen toch? :lol:

Maar zo te lezen had ze ook geen kaas van opvoeden gegeten. :? Jammer dat ze niet wat meer openstond voor je verhaal over cursus en zo. :( Zo komen inderdaad veel honden op marktplaats terecht. :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

komen labradors niet gehoorzaam uit de baarmoeder floepen dan :confused: :twisted:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
maryke

Ongelezen bericht door maryke »

Tijd voor die vrouw om een training te gaan volgen.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Lupos schreef:komen labradors niet gehoorzaam uit de baarmoeder floepen dan :confused: :twisted:
damn ik was ook altijd in die veronderstelling.... :?
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:? Nou ik heb nog geen labje gehad die gehoorzaam is geboren........... helaas. :lol: :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Tijd voor een cursus... Nou moet ik zeggen dat ik Cay in het begin wel een beetje herken... Cay is ons eerste hondje en in het begin mocht hij ook alles... en toen had hij ook deze kuren.. en ik maar boos worden als hij dat deed... toen ik begreep wat de bedoeling was.. consequent zijn....!!! ging het super beter.. nu zjin we echt een team.. Dus ik moest ook erg lachen toen ik dit las.. maar ik hoop voor beiden dat het goed komt.. want als je alleen maar moet mopperen terwijl het hondje alleen maar aandacht wilt is ook voor beide niet leuk.
toos

Ongelezen bericht door toos »

Je hebt ze toch wel mijn kaartje gegeven he want dit is weer zo'n leuke klant :twisted:
marit

Ongelezen bericht door marit »

toos schreef:Je hebt ze toch wel mijn kaartje gegeven he want dit is weer zo'n leuke klant :twisted:
nou sterker nog toos ik kwam haar gistermorgen weer tegen, weer hondje los en weer helemaal verhit en toen vroeg ik waarom ze hem dan los liet lopen????? en toen zei ze dat hij anders haar hele jas kapottrok dus dat ze hem maar liet gaan :D
Dus toen heb ik heel aardig de naam van jouw school gegeven :oops: :oops: maar...... ze vond het niet nodig want het was een hond die toch nooit ging luisteren en een cursus hielp daar ook niet bij!
Ze vroeg trouwens wel of ik even wilde helpen met het hondje te helpen vangen want dat kon ze niet alleen dus ik moest Guus bij me roepen en dan kwam die van haar ook wel, nou we zijn 20 min bezig geweest pffff ik hoop haar voorlopig even niet tegen te komen eerlijk gezegd want ik word steeds bozer :evil:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je honden hebt die in het begin het bloed onder je nagels kunnen halen hoor maar als iemand zo weinig geinteresserd en zo niet haar best doet om daar verandering in te brengen mee omgaat heb ik het even helemaal gehad.
Ik denk trouwens dat het hondje haar inmiddels ook helemaal niet leuk meer vind want er word alleen maar tegen hem gemopperd en geschreeuwd hij doet niks goed!
Toen hij het uitdagen zat was ging hij netjes zitten nadat ze dat 20 keer had gegild en toen zei ik heel overdreven goooooooed zoooooo nou ze keek me aan alsof ik gek was :eusashhh:
pfffffffff
Plaats reactie