Weer los..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Rocco

Weer los..

Ongelezen bericht door Rocco »

Rocco mag na zijn 6 weken lijnrust weer los..ik wil dat natuurlijk rustig opbouwen als bezorgde en verantwoordelijke baas; niet elke dag en niet meteen ravotten met andere honden etc. Maar daar heeft meneertje Rocco natuurlijk geen oren naar! :roll:
De eerste keer los lekker een stukje gerend, geen andere honden in zicht en zn opgekropte energie eruit! De tweede keer leek het park ook leeg..en opeens kwam daar de grote groep herders aangerend vanachter de bosjes. Normaal is hij voorzichtig in zo'n roedel want de leider laat niet met zich sollen :) zeg maar.. maar alsof ze meevoelden met zijn hernieuwde vrijheid sjeesden ze op elkaar af en het feest van achtervolgen, over elkaar en onder elkaar door, rollen en rennen kon beginnen. En luisteren naar mij? ho maar. He-le-maal padje af...
In principe mocht het wel van de da maar ooooooohhhh ik hield mijn hart vast (en tegelijkertijd toch ook heerlijk om te zien hoe gelukkig hij is om met vriendjes te spelen)
Ik ben na even spelen weggelopen en heb nadrukkelijk gezwaaid en gedag geroepen. Klinkt gek maar bij Oost Indische doofheid werkt dat uitstekend en na 100 meter scheurde die dan eindelijk naast me om nog even (heel fijn :? dank je wel Rocco) in een grote modderpoel te gaan liggen rollen.
Thuisgekomen in een lange slaap vertrokken en niks aan de hand met zijn knie..alles ok. :)
Maar kan iemand mij uitleggen hoe je het begrip "voorzichtig aan" uitlegt aan een lab????
Laatst gewijzigd door Rocco op 08 feb 2010, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
HappyTail

Ongelezen bericht door HappyTail »

Labrador en de term: "voorzichtig", past dat wel in 1 zin !? :D

Zoals je je eigen ervaring(en) al omschreven hebt, nee dus! :D
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

:D mooi verhaal van die modderpoel (heel herkenbaar) tja wat zal ik zeggen het zijn heerlijke tienus onbenullen als ze los zijn :mafkees: Als dat niet mag om wat voor reden dan ook niet loslaten :D is volgens mij de enige remedie 8)
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Rocco

ElisabethErnstDave schreef::D mooi verhaal van die modderpoel (heel herkenbaar) tja wat zal ik zeggen het zijn heerlijke tienus onbenullen als ze los zijn :mafkees: Als dat niet mag om wat voor reden dan ook niet loslaten :D is volgens mij de enige remedie 8)
Ja idd..en het mag dus wel van de da maar ik vind het zelf zooo eng.. Hij gaat nu weer een paar dagen aan de lijn en dan volgend weekend weer...en dan bouwen we het zo maar op. :)
HappyTail

Ongelezen bericht door HappyTail »

Je kan het natuurlijk ook zo doen, dat hij b.v. iedere dag een half uurtje los mag van de lijn, en dan bijvoorkeur op plaatsen, waar weinig of geen andere honden zijn, zodat hij zich zelf niet gaat uitsloven ;)
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Bubbels heeft geleerd wat 'voorzichtig' is aan de lijn.
(dan gaan we niet beide onderuit als t spiegelglad is)

Als ze los loopt luistert ze er niet naar......... :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

bubbles schreef:Bubbels heeft geleerd wat 'voorzichtig' is aan de lijn.
(dan gaan we niet beide onderuit als t spiegelglad is)

Als ze los loopt luistert ze er niet naar......... :D
haha ik heb roef ook geleerd om zachtjes te lopen aan de lijn(peesblessure) en dat komt nu met de gladheid goed van pas,tja als hij los is dan kent hij dat commando ook niet meer :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
pat

Ongelezen bericht door pat »

Wij hier hebben vanwege LPC operatie alleen maar P&P rondes en Lara zag afgelopen zaterdag ook een vriend, ineens was ze los uit haar halsband en als een soort kangaroo de straat door naar haar vriend , helaas had ze ook de bekende :banaan: in haar oren. Doodsangsten sta je uit.
Flink toegesproken en bij thuiskomst haar flink genegeerd maar ja het blijft een labje he :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Rocco is helemaal los gegaan :lol:
Rocco

HappyTail schreef:Je kan het natuurlijk ook zo doen, dat hij b.v. iedere dag een half uurtje los mag van de lijn, en dan bijvoorkeur op plaatsen, waar weinig of geen andere honden zijn, zodat hij zich zelf niet gaat uitsloven ;)
Ja dat is op zich een goed idee, alleen heb ik hem alleen van vrijdag t/m maandag en hier in de buurt zijn zo ongelooflijk veel honden dat het erg lastig is te wandelen zonder er eentje tegen te komen. Wat eigenlijk het lastigste is is dat sinds de eerste x loslopen Rocco hele dagen voor het raam zit te piepen naar alles wat op 4 poten langs loopt. :roll:
Hij is nu bij zijn andere baas (mijn ex) en daar kan hij niet los doordeweeks ivm verkeer.. en dat is nu wel even een prettig idee :)

Rocco is inderdaad helemaal los gegaan!! :D en ik denk dat zijn euforie nog wel even voort duurt...hij heeft nog 6 weken aan opgekropte energie in te halen!!! :klasse:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Zorg dat voor hij los gaat, de spieren zijn opgewarmd. Dus eerst een minuutje of 20 aan de lijn lekker doorstappen en daarna loslaten. De 1ste (ergste) energie is dan verbruikt. Helemaal voorkomen zal niet lukken en geef hem eens ongelijk :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie