Toen in vanmiddag met Banjer uit het park kwam, samen met een andere labrador met baas, werden we bestormd door een loslopende zwarte labrador reu. Nadat we even zonder succes gewacht hadden of er misschien toch iemand bij hem was, heb ik mijn man gebeld. We stonden namelijk bij een behoorlijk druk kruispunt. De hond kwam wel telkens naar Banjer toe, maar toen hij begon te grommen, vond Banjer het niet meer leuk.
Mijn man is toen snel op de fiets gekomen, met een riem en veel koekjes, maar we kregen de labrador niet te pakken. Hij kwam niet op de koekjes af; hij pakte ze wel als ze op de grond lagen, maar we kregen geen gelegenheid om dichterbij hem te komen. Hij leek erg bang en begon meteen te blaffen en liep telkens weg. 1x had een vrouw hem even vastgepakt, maar toen hij begon te happen, schrok ze en liet ze 'm helaas weer los.
Daarna kwamen er nog wat andere mensen bij, maar op een gegeven moment rende de hond hard weg, richting centrum. Jos, mijn man, is er nog snel achter hem aan gefietst, maar is hem op een gegeven moment toch uit het oog verloren.
En nu spookt het dus maar door mijn hoofd ... van wie zou hij zijn, en waar is hij nu ... ? Als er maar niets met hem gebeurd, want hij rende telkens gewoon de straat op. Het was een vrij grote zwarte labrador reu, die hoog op zijn poten stond. Hij had een zwarte (leren?) halsband om, en zag er behoorlijk mager uit.
Heeft iemand uit de omgeving hier misschien iets van gehoord of gezien?
Of is er iemand in de omgeving ten zuiden van Eindhoven een zwarte labrador reu kwijt?
Ik hoop zo dat iemand hem snel te pakken krijgt en hem terug kan bezorgen bij zijn baasje!
Loslopende zwarte labrador reu in Valkenswaard!
-
Tanja
- Hele grote hondenneus

Loslopende zwarte labrador reu in Valkenswaard!
Groetjes, Tanja
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
-
soraya
-
Tanja
- Hele grote hondenneus

-
rvdhagen
-
Tanja
- Hele grote hondenneus

Nee, heb ik niet eens aan gedacht eigenlijk. Ik had een paar weken geleden voor iets soortgelijks de dierenambulance in Eindhoven gebeld, en toen zeiden ze dat ze alleen in aktie kwamen als je het dier echt te pakken had, en anders niet
Denk je dat het nog zin zou hebben om alsnog te bellen?
Denk je dat het nog zin zou hebben om alsnog te bellen?
Groetjes, Tanja