pas verhuisd en alleen zijn

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Anjess

pas verhuisd en alleen zijn

Ongelezen bericht door Anjess »

Wij zijn vorige week in ons nieuwe huis getrokken.Onze Sjammai is al helemaal gewend aan het huis (we namen ze voor de verhuizing al elke dag mee) maar nu we hier wonen blaft ze tegen alles wat ze vreemd vind.Ik snap dat natuurlijk wel,ze ziet ineens andere dingen en andere geluiden,maar we zijn dat niet gewend omdat ze in al die jaren nog nooit heeft geblafd.Nu moeten we haar toch af en toe weer eens alleen gaan laten (vakantie zit er bijna weer op :cry: ).Maar hoe kunnen we dat het beste aanpakken.Ik had al bedacht om de gordijnen aan de voorkant dan dicht te doen zodat ze dan niets meer ziet,maar moeten we het langzaam weer opbouwen (ze is nooit langer dan 3 uur alleen hoor)of zijn we gewoon veel te voorzichtig met haar.Ik hoor graag tips van jullie want ik twijfel hoe ik het beste kan!!
Groetjes Jessica
amfaasse

Ongelezen bericht door amfaasse »

Ik denk dat hij het makkelijk kan, je moet het ook in een nieuw of vreemd huis wel opnieuw gaan opbouwen. op een gegeven moment gaat dat helemaal goed, Diedje kan nu ook aardig lang alleen zijn.
Gelijk toen ik hem kreeg uit het asiel ben ik dat met hem gaan oefenen, ik ben met een kwartiertje begonnen en als dat goed ging heb ik dat steeds langer uitgebouwd. Je moet eigenlijk weer opnieuw beginnen.
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

inderdaad opnieuw beginnen met het alleen laten, heb ik met Cooper ook moeten doen. Was al drama om het aan te leren (alleen zijn) en heb, toen ik ging verhuizen, gelijk weer getraind. Dat gaat wel sneller dan de 1e keer hoor, maar je moet de hond niet gelijk 4-5 uur alleen laten 8)
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Bedankt alvast voor de tips!!
Ik ga morgen beginnen met een half uurtje en daarna een uur enz.
Ze is altijd maar max. 3 uurtjes alleen maar om dat gelijk te doen zag ik ook niet zo zitten.Ben weer een beetje gerust gesteld!! :)
Plaats reactie