Hij was een voorbeeldig engeltje. Dat kon ik van de vorige keren niet zeggen, toen was hij enorm dwars en deed allerlei gekke dingen die nu juist niet de bedoeling waren.
Maar vanavond liet hij dus zien dat hij het allemaal WEL begrijpt en kan.
Hij kan nu blijven, terwijl vrouwtje een aantal seconden uit zicht gaat.
Vooruit sturen naar zijn plaats. Voedsel weigeren, vandaag moesten we ook langs een boterham die op de grond lag, volgen. Hij moest er naast gaan zitten en liggen en er vanaf blijven. Ongelofelijk dat mijn vreetmonster dit kan!
Wachten en voorkomen en aan de voet. Los volgen. Commando op afstand enzovoorts enzovoorts enzovoorts...
Ben best wel trots op wat hij allemaal geleerd heeft in de 8 maanden die hij bij ons is! Ook omdat hij mijn eerste eigen hond is. Het is alleen jammer dat hij er niet altijd voor kiest om onze opdrachten uit te voeren
Halverwege de cursus kwam de eigenaar binnen van het pension waar hij in november een weekendje is geweest. Hij werd helemaal gek! Sprong wel zo dom omhoog naar de man dat hij met een echt harde smak op de grond viel...
Ik had het idee dat hij de man nog herkende, kan dat?
Tja en verder is het een heerlijke hond. Rustig aanwezig, soms ondeugende streken, zoals een slof of andere zaken jatten...
Hij is soms dus wel wat dwars, maar of die hormonen nu echt al aan het werk zijn???
Het enige wat ik soms zie is dat hij stoer gaat lopen als hij een andere hond ziet, om er vervolgens als een zot op af te denderen... En snuffelen onderweg doet hij ook veel.
Natuurlijk heeft hij ook wel irritante dingetjes, alles op straat opvreten zoals poep. Trekken als hij een hond ziet. Maar ik geloof dat ik niet mag klagen.
Ik heb het idee dat het een echte goedzak gaat worden of trek ik nu al te snel conclusies?