Labje buiten met die kou??

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Joni

Labje buiten met die kou??

Ongelezen bericht door Joni »

Sem is nu lekker binnen, maar ik merk toch dat hij, ondanks de kou erg graag buiten is.
Volgens de buurman (had ooit een herder) had hij zijn hond altijd buiten.
Ook in de winter, dus zou Sem dat volgende winter ook moeten kunnen.
Maar tot welke temperatuur is dat verantwoord??
We hebben een mooie buitenkennen waar hij in de zomer ook veel in verblijft ipv binnen in de bench als we er niet zijn.
Daarin staat een goed geisoleerd nachthok van betonplex wat van de vloer af staat en waar een toch sluis in zit.
Maar ik vind het zielig....
Mijn man is daar wat harder in.
Tot welke temperatuur vinden jullie zoiets verantwoord??
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

deze vraag kwam bij duitse herder forum ook, en toch zijn de meeste "buiten" honden naar binnen gehaald nu. de enkele die nog buiten zitten hebben een goed nachthok vaak met stro erin, door de holle strootjes isoleert dit beter en houdt daardoor warmte goed vast.

ik zou kijken naar de hond, merk je dat ie het koud heeft, dan moet je zeker de mogelijkheid hebben om hem binnen te kunnen hebben.
al me kinders uitgevlogen
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Ik denk dat het per situatie verschilt. Je moet een hond natuurlijk wel geleidelijk aan laten wennen aan de lagere temperaturen. Hun vacht moet er nl. ook aan wennen en je zult zien dat de vacht bij een hond die altijd buiten is dikker is dan van een die altijd binnen verblijft. Hier, in Hongarije, verblijven de meeste honden altijd buiten, dus ook als het minus 20 graden is. De hokken moeten wel tochtvrij gemaakt zijn en inderdaad is stro een goede bodembedekker.
Maar.... ondanks mijn verhaal, slapen onze honden binnen. Lekker gezellig bij ons in de buurt. Maar die zijn dat gewend en ook denk ik dat ze zelf denken van alles (aan eten) te missen als ze te lang buiten zijn haha.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
lara-puk

Ongelezen bericht door lara-puk »

tja, dat eten overleven ze mij inziens nog wel: maar ze hebben ook geen toegang meer tot vocht: dat bevriest immers waar ze bij staan.

Op mijn werk hebben ze een golden. die blijft buiten in de ren tot +/-1-5 oC. Haar vacht is er een van een beer zo dik, een paar uurtjes kan ze ook nu nog wel buiten blijven: doet ze zelfs ook graag( ze hebben een enorm land rondom hun huis en ze gaat graag zelf op onderzoek uit om zich dan weer te melden als ze daar mee klaar is. Maar langer dan 2-3 uur blijft ze nooit weg)

hoewel onze fedor ook in staat is tot het kweken van een goede vacht, en hij zelfs nu het water nog niet schuwt.... zou ik hem niet zolang buiten laten op plaatsen waar hij weinig beweging heeft. Zolang ze rennen en spelen houden ze zichzelf wel warm, maar zodra ze nu gaan liggen hebben ze daarmee werkelijk een probleem.

Mika is totaal ongeschikt voor buiten verblijf, haar voorkeursplaats is momenteel naast de wasdroger: (ook als ze niet ziek is) als het aan haar lag zou dat ding de hele dag draaien. Bij gebrek aan beter gaat ze dus nu maar op de vensterbank"liggen: op de poezenkussens
lmolen

Ongelezen bericht door lmolen »

Een hond die overdag binnen zit, lekker warm, moet je in de winter niet s'nachts buiten in de ren laten slapen.
Wij hebben daardoor een Duitse Herder verloren.
Vendor zat overdag in de ren als wij werken waren en was dan een paar uurtjes binnen tot wij gingen slapen.
Tot mijn man ziek werdt en Hij thuis kwam te zitten.
Vendor was de hele dag binnen en ging voor de nacht zijn ren in.
Dat was een grote fout wat wij toen nog niet wisten.
Hij is daardoor heel erg ziek geworden en na een fikse operatie moesten wij hem alsnog in laten slapen.
Ze krijgen geen goede wintervacht als ze overdag binnen zijn.
Plaats reactie